وقتی پرسپولیس جنجالی ایران همه را مسخره کرد و رفت!

وقتی پرسپولیس جنجالی ایران همه را مسخره کرد و رفت!

دقیقاً در همان برنامه تلویزیونی که محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل سابق پرسپولیس از جذب آنتونی استوکس، بازیکن ایرلندی اما بسیار پرحاشیه خبر داد، به ورود این باشگاه به چالشی جدی اشاره کرد. استوکس که رزومه خوبی در تیم تراکتورسازی نداشت به عنوان یک خرید هیجان انگیز به پرسپولیسی ها تقدیم شد هر چند که به گونه ای دیگر هواداران باشگاهی را به وجد آورد! او حالا راهی پرسپولیس می شود تا 86 هزار دلار دیگر از خزانه باشگاه برداشت کند، البته اشتباه نخواهیم کرد اگر او را تاثیرگذارترین بازیکن پرسپولیس در سال های اخیر بدانیم.

استوکس از پرسپولیس شاکی بود اما باید برعکس این اتفاق می افتاد زیرا او به طرز عجیبی اردوی پرسپولیس را ترک کرد. اما او به جای اعتبار گرفتن از سوی قرمزها، اکنون به دنبال پولی است که او را اذیت نکرده است.

این مهاجم در اوایل پیوستن به این باشگاه 150 هزار دلار از قراردادش دریافت کرد اما پس از بازی پرسپولیس مقابل شارجه در امارات ماند و دیگر به تهران بازنگشت.

این بازیکن فقط 63 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد یعنی در پرسپولیس به ازای هر دقیقه بازی حدود 4000 دلار دریافت کرد! استوکس حالا به دنبال باقی مانده قراردادش است تا با 230 هزار دلار به پرسپولیس ضربه بزند.

زمانی که انصاری فرد استوکس را به خدمت گرفت، او را بهترین بازیکن تاریخ پرسپولیس در بین بازیکنان خارجی نامید، اما این بازیکن نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد، بلکه قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کرد و به لیون هستون اسکاتلند رفت. او عملکرد خوبی نداشت. حالا باشگاه پرسپولیس در روزهایی که باید بخشی از مطالبات بازیکنانش را بپردازد با جریمه جدیدی مواجه است و باید این پول را برای محرومیت احتمالی بپردازد.

در این میان مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی این فاجعه باشد، هرچند به نظر می رسد پاسخی در این زمینه وجود ندارد وگرنه در فوتبال ایران شاهد چنین قراردادهای عجیب و زیان آور نبودیم اما همین الان باشگاه پرسپولیس به استوکس پرداخت می کند. او باید حدود 950000 دلار به رادوشویچ بپردازد! بدون شک دخالت نهادهای نظارتی در چنین مواردی بسیار حائز اهمیت است، اما برخورد با عاملان بلایا از این طریق اهمیت بیشتری دارد. چرا در شرایط اقتصادی این روزهای کشورمان باید بازیکنی به ایران بیاید که بدون کوچکترین سودی دقیقه ای 4000 دلار قیمت دارد!

دیدگاهتان را بنویسید