وقتی کارشناس فوتبال ایران به خاطر استقلال و پرسپولیس رئیس فدراسیون را مسخره می کند

وقتی کارشناس فوتبال ایران به خاطر استقلال و پرسپولیس رئیس فدراسیون را مسخره می کند

امیر حاج حاج رضایی نظرات جالبی درباره حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا دارد. گزیده‌ای از آخرین مصاحبه حاج رضایی:

* ضربه بسیار سنگینی بود، هرچند اتفاقاتی که در فوتبال ایران می افتد برای من تعجب آور نیست، اما تاثیرگذار است. در مورد ماجرایی که بد تمام شد، باید بگویم که همیشه کسانی هستند که با توهم اظهار نظر کرده و گفته اند چنین اتفاقی نمی افتد و پرسپولیس و استقلال و تا حدی گلگوتا از آسیا حذف نمی شوند. . آنها مدعی بودند کنفدراسیون فوتبال آسیا از محبوبیت تیم های ایرانی خبر دارد و حضور تماشاگران در ورزشگاه ها باعث ارتقای جایگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا می شود، اما واقعیت چیز دیگری بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانینی را ایجاد کرده است که باید اعمال شود و ما آنها را اعمال نمی کنیم.

* مصدومیت ها خیلی زیاد است و مصدومیت دیگر این است که وقتی بازیکنی نمی تواند لژیونر شود، تیم ملی ضربه می زند. اگر الان در آستانه حضور در جام جهانی هستیم و خدای نکرده صعود می کنیم با کمک همین لژیونرها است که دست اسکوچیچ خیلی پر است و می تواند دو تیم را به میدان بفرستد. از یک طرف از لیگ قهرمانان آسیا محروم هستیم و بازیکن مصدوم است و از طرف دیگر تاثیرات روحی و اقتصادی او را در داخل کشور احساس می کنیم.

* این اتفاق به تدریج در عرصه جهانی رخ خواهد داد. فیفا با قوانینش شوخی نمی کند و اصلاً انعطاف نشان نمی دهد. از شما می خواهم تصاویر ذهنی بسازید، چند رکورد در AFC داریم که همه از دست داده ایم؟ یک مورد دیگر از ایران روی میز AFC می رود، آنهایی که بررسی می کنند می گویند باز هم از ایران و دوباره بدهی، این برایشان عادی شده است.

* رفتن از مرحله گروهی به مرحله حذفی برای ما خوشحال کننده است؟ یک تیم جام را می برد، اما تیم های دیگر به جز ما چیزهایی را به عنوان سوغات جام جهانی می گیرند. این مشکل از نظر نقل و انتقالات بازیکن، وضعیت اقتصادی فوتبال، تراز مالی، نوع تمرینات، امکانات و … تیم حاضر در جام جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد و هر کشوری در حد اختیارات و حاکمیت خود پس از گذشت زمان، آنها را در فوتبال خود اعمال می کند. فنجان چه کار کردیم؟ از حضورمان در جام جهانی چه چیزی به عنوان یادگاری برای فوتبالمان آورده ایم؟

* رئیس فدراسیون اینفانتینو دست می دهد، دست می دهد، صحنه جذاب و احساسی ایجاد می کند، چهره هر دو پر از خنده است. اصلا. اینفانتینو قبل از اینکه مسئولیت جهانی داشته باشد یک دیپلمات است و با عکس قوانین خود را زیر پا نمی گذارد. پس ما یا آگاه نیستیم یا اشتباه می کنیم.

* به بالاترین رنکینگ آسیا و این همه دردسر فکر می کنم! چگونه خود را سرکوب کنیم؟ با این همه استعداد فوتبالی و اینکه دست مربی پر از بازیکنان بسیار خوب است، چگونه می توانیم با تصمیمات اشتباه در سالن های بسته این سرمایه ها را هدر دهیم؟ چشم انداز خوبی برای این فوتبال نمی بینم. هیچ اشتباهی نکن؛ دیدیم که ما را از لیگ قهرمانان حذف می کنند، خیلی راحت و ساده پول قراردادهایی را که نپرداخته ایم از گلوی شما می گیرند یا نه، از مردم می گیرند و سود و پورسانت را هم می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید