واکنش مهدی تاج به رفتار جنجالی ستاره ملی پوش پرسپولیس

واکنش مهدی تاج به رفتار جنجالی ستاره ملی پوش پرسپولیس

مهدی تاج پس از پایان جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مواردی که در جلسه امروز در دستور کار قرار گرفت، قوانین نقل و انتقالات بود. هیئت این بحث را تصویب کرد. اعضای هیأت مدیره در مورد سقف بودجه و درخواست مراجع رسیدگی کننده نظر دارند. خود فدراسیون فوتبال به دنبال جلوگیری از بی انضباطی مالی است.

وی افزود: این به نفع فوتبال کشور است. البته باید فرض کنیم که تیم های ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت و باید در این زمینه مراقب باشیم. امروز با چهار باشگاه حاضر در این مسابقات جلسه داشتیم. قرار است هفته آینده تفاهم نامه ای با فدراسیون فوتبال عربستان امضا کنیم تا پس از آن دیدارهای نمایندگان دو کشور در ایران و عربستان برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اکنون عربستان در فوتبال سرمایه گذاری زیادی کرده و بازیکنان گران قیمتی را آورده است. شاید خیلی از مردم ما بخواهند به ورزشگاه بروند و این بازیکنان را ببینند. تذکرات لازم را به مدیران این چهار باشگاه داده ایم و در مورد برگزاری مسابقات AFC بیشتر گفتگو کرده ایم.

تاج در خصوص اینکه آیا تصمیم خاصی برای حضور پررنگ نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گرفته شد، گفت: تصمیماتی گرفته شد اما این راه افزایش بودجه نیست. ما امکانات دیگری را تامین کرده ایم و انشالله روی آنها کار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می تواند این موارد را ذکر کند، پاسخ داد: خیر. باشگاه ها درخواست هایی داشته اند اما امکان ندارد همه مسائل مالی باشد و در آن موارد افزایش داشته باشیم. امسال ما بسیار مصمم هستیم که بازی مالی را عادلانه نگه داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برخی بازیکنان مانند محمدحسین کنعانی زادگان خارج از بودجه باشگاه ها و از طریق هواداران متمول پول دریافت می کنند، گفت: این مشکلات پیش می آید. اگر بحث طرفداران ثروتمند باشد، شرکت های ثروتمند نیز پشت کارخانه های صنعتی خواهند ایستاد. یک باشگاه یک هوادار پولدار پیدا می کند و دیگری یک شرکت ثروتمند. بنابراین، سوپ سوپ است و کاسه یک کاسه. امروز بحث جدی در مورد قوانین نقل و انتقالات در هیات مدیره مطرح شد و از همه می خواهم به آن احترام بگذارند و در بین این چهار باشگاه، باشگاه های صنعتی و سایر باشگاه ها حضور داشتند.

تاج ادامه داد: فرقی نمی کند یک هوادار پولدار پول بدهد یا کسی بخواهد محصول کارخانه اش را به بازیکنی بدهد. این سوالات تفاوت اساسی با یکدیگر ندارند. همه ما باید تلاش کنیم؛ اگر چهار باشگاه 60 درصد هزینه را بپردازند و 12 باشگاه دیگر 40 درصد هزینه را بپردازند بد است که در این صورت باید فرض کنیم که آن چهار باشگاه اول شوند و بقیه رتبه های دیگر را کسب کنند. البته باشگاه ها هم از فدراسیون انتظاراتی دارند که باید برای لیگ قهرمانان آسیا عملکرد قوی داشته باشند. آنها در برخی مسائل درخواست دارند، مثلا سازمان لیگ بازی های برگشت آنها را در تقویم می بیند. مثلاً از ازبکستان به تهران نیایند و فردای آن روز به آبادان بروند. سازمان لیگ این مشکلات را در مطالعات خود می بیند، باید چنین شرایطی را برای باشگاه ها فراهم کنیم.

وی درباره درخواست امیر کلانی برای بازی دوستانه با تیم های قوی تر، گفت: این کار در حال انجام است. به تیم ملی بزرگسالان برای قهرمانی در مسابقات CAFFA تبریک می گویم. ما حدود 16 سال بود که در یک تورنمنت قهرمان نشده بودیم. مهم این است که ما قهرمان کفا شدیم. در مسابقات غرب آسیا که دیدارهای دوستانه بود، تیم امید کشورمان در فینال مقابل عراق در ضربات پنالتی شکست خورد، اما به دلیل این دیدار دوستانه عراقی ها تا صبح شادی کردند، گل زدند و مارش نظامی انجام دادند. آنها در خیابان بسیار خوشحال بودند. البته گفتند در عراق خوشبختی کم است و ما مشکل داریم. دولت عراق 60 میلیون دلار به فدراسیون فوتبال خود کمک کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: عدنان درجل، رئیس فدراسیون عراق این را به من گفت. تفاهم نامه امضا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که عراقی ها بیایند و مقداری از هزینه های ما را بپردازند!

تاج درباره جایزه انتقال خودرو به بازیکنان تیم ملی که از سوی دولت داده شد و باعث ناراحتی ورزشکاران رشته های دیگر شد، گفت: جایزه ای بود که داده شد اما دولت باید در بحث مدیریتی به خود فدراسیون کمک کند. فدراسیون، بازی های تدارکاتی، تجهیزات استادیوم و غیره کمک کنید و آستین ها را بالا بزنید. همچنین به تیم ملی جوانان بابت راهیابی به مسابقات جهانی تبریک می گوییم. باید به رسانه ها، مردم عزیز ایران، خانواده های بازیکنان و… تبریک گفت. باید از همه بابت این سه چهار اتفاق خوبی که در فوتبال ما افتاد تشکر کنم.

وی با توجه به اینکه این موفقیت ها با هدایت مربیان ایرانی به دست آمده است، پاسخ داد: این یکی از موفقیت هایی است که باید به خودمان تبریک گفت. این موفقیت ها با مربیان داخلی به دست آمد. به امیر گالنووی و بازیکنانش تبریک می گویم. اکنون هیجان زیادی در تیم ملی بزرگسالان وجود دارد. دیروز علیرضا بیرانوند را دیدم و امروز سردار آزمون به مرکز ملی فوتبال آمد و از من عیادت کرد. وضعیت تیم ملی برای ما بسیار شاد، خوب و امیدوارکننده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حاشیه های اخیر محمدحسین کنعانی زادگان گفت: کنعانی زادگان حرکت غیرحرفه ای انجام داد، کلنووی و فدراسیون فوتبال با او صحبت کردند. این رفتاری که از یک ایرانی در مسابقات انتظار می رفت نبود. گاهی اوقات این مشکلات مانع از صعود ما می شود. مهم نیست داور اشتباه کرده یا نه، اما در تیم ملی نباید کارهایی که گاهی در لیگ ما انجام می شود را تکرار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید