وزنه برداری قهرمانی جهان بازگشت رستمی به روزهای خوب با کسب مدال نقره/مدال به دست جوادی از دست رفت!


ساعت: 07:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917282

قهرمان المپیک 2016 ریو در مسابقات جهانی وزنه برداری 2022 در کلمبیا به مدال نقره دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رقابت های گروه A وزنه برداری قهرمانی جهان 2022 کلمبیا در دسته 81 کیلوگرم مردان در حالی برگزار شد که نماینده ایران نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و حذف شد.

مصطفی جوادی در این مسابقات در یک ضرب عملکرد ضعیفی داشت و با حرکت صحیح و رکورد 155 کیلوگرم به مقام هشتم دست یافت. وی همچنین وزنه های 196، 197 و 198 کیلوگرمی را در دوضرب کاهش داد و از دوضرب و در مجموع حذف شد.

مسابقات انتخابی المپیک پاریس هم بود که جوادی رکوردی در آن ثبت نکرد.

جوادی نایب قهرمان جهان در سال 2021 است که برای دومین بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان وزنه زد و یکی از امیدهای مدال آور ایران بود اما نشان داد در این مسابقات آمادگی کامل ندارد.

12 وزنه بردار در گروه A شرکت کردند. وزنه بردار کلمبیایی کنار رفت. و جیانگ شی قهرمان المپیک از چین که از مدعیان اصلی کسب مدال قهرمانی جهان بود، بدون وزنه از مسابقات کنار رفت.

گزارش نماینده ایران به شرح زیر بود:


* حرکت یک ضرب

جوادی در اولین حرکت وزنه 155 کیلوگرمی را بالای سر برد. او در تلاش برای کسب مدال بود اما در حرکت دوم وزنه 161 کیلوگرمی را به پشت انداخت و آن حرکت را از دست داد.

کادر فنی تیم ملی برای حرکت سوم وزن جوادی را به 162 کیلوگرم رساند و نماینده ایران نیز این وزنه را رها کرد و شانس مدال را از دست داد.

او در یک ضرب وزنه 155 کیلوگرم را ثبت کرد.

*برندگان مدال One Stroke Movement:

1- داین لی از چین با مدال طلا 171 کیلوگرم

2- رجبوف از ترکمنستان با مدال نقره 164 کیلوگرم

3- ووکیم از کره جنوبی با مدال برنز 162 کیلوگرم


* حرکت دوگانه

جوادی باید هر سه حرکت را به درستی انجام می داد تا مدال های دو ضرب و در مجموع را کسب کند. او در اولین حرکت دوضرب ۱۹۶ کیلوگرم به زمین نشست.

کادر فنی تیم ملی وزنه منتخب حرکت دوم را به 197 کیلوگرم رساند و جوادی نیز این وزنه را پایین آورد و نشان داد که با آمادگی فاصله زیادی دارد.

نماینده ایران در حرکت سوم به زیر وزنه 198 کیلوگرم رفت و آن وزنه را نیز پایین آورد و از وزنه های زوجی و وزنه کلی خارج شد.

وزنه بردار ترکمنستانی قصد داشت رکورد دوضرب جهان را بشکند اما وزنه 209 کیلوگرم را رها کرد و موفق به شکستن رکورد جهان نشد.

همچنین رقابت های وزن 89 کیلوگرم گروه A رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2022 در بوگوتای کلمبیا برگزار شد و وزنه بردار سرشناس ایرانی یک قدم به مدال جهانی نزدیک شد اما چهارم شد.

کیانوش رستمی در یک ضرب رکورد 174 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و به مدال نقره رسید. در دوضرب وزنه 206 کیلوگرم را بالای سر برد و با 380 کیلوگرم چهارم شد و در این مجموعه از کسب مدال بازماند.

رستمی با این نتیجه وارد رده بندی المپیک پاریس شد.

رستمی آخرین بار در سال 2015 با نایب قهرمانی به مدال قهرمانی جهان دست یافت، سپس در مسابقات جهانی 2018 و 2021 کنار رفت و در مسابقات جهانی 2017 و 2019 کنار رفت.

کیانوش رستمی قهرمان و نایب قهرمان المپیک ریو و لندن است و پس از کسب نکردن سهمیه المپیک توکیو در هیچ مسابقه ای شرکت نکرد اما پس از مسابقات جهانی کلمبیا در سال 2022 به عرصه رقابت و با حضور خود در دسته 89 کیلوگرم المپیک کسب سهمیه المپیک پاریس را به نمایش گذاشت.

جام جهانی 2022 اولین بازی مقدماتی المپیک پاریس محسوب می شود.

در گروه A 10 وزنه بردار وزنه زدند.

* عملکرد وزنه برداران ایران به شرح زیر است:


یک حرکت حرکت دهید

رستمی در اولین حرکت 170 کیلوگرم را مهار کرد. وی در حرکت دوم به زیر وزنه 174 کیلوگرمی سقوط کرد و آن وزنه را رها کرد و با ناراحتی از روی تخته مسابقه خارج شد.

اما رستمی در حرکت سوم توانست وزنه گرانبهای ۱۷۴ کیلوگرم را مهار کند و با یک ضرب به مدال نقره دست یابد.

کارلوس نصار قهرمان سال 2021 جهان و از مدعیان مدال این رقابت ها وزنه های 173 و 174 کیلوگرم را کنار گذاشت و از دور رقابت ها کنار رفت.

تیان تائو وزنه بردار شاخص چین و رقیب اصلی کیانوش رستمی نیز بدون وزنه برداری کنار رفت.

وزنه بردار ونزوئلایی با 175 کیلوگرم طلا شد و نماینده کلمبیا با 170 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.


حرکت دوگانه

رقابت های دوضرب داغ داغ بود و رستمی برخلاف سال های گذشته که اصرار داشت رقابت های خود را با وزنه های سنگین آغاز کند، با برنامه مسابقات جهانی 2022 کار کرد و در اولین حرکت دوضرب وزنه 206 کیلوگرمی را بالای سر برد.

رستمی برای حرکت دوم زیر وزنه 212 کیلوگرمی رفت اما این وزنه را پایین آورد. او در حرکت سوم 212 کیلوگرم کم کرد.

وی با مجموع 380 کیلوگرم به مقام چهارم دست یافت و در همه جانبه از کسب مدال بازماند.

وزنه بردار چینی با وزنه 215 کیلوگرمی توانست رکورد مجموع خود را به 381 کیلوگرم برساند و از رستمی بلندتر باشد.

کارلوس نصار از بلغارستان که با یک ضرب حذف شده بود به دنبال مدال دو ضرب بود و وزنه 212 کیلوگرمی را بالای سر برد و رکورد دوضرب جوانان جهان را یک کیلوگرم بالای سر برد.

نصار در سومین حرکت خود 220 کیلوگرم وزن داشت و می خواست رکورد دوضرب جهان را در بزرگسالان بشکند که موفق شد سه کیلوگرم آن را افزایش دهد و به نام خود ثبت کند. او در دو ضرب به مدال طلا دست یافت.

بهداد سلیمی و کروش باقری در پشت صحنه مسابقه کیانوش رستمی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید