سرمربی سابق پرسپولیس با کی روش مسخره کرد

سرمربی سابق پرسپولیس با کی روش مسخره کرد

حمید درخشان درباره آخرین خبر تمدید قرارداد کارلوس کی روش تا پایان جام ملت های آسیا می گوید: تمدید قرارداد کی روش؟ برای من هم خیلی عجیب است چرا به دنبال مربی جوان و با انگیزه تر نباشیم؟ اینکه فقط به کارلوس کی روش وابسته ایم و فکر می کنیم تنها مربی دنیاست!

وی ادامه می دهد: قاطعانه می گویم که اگر با مربی ایرانی به جام جهانی قطر می رفتیم همین نتایج را می گرفتیم و با یک برد و دو باخت برمی گشتیم. حداقل می توانیم از آمریکا یک تساوی بگیریم. درست نیست که از یک مربی به خاطر یک برد قهرمان شویم. تیم ملی ولز یکی از ضعیف ترین تیم های این جام جهانی بود که چیز زیادی برای ارائه نداشت. این تیم ستاره ای به نام گرت بیل دارد که در صورت آمادگی موفق می شود و در صورت عدم آمادگی به ایران و سایر تیم ها می بازد. بنابراین نباید این یک پیروزی را ملاک قرار دهیم.

درخشان درباره شکست 6 بر 2 مقابل انگلیس یادآور می شود: اگر تیم ایران آن 6 گل را با سرمربی ایرانی می خورد، مطمئن باشید آن مربی را نابود می کردند اما ما کارلوس کی روش را بالاتر بردیم. من منکر زحمات او نیستم، او سعی کرد بازیکنان ما را تشویق کند که لژیونر شوند و به اروپا بروند، اما هشت، نه سال فرصت داشت تا با تیم ایران نتیجه بگیرد، اما چه شد؟

کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان همچنین خاطرنشان می کند: هیچ مربی در تیم ملی ایران به اندازه کارلوس کی روش فرصت و حمایت ندیده است. هرکس اینقدر حمایت می شد حداقل یک قهرمانی در جام ملت های آسیا برای ما به ارمغان می آورد. اکنون زمان کافی برای انتخاب سرمربی داریم و نباید برای انتخاب سرمربی عجله کنیم. ما باید با یادگیری کافی سرمربی خود را انتخاب کنیم و اگر او خارجی است باید مربی جوانتر و با انگیزه تری پیدا کنیم. مربیان زیادی هستند که می توانند به فوتبال ایران کمک کنند. باید از کارلوس کی روش هم تشکر کنیم و خداحافظی کنیم. او در کلمبیا و مصر نتایجی مشابه ما گرفت و درست در اوج و جایی که تیم های آن کشور به پیروزی نیاز داشتند شکست خورد.

سرمربی اسبق پرسپولیس می گوید: در بازی با آمریکا به خصوص در نیمه اول پاس های تیم ما به 3 یا 4 نرسید، اکنون دوران فوتبال تدافعی و تمرکز بر ضد حملات یا ضربات ایستگاهی به پایان رسیده است. فوتبال ایران نیاز به بازی بیشتر تاکتیکی و در زمین دارد. ما عناصر و بازیکنان مناسب برای فوتبال خودمان را داریم و فقط به یک مربی شجاع برای اصلاح فوتبال ایران نیاز داریم.

حمید درخشان ادامه می دهد: البته تصمیم نهایی با فدراسیون فوتبال است. آقای تاج تجربه کافی داشته و حالا باید احساساتش را پشت سر بگذارد. دیگر مهم نیست که بازیکنان چه می خواهند. سرمربی بعدی باید با دقت انتخاب شود و من دیده ام که برخی بازیکنان دوباره از کی روش حمایت می کنند. این مصاحبه ها دردی از فوتبال ایران دوا نمی کند. بازیکن باید فوتبالش را بازی کند و انتخاب سرمربی را به مدیران فوتبال بسپارد. معتقدم این رفتار و حرف هایی است که به تیم ملی و فوتبال ما آسیب می زند. نمی خواهم دوباره بحث قبلی را مطرح کنم یا به چگونگی بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی ایران اشاره کنم، اما فکر می کنم مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم بازیکنان در انتخاب سرمربی تیم ملی است. کافی. بازیکن باید متوقف شود و اجازه ندهیم هیچ بازیکنی دخالت کند. هیچ بازیکنی بزرگتر از تیم ملی نیست و این موضوع باید جدی گرفته شود.

حمید درخشان درباره پیش بینی قهرمان قطر از جام جهانی نیز می گوید: به نظر من تیم های برزیل، فرانسه و آرژانتین می توانند شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشند، البته در این فصل شاهد شگفتی هایی بوده ایم و این احتمال وجود دارد که آفریقایی تیم همه را شگفت زده خواهد کرد. به نظر من مراکش پدیده این جام است. تیمی که در قطر حاضر شد و خیلی خوب بازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید