وزرای خارجه ایران و پاکستان درباره تحولات غزه تلفنی گفتگو کردند

وزیر امور خارجه ایران و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان امروز در گفت وگوی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه و غزه تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری موج


حسین امیرعبدلاخیان و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان ظهر امروز تلفنی گفتگو کردند.

امیر عبداللهیان در خصوص برگزاری انتخابات سراسری پاکستان با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز این انتخابات ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر و کابینه جدید پاکستان پس از تشکیل هر چه سریعتر معرفی و کار رسمی خود را آغاز کنند. مجلس

وزیر امور خارجه کشورمان موضوعات مورد توافق در سفر اخیر خود به اسلام آباد را مطرح و بر اهمیت ارتباط نهادهای مسئول در دو کشور برای پیگیری و اجرای توافقات انجام شده تاکید کرد.

جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز ضمن تشریح مراحل و چگونگی تشکیل دولت و معرفی نخست وزیر در پاکستان، موضع مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی ایران را برای برگزاری موفق انتخابات در هفته آینده آرزو کرد. جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان بالا و فراتر از آن است وی از تحولات داخلی این کشور اطلاع داشت و افزود: همه در پاکستان منتظر سفر جناب آقای رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به این کشور هستند.

طرفین همچنین آخرین تحولات غزه را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه پاکستان از پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی برای پایان دادن به نسل کشی غزه و کرانه باختری استقبال کرد.


آیا این خبر مفید بود؟