علیرضا نیک باخت کی را مسخره کرد; سخنان عجیب ستاره جنجالی

علیرضا نیک باخت کی را مسخره کرد;  سخنان عجیب ستاره جنجالی

علیرضا نیکبخت درباره پیروزی دقیقه آخری تیم ملی فوتبال مقابل لبنان گفت: به همه مردم ایران تبریک می گویم و از بچه های تیم ملی تشکر می کنم. با اینکه استرس زیادی را متحمل شدیم اما خوشبختانه برد شیرینی به دست آمد. تیم ملی عادت کرده همیشه سکته کند و بعد نتیجه بگیرد! لبنان خیلی نزدیک بازی کرد و این باعث شد دست ما از نظر تاکتیکی بسته شود. آنها تاکتیک خاصی نداشتند و در یک مسابقه به گل رسیدند. این بازی از نظر تاکتیکی قابل بحث نیست و فقط نتیجه مسابقه ما را خوشحال می کند.

وی ادامه داد: بخشی از بازی ضعیف و سخت ما مقابل لبنان به دلیل حواشی قبل از بازی بود. بازیکنان و کادرفنی تیم ملی برنده محسوب می شدند و اتفاق تلخی که در مقدماتی جام جهانی 2002 مقابل بحرین برای این نسل از تیم ملی رخ داد می تواند در این دیدار نیز تکرار شود.

* همه تیم ها می خواهند مقابل ایران بازی کنند

پیشکسوت تیم ملی درباره دیدار امروز ایران و تیم ملی سوریه گفت: قطعا بازی آسانی نخواهد بود و تیمی که در مرحله نهایی راهیابی به جام جهانی است، همه دیدارهایش سخت است و در سطح بالایی.” قدرت در آسیا و همه تیم ها می خواهند مقابل ما بازی کنند، ما باید مانند بازی های قبلی کنترل بازی را در دست بگیریم (نه مانند بازی با لبنان) و با مهارت بالایی شروع کنیم. در اردن و شرایط برای هر دو تیم تقریبا مساوی است.

وی در خصوص آخرین شایعات پیرامون مهدی طارمی و غیبت او در دو دیدار مقابل لبنان و سوریه، تصریح کرد: طارمی بازیکن بسیار بزرگی است و نمی توان به راحتی نام او را نادیده گرفت. من هم در طول مسابقه همیشه صریح صحبت می کردم و در زمان ما بازیکنان به راحتی محروم می شدند. این ماجرا قابل تاکید نبود و با مدیریت درست نمی توانستیم مهدی را از دست بدهیم. اگر قرار بود طارمی تنبیه شود به جای حذف نام کاملش از لیست تیم ملی باید دعوت می شد و روی نیمکت می نشست. این حواشی می تواند چالش های بزرگی برای تیم ملی ایجاد کند.

* کسانی که حرکت اسکوچیچ را تایید می کنند مطمئنا با بازیکنان بزرگ کار نکرده اند

نیک باخت در خصوص افرادی که این حرکت اسکوچیچ را تایید کردند، گفت: باید ببینیم زندگی نامه و سابقه کسانی که این حرکت را تایید کرده اند، چیست. وقتی می خواهیم بازیکنی را تنبیه کنیم باید طوری این کار را انجام داد که نه تیم ضربه بخورد و نه بازیکن. بیا، بنشین و بمیر، معنی یکسانی دارد، اما استفاده از هر کدام نتیجه یکسانی خواهد داشت. سرمربی تیم ملی مصاحبه کرد و نظرش را بیان کرد. بازیکن هم نظری دارد و گفته است و نباید با حرکت دادن این مسائل به تیم ملی ضربه بزنیم. کار با ستاره ها و بازیکنان بزرگ کار سختی است و کسانی که این حرکت را تایید می کنند قطعا با بازیکنان بزرگ کار نکرده اند.

ستاره سابق تیم ملی با اشاره به پست مشترک تیم ملی و گلایه آنها از شرایط و امکانات تحویل، خاطرنشان کرد: تیم ملی سال هاست این مشکلات را داشت اما در سال های اخیر به دلیل دسترسی بیشتر به رسانه ها و شبکه هایی مانند این مشکلات بیشتر به چشم می خورد. اینستاگرام و توییتر. در زمان ما مشکلاتی در زمین تمرین، لباس و مواد مصرفی وجود داشت. در تمام دنیا تیم های ملی با اسپانسرهای لباس قرارداد دارند و از این راه پول در می آورند، اما ما پول می دهیم و لباس می خریم! این واقعا جای تاسف دارد.

* بنده چرا تیم ملی عربستان را مثال نمی زنند؟

وی ادامه داد: در فوتبال ایران هرکس رابطه قوی تری داشته باشد مدیر و مربی می شود. مدیرانی که هیچ تجربه ای در فوتبال ندارند همیشه بر پست های مدیریتی تکیه کرده اند و مربیانی که عملکرد بسیار ضعیفی در تیم خود داشته اند همیشه تیم دارند. افراد صادق و دلسوز مانند علی دایی، علی کریمی، دادکان و… باید در فوتبال ایران فعال باشند که متاسفانه اینطور نیست.

مدافع سال های گذشته تیم ملی ایران در واکنش به اظهارات عزیزی هادم مبنی بر اینکه کره جنوبی با اقتصادش با یک پرواز معمولی تیم ملی خود را به مسابقات می فرستد، گفت: عزیزی هادم چرا از ملی پوش عربستان استفاده کنیم. تیم به عنوان نمونه؟ “آیا فکر نمی کنند برای بازی های دوستانه پروازهای ویژه و درجه یک دارند؟ در کره جنوبی همه چیز حرفه ای است و هر باشگاه 6 یا 5 زمین تمرین مناسب و استاندارد دارد، اما در ایران باشگاه های بزرگی وجود دارند که آنها را نداشته باشید، تیم ملی هنوز اردوی مناسب و مجهزی ندارد و همه رده های سنی به یک زمین و امکانات تمرینی تکیه دارند.

* مسئولان فدراسیون حرفه ای بودن را یاد گرفته اند تا ضعف های دیگران را بیشتر کنند

وی افزود: مسئولان فدراسیون از حرفه ای بودن درس گرفته اند تا ضعف های دیگران را ببینند و برجسته کنند. مشکل ما این است که می خواهیم رقبای خود را به سطح خودمان تقلیل دهیم نه به سطح خود، باید از نقاط قوت حریف درس بگیریم. در حال حاضر من فکر می کنم که افغانستان شرایط بهتری نسبت به ما داشته باشد و بازیکنانش حداقل لباس های باکیفیت بپوشند.

علیرضا نیک باخت در پایان درباره صعود به جام جهانی 2022 قطر گفت: همه ما ایرانی ها دوست داریم تیم ملی در همه مسابقات آنطور که هست و حتی با یک گل پیروز شود و به جام جهانی برسد. اما بعد از صعود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چهار سال پیش در جام جهانی 2018 روسیه گفتیم که هدفمان صعود به دور دوم جام جهانی است اما این هدف محقق نشد. کارمندان تیم ملی باید فکر و هدف مشخصی داشته باشند و فقط رفتن به جام جهانی و 3 بازی و باخت برای ما افتخاری نیست.

وی خاطرنشان کرد: چرا عزیزی هادم از کره و ژاپن صعود از مرحله گروهی و حتی صعود به نیمه نهایی این تورنمنت بزرگ را مثال نمی زنند. ما قدرت اول آسیا هستیم و فقط رفتن به جام جهانی لیاقت و افتخار برای ما ندارد، نباید زنگ تفریح ​​جام جهانی باشیم و از این به بعد باید برای موفقیت برنامه ریزی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید