وزیر خارجه عربستان و نخست‌‌وزیر فلسطین درباره آخرین تحولات غزه با یکدیگر گفت‌وگو کردند

منابع خبری صبح یکشنبه از گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه عربستان با نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین درباره حوادث غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی (WAS) در تماس تلفنی با محمد مصطفی وزیر امور خارجه و نخست وزیر سازمان خودگردان فلسطین گفتگو داشت

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه عربستان ضمن تبریک انتخاب مصطفی به عنوان نخست وزیر جدید سازمان خودگردان، برای وی و کابینه اش آرزوی سلامتی کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، دو طرف آخرین تحولات غزه و تلاش‌های انجام شده برای برقراری آتش‌بس و لزوم افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بررسی کردند.

جزئیات بیشتری از این تماس تلفنی منتشر نشده است.

در 15 اکتبر 2023، گروه های مقاومت فلسطینی عملیات طوفان الاقصی را از غزه (فلسطین جنوبی) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و سرانجام پس از 45 روز درگیری و درگیری، آتش بس موقت چهار روزه در 3 دسامبر 1402 برقرار شد. .(24 نوامبر 2023) یا همین مکث در مورد مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل برقرار می شود.

این مکث در جنگ هفت روز به طول انجامید و سرانجام در صبح روز جمعه 10 آذر (10 آذر 1392) آتش بس موقت پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه از سر گرفت.

این حالت شکست آن را جبران می کند و عملیات مقاومت، عبور از خطوط را متوقف می کند غزه این منطقه را بسته و بمباران کردند.



آیا این خبر مفید بود؟