واکنش ویژه مارتین فورد به تحقیر سجاد غریبی

چهار ماه پیش قرار بود مارتین فورد با سجاد غریبی مبارزه کند اما پس از اولین رویارویی این دو در دبی، این مبارزه ابتدا به تعویق افتاد و سپس به دلیل ترس از وضعیت روحی هالک ایرانی، مارتین فورد از این مسابقه کنار رفت. نبرد فورد هنوز از اولین مبارزه خود در رینگ جان سالم به در نبرده است، اما هالک ایرانی چند شب پیش در دبی به مصاف تایتان قزاق رفت و با اینکه حتی نتوانست ضربه واقعی و موثری به حریفش وارد کند، بارها و بارها این کار را انجام داد. با ضربات وحشیانه حریف کوبیده شد و در تمام دو دقیقه مبارزه در راند اول از آن فرار کرد و به حریف پشت کرد.

در پایان راند اول پس از اینکه قلاب سمت راست حریف در نهایت سجاد قریب را به زانو درآورد و دستانش را از طناب آویزان کرد، درگیری توسط داور متوقف شد. پس از این دیدار بود که سجاد گریبی با عذرخواهی از هواداران و مردم ایران به خاطر عملکرد مضحک خود در رینگ اعلام کرد که علاوه بر مشکلات اقتصادی تنها دو هفته تمرین داشته است، با وجود اینکه مشخص بود توانایی دارد. حتی یک مشت ساده با مشت. او مثل یک فرد عادی نیست. پس از اینکه مشخص شد ترس مارتین فورد از ساختگی و ناآماده بودن هالک ایرانی برای مبارزه در رینگ درست بوده است، این ورزشکار و بازیگر بریتانیایی در پیامی نوشت که امیدوار است حریف سابقش کمک های لازم را دریافت کند.

مارتین فورد در این باره نوشت: «می توانم سرم را بالا بگیرم و افتخار کنم. شما فقط باید مبارزه را ببینید تا دقیقا بفهمید که چرا من از مبارزه با او کنار کشیدم. امیدوارم کسانی که برای این مبارزه تلاش کردند در کنار او باشند و بعد از بازی از او حمایت کنند. برای من، ترجیح می‌دهم کنار بایستم و به جای اینکه اگر دعوا کنیم برای این بچه چه اتفاقی می‌افتد، خطر این را دارم که بزدل خطاب شوم.»

فورد در ادامه واکنش خود به شکست سجاد غریبی نوشت: او به هیچ وجه نمی‌توانست برای این مبارزه آماده باشد و همه دست اندرکاران این ماجرا باید خودشان را زیر سوال ببرند و مسئولیت عواقب حوادث و واکنش‌های بعدی را بپذیرند. قبول کردن این یک سرگرمی نیست، این آزار و اذیت و آزار شخصی است که آشکارا دچار توهم است. علاقه مندان به ورزش های رزمی و بوکس در شبکه های اجتماعی پس از مشاهده عملکرد تکان دهنده سجاد غریبی در مبارزه با گوریل قزاق به این نکته اشاره کردند که اگر سجاد غریبی با مارتین فورد مبارزه می کرد، شرایط می توانست بسیار بدتر و تحقیرآمیزتر باشد. فیزیک بدنی مارتین فورد بسیار بزرگتر از سجاد گریبی و گوریلا کازک است و قدرت بدنی و مهارت های رزمی بالاتری دارد و سال هاست در این رشته تمرین می کند.

و این در حالی است که گوریلا کازک حداقل 30 کیلوگرم سبکتر و حداقل 10 سانتی متر از سجاد گریبی کوتاهتر بود و در تمام دور اول مبارزه به حریف خود حمله می کرد و حتی برای یک دقیقه هم به او فرصت بزرگ کردن بدنش را نمی داد. لحظه یکی از کاربران خطاب به مارتین فورد نوشت: «با احترام زیادی برای مارتین فورد که از مبارزه هالک انصراف داد. من فقط مبارزه هالک و گوریل را دیدم … اوه … شوکه کننده بود. نمی فهمم چرا خودش را در چنین موقعیتی قرار داده است. من برای او متاسفم که او احساس می کند باید چیزی را ثابت کند.” دیگری نوشت: “مارتین فورد به معنای واقعی کلمه این مرد را نابود می کند” در حالی که دیگری نوشت: “خیلی خوشحالم که او با مارتین فورد نجنگید. مارتین فورد باید این کار را می کرد. با یک ضربه او را کشت.»

دیدگاهتان را بنویسید