واکنش فدراسیون به احتمال حذف ایران از جام جهانی

مهدی محمد نبی درباره ایجاد کمپین ضد ایرانی و درخواست فیفا برای تعلیق تیم ملی فوتبال کشورمان از جام جهانی 2022 قطر و اینکه فدراسیون جهانی که مدعی جدایی سیاست از ورزش است تا چه اندازه به چنین مواردی توجه دارد، گفت. کمپین ها، تصریح کرد: در اساسنامه استاندارد فیفا، فدراسیون ها و کنفدراسیون های عضو آن به صراحت اعلام کرده اند که ورود به چنین موضوعاتی نه قانونی است و نه قانونی.

واکنش فدراسیون به احتمال حذف ایران از جام جهانی

و افزود: اصولاً این موضوعات بیشتر موضوعاتی است که افراد کوته فکر و فرصت طلب به آن اشاره می کنند. از طرفی از آنجایی که تیم ملی کشورمان در اردوی اتریش نتایج بسیار خوبی کسب کرد، فکر می کنم همگروه های ما و تیم هایی مانند انگلیس و آمریکا نقص فنی داشتند و روی مشکلات دیگر تمرکز کردند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به قول من ورود به فیفا در این موارد ممنوع است و از نظر فدراسیون جهانی این موارد مردود است. تلاش این افراد غیر معقول و مورد تایید ورزش نیست. ورزش محل سلامتی است و جام جهانی یک رویداد بین المللی است که با حضور جشنواره ای از ملل مختلف برگزار می شود. ما اصلا به این صحبت ها توجه نمی کنیم.

نبی گفت: همانطور که قبلا هم گفتم برنامه ها و اردوهای تیم ملی آنجاست. انشاالله 28 آبان در تهران یک بازی دوستانه داریم و زمانی که قرارداد نهایی شد نام حریف را اعلام خواهم کرد. 23 یا 24 آبان ماه این تیم به دوحه قطر اعزام می شود. برنامه ریزی هایی انجام شده و مینی کمپ های ما در مرکز ملی فوتبال راه اندازی شده است. راه قانونی و صحیح را در تیم ملی ادامه می دهیم. امیدوارم با تلاش بازیکنان و کادرفنی جام جهانی نتایجی حاصل شود تا بازیکنان ما دست به کارهای احمقانه نزنند.

دیدگاهتان را بنویسید