وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل در رابطه با حمله به سفارت ایران در دمشق گفت و گو کردند

سخنگوی سازمان ملل گفت: وزیر امور خارجه ایران صبح سه‌شنبه با دبیرکل سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


سخنران استفان دوجاریک ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در جمعی از خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد تدابیر دبیر کل سازمان ملل متحد و درخواست او از رهبران جهان برای توقف حمله اسرائیل به یک ساختمان تبدیل شد کنسولگری ایران در سوریه وی درباره یک جنگ منطقه ای گفت: بله، امروز دبیرکل سازمان ملل با وزیر امور خارجه ایران تماس گرفت.

دوجاریک تصریح کرد: ما از کانال های مختلف با کشورها در ارتباط هستیم. ما نگران افزایش احتمالی تنش ها فراتر از آنچه تاکنون دیده ایم هستیم.

تماس تلفنی وزیر امور خارجه ایران با دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پیش از نشست اضطراری شورای امنیت در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه انجام شد.

این دیدار پس از حمله روز دوشنبه 10 آوریل 2024 برابر با 13 آوریل 1403 توسط رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه که نمایندگی ایران در سازمان ملل در مورد آن نامه ای ارسال کرد، انجام خواهد شد. به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکوم کردن این اقدام، و سپس روسیه از مالت که ریاست دوره ای آن شورا را در ماه جاری (آوریل) برعهده دارد، درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد کرد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه در نامه ای به شورای امنیت از شورای امنیت خواست این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرده و یک فوریت آن را برگزار کند. نشستی برای مقابله با نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین الملل توسط رژیم اسرائیل.


آیا این خبر مفید بود؟