ستاره سابق پرسپولیس کی روش را مسخره می کند

ستاره سابق پرسپولیس کی روش را مسخره می کند

صعود تیم ملی مراکش به نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر تعجب بسیاری را برانگیخت. یکی از این افراد ضیا عربشاهی، هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی است. وی در این خصوص به ما گفت: مراکشی ها واقعا شاهکار ساخته اند. تیمی که بتواند اسپانیا و پرتغال را از جام جهانی حذف کند مورد تمجید قرار گرفت. مراکشی ها تاکنون پدیده جام جهانی بوده اند و توانسته اند با سرمربی همشهری خود بدرخشند.

وی ادامه داد: فراموش نمی کنیم مراکش 4 سال پیش در جام جهانی 2018 روسیه با نتیجه یک بر صفر و یک گل به خودی مغلوب تیم ملی ایران شد. ما الان کجا هستیم و مراکشی ها کجا؟ آنها سخت کار کردند، برنامه ریزی کردند تا به این موقعیت فعلی برسند. شاید برخی بگویند مراکش به لطف دروازه بان خود به نیمه نهایی رسید، اما این درست نیست. همه تیم هایی که به این مرحله رسیده اند دروازه بان های خوبی داشته اند و فقط مراکش نیست. این تیم تلاش زیادی کرد و اولین آفریقایی شد که به نیمه نهایی جام جهانی رسید.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: وقتی مراکش را بردیم چه کار کردیم؟ ما دوباره به کارلوس کی روش اعتماد کردیم و دوباره به آن ضربه زدیم! ما مقابل انگلیس خیلی بد بازی کردیم و فقط ولز را شکست دادیم. ما ولز را شکست دادیم و سرمربی خود را بالا و پایین بردیم، در حالی که مراکشی ها پس از صعود به مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی جام جهانی سرمربی خود را بالا و پایین کردند. بازیکنان ایران آنقدر از این برد هیجان زده بودند که انگار جام جهانی را برده اند. شاید تفاوت ما با مراکش در همین جزئیات کوچک بود.

عربشاهی افزود: متأسفانه با وجود نتایج ضعیف و عدم صعود به مرحله حذفی جام جهانی شاهد برتری کی روش و دستیارانش هستیم و ظاهراً آنها آنقدر هوادار دارند که قراردادشان تمدید خواهد شد. . کسی نمیپرسه چرا؟ چرا باید دوباره سرمربی ای انتخاب شود که در 3 جام جهانی پیاپی سرمربی ایران بوده و حتی شگفتی مانند برد عربستان مقابل آرژانتین را خلق نکرده باشد؟ آیا برخی از بازیکنان سرشناس تیم ملی تصمیم می گیرند؟ امیدوارم دوستان دوباره به نتایج مراکش، ژاپن و حتی کره جنوبی نگاه کنند. با دقت نگاه کنید و سپس تصمیم به تمدید قرارداد بگیرید. مراکش و ژاپن با دو مربی بومی خود در جام جهانی قطر به این جایگاه و موفقیت رسیدند و باید بدانیم که در فوتبال ایران هم مربیان خوبی داریم. کسانی که حداقل می توانند بهتر از کارلوس کی روش کار کنند، اما این فرصت به آنها داده نمی شود.

هافبک اسبق تیم ملی ایران با اشاره به مصاحبه های اخیر تیم ملی درباره بازداشت کارلوس کی روش نیز گفت: یکی از همین حرف ها بود. به نظر می رسد منافع برخی بازیکنان در گرو حفظ کارلوس کی روش باشد. برخی از این فوتبالیست ها شاید در سطح تیم ملی نبودند اما نه تنها به قطر سفر کردند بلکه برای تیم ملی کشورمان هم بازی کردند. چنین بازیکنانی به تعریف و تمجید از کارلوس کی روش شهرت دارند، اما اگر همه جوانب ماجرا را بررسی کنیم، متوجه می شویم که ادامه همکاری با این مربی مسن پرتغالی دیگر به نفع تیم ملی ایران نیست. این همکاری یا تمدید قرارداد احتمالی تنها به نفع کارلوس کی روش یک طرفه خواهد بود.

بالاخره عربشاهی درباره قهرمان احتمالی جام جهانی هم گفت: فرانسه و آرژانتین روی کاغذ شانس بیشتری برای رسیدن به فینال دارند. آرژانتین لیونل مسی را در اوج تکنیک و پختگی دارد و فرانسه نیز امباپه ستاره جدید فوتبال جهان را در اوج می بیند. من هم فکر می کنم این دو ستاره می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند یا یکی از این دو تیم آرژانتین و فرانسه قهرمان جام جهانی شود اما تجربه این رقابت ها نشان می دهد که هر لحظه باید منتظر شگفتی باشیم. شاید کرواسی یا مراکش شگفتی خود را کامل کنند. فقط باید نشست و از تماشای این بازی ها تا سوت پایان جام جهانی 2022 قطر لذت برد.

دیدگاهتان را بنویسید