وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات غزه گفتگو کردند

وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی آخرین وضعیت فلسطین اشغالی و حوادث مربوط به تجاوزات اخیر این رژیم به نوار غزه را مورد بررسی قرار داد. به عنوان تحرکات سازمان همکاری اسلامی در این نگرش.

به گزارش خبرگزاری موج


، حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران عصر امروز در گفتگوی تلفنی با حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خصوص آخرین وضعیت فلسطین اشغال و حوادث مربوط به تجاوزات اخیر این رژیم به بار غزه و همچنین در مورد تحرکات سازمان همکاری اسلامی در این زمینه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز تاسف عمیق و محکومیت حملات و تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت حدود 20 هزار نفر از ساکنان غزه از جمله تعداد زیادی از زنان بی گناه شد. و کودکان و مصداق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی است، جامعه جهانی به ویژه سازمان همکاری اسلامی خواستار اقدام بیشتر برای توقف این حملات شده است.

امیر عبداللهیان با اشاره به وضعیت وخیم انسانی غزه و مشکلات و محدودیت‌های پزشکی و بهداشتی ایجاد شده، بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب و فوری برای تسهیل در ارسال کمک‌ها و محموله‌های بشردوستانه به‌ویژه فرآورده‌های پزشکی و دارویی بر اساس مصوبات شورا تاکید کرد. نشست اخیر سران در ریاض و آمادگی کشورش برای ارسال چنین کمک هایی را اعلام کرد.

وی همچنین برخی اقدامات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران را در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شرایط وخیم کنونی به اطلاع دبیرکل داد.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفت وگوی تلفنی با ابراز نگرانی و محکومیت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گزارشی از اقدامات و فعالیت های سازمان همکاری اسلامی و دبیرخانه ارائه کرد. بر اساس قطعنامه های اخیر اجلاس و استقبال از اقدامات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، ایران آمادگی خود را برای توسعه همکاری های سازمان همکاری اسلامی با کشورمان اعلام کرد.


آیا این خبر مفید بود؟