وقتی اهمیت جاده به قیمتش می ارزد / با محور مواصلاتی مناسب؛ خواسته اصلی مردم کوهشاه احمدی + فیلم

ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784793

کوهشاه را با همه کوه ها و تپه های پیاپی و نداشتن وسایل حمل و نقل مناسب باید شاگرد دوم ایران نامید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حضور ما در منطقه کوهشاه احمدی خبرساز شد، قبلا از مشکلات این منطقه نوشته بودیم، گفت و گوی تلفنی با دهیاران و شوراهای محلی روستاهای مختلف این منطقه در ذهن ما تخیل ایجاد کرد، اما این حضور با همه خیالات فرق دارد. ذهن ما بود

خودرویی که ما را از بندرعباس به اولین روستای جنوب کوشا به نام مزگرد رساند، دیگر همراه ما نخواهد بود زیرا نبود جاده روستایی مناسب در این منطقه، خودرویی با استقامت بیشتری می طلبد. پس باید چشمانمان را بر راحتی سفر با پژو 405 ببندیم و با مزدای دو کابین در جاده های پر پیچ و خم این منطقه برویم.

حاج عنایت الله راهنمای ماست

در حال آماده شدن برای خروج از منزل حاج حاج عنایت الله میرزاده هستیم که میزبان جمعی از خبرنگاران استان نیز می باشد. حاج عنایت الله باید در این ساحت بکر و سرشار از توانایی های خدادادی ما را همراهی کند.

مسیر اصلی ما از مزگرد تا مرکز کوشا روستای احمدآباد نام دارد. همراهی می کند.

قسمتی از جاده مزگرد به روستای احمدآباد آسفالت است اما این آسفالت مربوط به دهه های گذشته است که خاکی تر از آسفالت بوده سالیان سال است که زیرسازی آسفالت این جاده ترمیم نشده و هر خودرویی که از این مسیر عبور کرده است. راه روستایی و درآمد مستمر زودتر از موعد فرسوده می شود.

بازدید اولیه از آب انبار روستای احمدآباد را انجام دادیم که در شماره بعدی رنجنامه به آن خواهیم پرداخت. بد است چون از شر این آسفالت با چاله های شکسته خلاص می شویم و به جاده های طبیعی و بکر منطقه وصل می شویم، از طرفی وضعیت نامناسب جاده های خاکی سرعت ما را می گیرد زیرا در بسیاری از محموله ها باید در یک دنده .

add49ef0 e126 4cfa 8aeb 8f07872c542c خبر خاکستری

باید برای حل مشکلات مردم قدم برداریم

از حاج حاج عناعت الله می پرسیم که چگونه حوصله دارید هر روز در این مسیر برای رفع مشکلات مردم سفر کنید، در پاسخ می گوید اگر برای مردم این منطقه قدمی برنداریم کی می خواهد اقدام موثری انجام دهد؟

با این سخنرانی دقایقی فکر می کنم و هر لحظه به خودم فکر می کنم اگر مسئولان استانی و حتی مسئولان کشورم از جمله رئیس جمهور انقلابی ما به این سرزمین سفر کنند. مشکل اصلی این منطقه که راه روستایی دارد تا کی حل می شود، بالاخره انتظارات چند دهه ای مردم از این منطقه محقق می شود یا خیر؟

از طرفی این که بسیاری از مسئولان آمده اند و بازدید کرده اند، اما اقدام موثری از سوی آنها ندیده ایم، بیشتر درگیر ذهنم هستم، اما نمی توان وظایف کارمندان قبلی و فعلی را یکسان دانست. روحیه کار دولت فعلی را درک کردند و امید در دل ملت دو چندان شد.

a60f8598 74db 46d7 8c29 1c395aa8a291 خبر خاکستری

جاده ای روستایی به درخواست مردم کوهشاه

پس از عبور از دست اندازها به روستای احمدآباد مرکز کوهشاه احمدی می رسیم.
به نظر می رسد همه چیز در مسیر حرکت برای آنها خلاصه شده است، پیر و جوان همصدا هستند و خواهان دسترسی به جاده روستایی مناسب هستند، زیرا می دانند اگر جاده حمل و نقل صحیح باشد، سایر امکانات رفاهی را می توان در زمان مناسب فراهم کرد. .

پس از در نظر گرفتن مشکلات مردم این روستا مسیر خود را به سمت روستای بن گهر ادامه می دهیم.

بن گهر را بی شک باید یکی از ظرفیت های منحصر به فرد منطقه کوهشاه دانست زیرا در دل آن بزرگترین معدن کرومیت در منطقه کوهشاه وجود دارد و فضای زندگی مردم این روستا مملو از زیبایی های الهی است.

برای شناخت بهتر هر منطقه به یک نفر بومی هم نیاز داریم که بعد از کیلومترها به روستای بن گهر برسد و حضورمان در منزل احمد حیدری رئیس شورای اسلامی این روستا خالی از فایده نباشد.

پس از نوشیدن چای معطر و آب سبزیجات بی نظیری که تهیه کرده اند، به همراه اعضای شورای اسلامی از این روستا دیدن می کنیم. در این بازدید اطلاعاتی در مورد این روستا دریافت خواهیم کرد. 60 خانوار و جمعیتی بالغ بر 210 نفر در 27 کیلومتری مزگرد واقع شده اند.

شغل مردم این منطقه دامداری است و اهالی باغ های کوچکی با میوه های گرمسیری و سردسیری پرورش داده اند که تمامی میوه های سردسیری و گرمسیری با چشم قابل مشاهده است.

655e0dd9 7df2 440e be7e 421ae6404f51 خبر خاکستری

دانش آموزان بن گهر از عدم دسترسی به راه درست ناامید هستند

حیدری از مشکلات مردم روستای بن گهر می گوید، به گفته وی این روستا حدود 34 دانش آموز دارد که به دلیل کمبود مدرسه مجبورند کیلومترها را در این جاده نامناسب روستایی برای ادامه تحصیل در روستاهای شهرستان بپیمایند. احمدآباد و مزگرد.

به گفته رئیس شورای اسلامی روستای بن گهر، اهالی آن روستا به دلیل شرایط نامساعد دسترسی به جاده روستا نتوانستند تحصیلات عالی را دریافت کنند و بیشتر جوانان روستا ترک تحصیل کردند. در مدرسه.

9d93d196 57a1 434c 90c2 fa617c66c15e خبر خاکستری

حضور معدنچیان نیز باعث بهبود حمل و نقل نشد

حیدری با اشاره به اینکه بزرگترین معدن کرومیت در منطقه کوهشاه جنوبی در روستای آنها واقع شده است از عدم توجه به مسئولیت های اجتماعی صنایع و بهره برداران فعال در این منطقه گلایه کرد.

به گفته وی، مردم این روستا حتی نمی توانند از وجود چنین سرمایه هایی استفاده کنند و هرکس وارد این منطقه می شود، تنها منافع خود را می بیند.

مردم خوش قلب بن گهر هم سختی های زیادی را پشت سر می گذارند اما آنها هم مثل مردم احمدآباد همین کار را می کنند و آن دسترسی به جاده روستایی خوب است.

احمد میرحسینی یکی از اهالی روستای بن گهر که وظیفه انتقال دانش آموزان به این روستا را بر عهده دارد در جمع خبرنگاران از تصمیم جهادگران صحبت کرد.

به گفته احمد، هر روز دانش آموزان این روستا را که در دبیرستان درس می خوانند، پس از طی 27 کیلومتر به روستای مزگرد می برم و مشکلات جاده ای که اصلا نمی توان نامی از آن برد، خسارات زیادی را برای ما به همراه داشته است.

به گفته این جهادگر اهل روستای بن گهر، مجبور است برای خودروی خود یک جفت لاستیک بخرد که دلیل آن نبود راه روستایی مناسب است.

اگر شرایط جاده را به چشم خود ندیده بودیم شاید این جمله را به یکی از روستای بن گهر کمی متملقانه می گفتیم اما او حقیقت را گفت.

احمد نیز مانند همه مردم منطقه از مسئولان می خواهد که هر چه سریعتر مسیر مواصلاتی کوهشاه را حذف کنند تا علاوه بر فرسودگی خودروهای مردم از فرسودگی مردم منطقه نیز کاسته شود.

مشکلات در منطقه کوهشاه همچنان ادامه دارد که در نامه ای دیگر به آن خواهیم پرداخت…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید