وزارت ارتباطات: مستمری بگیران مخابرات قانون شکنی می کنند!

وزارت ارتباطات: مستمری بگیران مخابرات قانون شکنی می کنند!

به گزارش ایلنا، ابوالفضل شاهیلو، مدیرعامل کانون مرکزی بازنشستگان شرکت های مخابراتی با بیان اینکه این شرکت بیش از 50 هزار عضو دارد، گفت: کانون تلاش های زیادی برای حفظ حقوق بازنشستگان انجام داده و در نامه ای به دفتر ریاست جمهوری، وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات، اما متاسفانه نتیجه ای نگرفتیم. از این رو برای انعکاس مطالبات چند ماه اخیر صنف، مقابل ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گاهی مقابل مجلس و ستاد اجرایی فرمان امام و همچنین مقابل ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تجمع کردیم. شرکت مخابرات اما متأسفانه از پیرمرد 80 ساله مستمری بگیری که برای دریافت درخواست هایش از عصا استفاده می کند حمایت نکردند و با هر فشار عصبی سلامت جسمی او را به خطر انداختند، علامت گذاری کردند و از تجمعات جلوگیری کردند. وی درخواست های مستمری بگیران را در چارچوب قوانین و مقررات وزارت کار دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه کار شرکت مخابرات این شرکت نسبت به مستمری بگیران تعهداتی دارد که پرداخت نمی کند و در روزهای مختلف و برای دلایل مختلف، یکی از این حقوق حذف. «محمود جعفری» مشاور مرکز بازنشستگان مرکزی شرکت مخابرات نیز در این باره گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، شرکت مخابرات سهام خود را واگذار کرد. البته ما کاری به خرید این شرکت نداریم، اما به عنوان نیروی انسانی که 30 سال در این شرکت کار کرده ایم، حقوقی داریم. امروزه کارکنان در موضوعاتی مانند رفاه، حقوق معیشتی، بیمه پایه، بیمه عمر و بیمه تکمیلی با چالش هایی مواجه هستند که پس از واگذاری تمامی این حقوق برای بازنشستگان حذف شد.

به گفته جعفری، بیمه پایه بازنشستگان مخابرات بیش از 50 برابر و تسهیلات اجتماعی حدود 20 ماه کاهش یافته است، ضمن اینکه تکلیف مزایای اجتماعی کارگران بر اساس مقررات شرکت مخابرات تعیین شده و در این سند بیمه عمر، بیمه تکمیلی، دندانپزشکی، تغذیه و روابط و فرصت های ازدواج، دفن و دفن و غیره. رسیده و باید اجرا شود. وی ادامه داد: کارکنان شرکت مخابرات خدمتگزار مردم بودند و پس از واگذاری این شرکت مشمول قانون کار شدند اما متاسفانه این قانون شامل حال کارکنان نمی شود و رها شده اند و هیچ نهادی مسئولیت ما را بر عهده نمی گیرد. وزارت ارتباطات، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی، هیچ کدام به ما پاسخگو نیستند. این سوال مطرح می شود که چه کسانی باید بر اجرای تعهدات نظارت کنند و چه کسانی بر روند خصوصی سازی شرکت مخابرات نظارت کنند.

جعفری تاکید کرد: درخواست ما غیرقانونی نیست، بلکه مصوبات دولت و مجلس است، اما نمی دانیم چرا این مصوبات اجرا نمی شود و وقتی به فردی نزدیک می شویم به بن بست می رسیم. وی در پایان گفت: وزارت ارتباطات ما را به عنوان اغتشاشگر معرفی کرد اما اینگونه برچسب ها حق بازنشستگان نیست. مستمری بگیر 80 ساله نگران معیشت خود و خانواده اش است و مطالبات برحق و مشروعی را مطرح می کند. به بازنشستگان نباید برچسب زد، آنها مطالبات خود را مطرح می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید