وضعیت ملکه انگلیس بدتر شد

وضعیت ملکه انگلیس بدتر شد

روز جدید : کاخ سلطنتی انگلیس از وخامت اوضاع ملکه الیزابت دوم خبر داد و گفت که وی تحت نظر پزشکی قرار دارد.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که پزشکان نگران سلامت ملکه هستند و به او توصیه کرده‌اند که تحت نظر پزشکی بماند.

سه شنبه گذشته، الیزابت با خانم لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس ملاقات کرد و حکم انتصاب را به او تحویل داد. برخلاف رویه سال‌های گذشته که در کاخ باکینگهام برگزار می‌شد، این جلسه در قلعه بالمورال اسکاتلند، اقامتگاه تابستانی الیزابت برگزار شد. کبودی دست در عکس های منتشر شده از دیدار با نخست وزیر جدید انگلیس گمانه زنی هایی در مورد وخامت حال الیزابت ایجاد کرد.

لیز تراس با انتشار پیامی در توییتر نسبت به سلامت ملکه انگلیس ابراز نگرانی کرد و نوشت که در این شرایط افکار مردم کشور با او و خانواده سلطنتی است. گزارش ها حاکی از آن است که دقایقی پیش پرنس چارلز، ولیعهد انگلیس و همسرش عازم کاخ باالمورال شدند.

در سال گذشته، به ویژه پس از مرگ همسرش فیلیپ، الیزابت از شرکت در رویدادهای عمومی دست کشید. او در مراسم افتتاحیه پارلمان در ماه می سال گذشته شرکت نکرد، اما پسرش، شاهزاده چارلز، وارث تاج و تخت انگلیس، به همراه ویلیام، دومین صف تاج و تخت ملکه، در آن مراسم شرکت کردند.

در اکتبر سال گذشته، الیزابت کمر خود را در رفت و نتوانست در مراسم گرامیداشت قربانیان جنگ های جهانی شرکت کند. سپس در ماه فوریه آزمایش ویروس او مثبت شد، اما کاخ باکینگهام گفت که علائم خفیف شبیه سرماخوردگی را تجربه کرده است.

الیزابت در اوایل آوریل توانست در مراسم سالگرد مرگ همسرش فیلیپ شرکت کند، اما در مراسم عید پاک در کلیسای سنت جورج، قلعه ویندزور شرکت نکرد. چند ماه پیش، در یک جلسه مجازی با کارکنان بیمارستان در لندن، او اعتراف کرد که به دلیل ابتلا به کووید-19 “به شدت خسته” شده است.

ادامه بیماری الیزابت که هر بار به بهانه های مختلف در اخبار منتشر شده است، این گمانه زنی را در مورد احتمال کناره گیری او از قدرت افزایش داده است.

پیش از این ملکه انگلیس اعلام کرده بود که تاج و تخت را در سن 95 سالگی به پسرش چارلز می سپارد. در حال حاضر، او بخش قابل توجهی از قدرت سلطنتی را به ولیعهد واگذار کرده است، اما از سمت خود کناره گیری نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید