گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اردن در باب آخرین تحولات غزه

وزیر امور خارجه ایران و ایمن صفدی همتای اردنی خود در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات فلسطین و جنایات جاری رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری موج


، امیر عبدالخیان وی در این گفتگوی تلفنی امروز دوشنبه خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های مثبت منطقه ای و بین المللی برای جلوگیری از ادامه و گسترش جنگ همچنان شاهد تلاش ها است. اسرائيل برای پیگیری اهداف تهاجمی خود در جهت نسل کشی، ادامه محاصره انسانی و جابجایی اجباری مردم غزه و ما اهل کرانه باختری هستیم.

وزیر امور خارجه وی با اشاره به نگرانی های بین المللی درباره امنیت دریای سرخ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر پرهیز از توسعه جنگ و لزوم تامین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و همچنین خلیج فارس و خلیج فارس تاکید دارد. اقیانوس هند، اما طبیعتا تعلیق جنگ علیه غزه می تواند امنیت منطقه را تضمین کند.

وی با اشاره به حضور میهمانانی از 69 کشور جهان در کنفرانس بین المللی فلسطین در تهران گفت: این اتفاق مهمی است که همه کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و غزه موضع واحد و مشترکی اتخاذ کنند. حقوق مردم فلسطین، آنها این کار را کردند

امیرعبداللهیان در خاتمه بار دیگر بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه از سوی کشورهای منطقه به منظور تامین ثبات و امنیت جمعی تاکید کرد و به تلاش اردن در این راستا به ویژه با هدف کاهش آلام و رنج مردم منطقه اشاره کرد. مردم فلسطین

وزیر امور خارجه اردن وی همچنین اولویت های پادشاهی اردن را در خصوص تحولات منطقه ای جاری از جمله توقف تهاجم نظامی و تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه و رسیدگی به مهاجرت اجباری ذکر کرد.

ایمن صفدی همچنین افزود: با وجود مواضع کشورهای جهان، رژیم اسرائیل به جنایات خود در غزه ادامه می دهد که این امر بحران انسانی را عمیق تر می کند.


آیا این خبر مفید بود؟