ویژه برنامه خداحافظی سوپرمن از فوتبال

تعداد کمی از بازیکنان با 100 بازی ملی به پایان می رسند. این آمار در ایران کمتر از انگشتان هر دو دست است. سیدجلال حسینی، کاپیتان سابق پرسپولیس که به تازگی کفش هایش را آویخته است، یکی از این بازیکنان است. او پس از جواد نکونام، علی دایی، علی کریمی و احسان حیسفی در رده پنجم بازیکنانی است که بیشترین بازی را برای ایران انجام داده اند.

در تجربه و بزرگی سیدجلال حسینی در بازی های ملی همین بس که او تا 36 سالگی بیش از بازیکنانی چون مهدی مهدوی کیا، آندرانیک تیموریان، کریم باقری، حمید استیلی، جواد زرینچه، علی پروین و احمدرضا عابدزاده بازی کرده است. .

جلال حسینی تا سال 2018 در تیم ملی حضور داشت و تا آخرین اردوهای این تیم از سوی کی روش به تیم ملی دعوت شد، اما با انتشار فهرست نهایی ایران برای حضور در جام جهانی، نام او در میان نبود. دعوت شدگان سرانجام در 19 آذر 1396 حسینی برای همیشه از بازی در تیم ملی ایران خداحافظی کرد. برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت پرسپولیس نیز در نشست خبری خود حضور داشت.

4 سال بعد از این اتفاق اما حسینی به حضور در تیم ملی ادامه داد و در نهایت قبل از شروع فصل جدید وارد عرصه مربیگری شد. خداحافظی او بدون برگزاری مسابقه یادبود انجام شد و شاید باشگاه پرسپولیس به زودی برای او بازی خداحافظی در نظر بگیرد.

این در حالی است که در تاریخ فوتبال ایران کمتر بازیکنی با لباس تیم ملی از فوتبال خداحافظی کرده و یا حداقل یک مسابقه یادبود تیم ملی برای آنها در نظر گرفته شده است.

جواد نکونام یکی از بازیکنانی است که در هنگام خداحافظی از تیم ملی مقابل سوئد به میدان رفت. البته بعدها در لیگ برتر بازی کرد و با انتشار پیامی در اینترنت کفش هایش را آویخت. کریم باقری نیز در دیدار ایران و برزیل که به طور اتفاقی هماهنگ شد از زمین های فوتبال خداحافظی کرد.

باقری قبل از این مسابقه از فوتبال خداحافظی کرد اما به دعوت فدراسیون فوتبال ایران در دیدار ایران و برزیل در امارات با شماره 6 بازی کرد و جواد نکونام کاپیتان وقت ایران شماره 66 را بر تن کرد. در این دیدار یکی از پرافتخارترین بازیکنان تیم ملی در آستانه خداحافظی از فوتبال بود.

حال سوال اینجاست که آیا سیدجلال حسینی از این هدیه برای خداحافظی از فوتبال و برگزاری یک دیدار یادبود در تیم ملی استفاده می کند؟

قطعاً اگر جلال حسینی زمانی دیگر از فوتبال خداحافظی می کرد، امکان داشت در یک مسابقه تدارکاتی لباس تیم ملی را به تن کند و با پیراهن شماره چهاری که سال ها بر تن داشت از فوتبال خداحافظی کند، اما در این شرایط که مردم اسکوچیچ خود را برای جام جهانی آماده می کنند و احتمالا اردوی خود را در اتریش یا سایر نقاط اروپا برگزار خواهند کرد، احتمال آن بسیار کم است.

شاید جلال حسینی هم مثل کریم باقری ماه ها بعد از ترک زمین و بعد از جام جهانی و با شماره چهار تیم ملی و در یک مسابقه یادبود و در حضور هواداران چهار گوشه را بوسید. از زمین فوتبال، اما این سوال این است که برنامه ریزی فدراسیون بستگی به آب و هوا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید