پاسخ روزنامه دولتی به ادعای CNN مبنی بر آزار جنسی معترضان

پاسخ روزنامه دولتی به ادعای CNN مبنی بر آزار جنسی معترضان

CNN در گزارشی جمهوری اسلامی را به خشونت و آزار جنسی در بازداشتگاه ها متهم کرد.

روزنامه ایران نوشت: گزارش های خبری معمولا آنقدر خوب گفته می شود که نشان می دهد جعلی نیستند و این مزیت یک خبر خوب است. اما خوب است که نسبت به هر خبری کمی شک داشته باشیم و از خود بپرسیم: آیا واقعاً این اتفاق افتاده است؟

CNN در گزارشی جمهوری اسلامی را به خشونت و آزار جنسی در بازداشتگاه ها متهم کرد.

اولاً این گزارش بر اساس اطلاعات مبهم و غیر واقعی است و هیچ مستندی ارائه نمی دهد. افراد ذکر شده در گزارش ناشناخته هستند و قابل ردیابی نیستند. در مواردی که نامی ذکر می شود، هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه در عنوان گزارش ذکر شده، یعنی. تجاوز جنسی، و اگر اشاره ای وجود داشته باشد، باز هم گمانه زنی توسط نویسندگان است.

ادبیات گزارش با لحنی «احتمالی» تنظیم شده است و استفاده مکرر از عباراتی مانند «به نظر می رسد» هم از قطعیت مطالب می کاهد و هم واقعیت آنها را مخدوش می کند. لذا این رسانه ناآگاهانه مطلب خود را تکذیب کرده است! CNN گزارش خود را «به نقل از منابع آگاه از بیمارستان امام علی کرج» تهیه کرده است، اما دقیقاً مشخص نیست که این منابع آگاه چه کسانی هستند و به گفته این رسانه با قربانیان صحبت کرده اند (!). این رسانه همچنین گفته است که مقامات ایرانی به درخواست CNN برای پاسخ به این ادعاها پاسخی نداده اند.

اما مشخص نیست که گزارش مقامات دقیقاً به چه کسی اشاره دارد. زیرا پیگیری های ایران از نهادهای مربوطه نشان می دهد که تاکنون چنین درخواستی مطرح نشده است. شایان ذکر است که این رسانه در نهایت تمرکز خود را بر قومیت کرد متمرکز کرده و با ذکر نام مستعار سعی در این دارد که مردم این ملت شریف تحت ظلم سازمان یافته قرار دارند!

گزارش‌های خبری معمولاً آنقدر خوب گفته می‌شوند که ساخته نمی‌شوند، که این ویژگی بارز گزارش‌های خبری خوب است. اما خوب است که نسبت به هر خبری کمی شک داشته باشیم و از خود بپرسیم: آیا واقعاً این اتفاق افتاده است؟

دیدگاهتان را بنویسید