پاراکواندو پاراگراندپری بخت طلایی، صادقیان پور برنز گرفت


ساعت: 21:09
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844049

تیم چهار نفره پاراکواندو ایران در مسابقات پاراگرند پریکس به مدال طلا و برنز دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، چالش پاراگراند پریکس با حضور 85 تکواندوکار از 23 کشور روز دوشنبه 16 خرداد در صوفیه میزبان بلغارستان بود. تیم ملی ایران توسط علیرضا بخت به مدال طلا دست یافت و سعید صادقیان پور به مدال طلا دست یافت و به مدال برنز دست یافت.

علیرضا بخت در وزن منهای 80 کیلوگرم ابتدا 20 بر 5 استیکایا از ترکیه را شکست داد و سپس با برتری 33 بر 19 مقابل نیکولا اسپادزیک از صربستان راهی نیمه نهایی شد. شانس در دیدار مقابل ولادیسلاو نیچه از اوکراین با نتیجه 41 بر 19 پیروز شد و راهی فینال شد. تکواندوکار شایسته کشورمان برای کسب مدال طلا به دیدار «مائور لوئیس» از مکزیک رفت و با پیروزی 17 بر 9 بر سکوی نخست ایستاد. وی با کسب این مدال طلا 60 امتیاز در رده بندی پارالمپیک به نام خود ثبت کرد.

در وزن 61 کیلوگرم، سعید صادقیان پور برای اولین بار با نتیجه 15 بر 13، آنتونیو بوسولو از ایتالیا، چهارمین رده بندی جهان را شکست داد. او در مرحله یک چهارم نهایی مدال طلا را به ناتان توروکوتا از برزیل، نفر اول جهان داد و به مدال برنز دست یافت. صادقیان پور با این مدال برنز 21.6 امتیاز در جدول رده بندی سهمیه پارالمپیک را کسب کرد.

مریم عبداله پور در وزن 47 کیلوگرم در مرحله یک هشتم نهایی رومرو کلودیا از مکزیک را با نتیجه 6 بر 1 شکست داد و با نتیجه 16 بر 18 مقابل هورلباتار از مغولستان راهی نیمه نهایی شد. دارنده چهارم جهان را از دست داد و از کسب مدال بازماند.

سحر قنبری در وزن 52 کیلوگرم در اولین دیدار مقابل جسیکا گارسیا از مکزیک با نتیجه 15 بر 29 مغلوب مکزیک شد و از دور مسابقات حذف شد.

گفتنی است این رویداد اولین حضور بانوان ملی پوش در مسابقات پارا گرندپری است.

هدایت تیم ملی پاراکواندو کشورمان در بخش مردان با سرمربیگری مرتضی سلطانی و در بخش بانوان با سرمربیگری عاطفه کشاورز در رقابت های جایزه بزرگ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید