وزیر امور خارجه ایران و نخست وزیر پیشین عراق با یکدیگر دیدار کردند

عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز در تهران با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری موج


عادل عبدالمهدی و امیر عبدالخیان در محل وزارت امور خارجه آنها در خصوص موضوعات مورد علاقه به ویژه تحولات و رویدادهای فلسطین و غزه و همچنین موضوعات مهم منطقه گفتگو کردند.

امیر عبداللهیان با تشکر از حضور فعال عبدالمهدی در کنفرانس بین المللی فلسطین تهران، هدف از برگزاری این کنفرانس را استفاده موثرتر از فرصت ها و سازوکارهای بین المللی برای کمک به ملت فلسطین و توقف جنایات جنگی عنوان کرد. اسرائيل توضیح.

امیر عبداللهیان با اشاره به روابط عالی ایران و عراق گفت: بازدیدها و رایزنی های مستمر مقامات عالی رتبه و اسناد همکاری متعدد منعقد شده بین دو کشور در سطوح و زمینه های مختلف نشان از عمق روابط دوستانه و برادرانه ایران و ایران دارد. عراق.

وزیر امور خارجه ایران وی با قدردانی از نقش سازنده عراق در روند توسعه و همکاری های منطقه ای بر لزوم تداوم نقش این کشور در ابتکارات و تحرکات دیپلماتیک و بین المللی برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد.

عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز این نشست در تهران در خصوص فلسطین و مواضع قاطع و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت و حمایت مستمر از مقاومت مردم مظلوم فلسطین، آن را محکوم کرد. 75 سال اشغال رژیم صهیونیستی و دعوت به وحدت بین فلسطین و جهان اسلام در دفاع از مقاومت فلسطین گرد هم آمد.


آیا این خبر مفید بود؟