پاسخ های وزیر ورزش و جوانان نمایندگان را قانع نکرد/ سجادی کارت زرد گرفت


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887259

مجلس از پاسخ های وزیر ورزش و جوانان به سوال احمد راستین قانع نشد و به سجادی کارت زرد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس به بحرین رفت و در صحن علنی مجلس حاضر شد.

احمد راستین نماینده شهرکرد، بن و سامان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس این سوال را از وزیر ورزش و جوانان پرسید که چرا با وجود گذشت 18 ماه از تصویب قانون تشریح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان با آئین نامه اجرایی که این قانون در شورای دولت تصویب نشده و ظرفیت این قانون فعال نشده است، خواستار حضور سجادی در مجلس و پاسخگویی وی شد. سجادی قرار بود هفته گذشته در مجلس حاضر شود اما به دلیل بیماری وزیر ورزش، آن جلسه به امروز موکول شد و صبح امروز سجادی برای پاسخ به سوال واقعی نمایندگان در صحن علنی مجلس به مجلس رفت.

حمید سجادی در جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی گفت: بدون شک با تصویب این قانون گام بلندی در راستای یکپارچگی مسائل و مشکلات مهم در حوزه ورزش و جوانان برداشته شده است. این قانون کمک زیادی به ساماندهی و تنظیم حوزه ورزش و جوانان کرد. سال ها نگران بودیم که بعد از پیروزی انقلاب در ورزش و جوانان قانونی وجود نداشته باشد و همچنان با قانون پهلوی دوم بر عرصه ورزش و جوانان حکومت کنند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در خرداد 1392 که وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد، همان قانون ساماندهی تربیت بدنی در دوران پهلوی دوم به این وزارتخانه و حوزه ورزش و جوانان تفویض شد. بر اساس این قانون اداره می شد. الحمدلله آرزوی ما برآورده شد و قانون اهداف و تکالیف در حوزه ورزش و جوانان به تصویب شورای اسلامی رسید. پس از تصویب این قانون و ابلاغ آن در دولت قبل، وزارت ورزش پیش نویس آیین نامه خود را تهیه و به شورای رئیس جمهور و دولت ارائه کرد. از زمان روی کار آمدن دولت جدید خلأهایی در تصویب مفاد این قانون وجود داشته است اما من و همکارانم در وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را کرده ایم تا مفاد این قانون در اسرع وقت تصویب شود.

وی گفت: وزارت ورزش و جوانان در 10 قسمت موظف به تهیه آیین نامه بود و در 8 قسمت آیین نامه و دستورالعمل های لازم را تهیه و تصویب کردیم یعنی 8 مورد از 10 تعهد را انجام دادیم.

وزیر ورزش همچنین تاکید کرد: دو تکلیف باقی مانده که منجر به مطرح شدن این موضوع شد با جدیت در وزارتخانه پیگیری می شد و تلاش خود را متمرکز کردیم تا در کمترین زمان ممکن مشخص شود. خوشبختانه در تاریخ 1401.05.09 یعنی. دو روز پیش دو ماده باقی مانده از آیین نامه این قانون با اصرار و پیگیری وزارت ورزش و حمایت رئیس جمهور به تصویب رسید. اکنون تمام 10 وظیفه ما برای تهیه آئین نامه این قانون انجام شده است. آنچه مورد سوال قرار گرفت اکنون پذیرفته شده است و تلاش می کنیم از تمام نقاط قوت این قانون استفاده کنیم. ماده چهارم این قانون یکی از خواسته های ما را برآورده کرد زیرا در حوزه سلامت فقط وزارت بهداشت می تواند نظارت داشته باشد و هیچ ارگانی حق دخالت ندارد و سیاست ها و دستورالعمل ها در حوزه ورزش و جوانان باید از طریق قانون پیگیری شود. وزارت ورزش و جوانان. ما نیز سعی می کنیم از تمام نقاط قوت و فرصت های این قانون استفاده کنیم.

سجادی ادامه داد: یکی از دغدغه های ما در حوزه ورزش و جوانان این بود که از امکانات این قانون به شکل اصلی استفاده نشد. من به عنوان مسئول حوزه ورزش و جوانان قول می دهم با تلاش و پشتکار تقریباً 100 درصد مفاد این قانون در آیین نامه ها و دستورالعمل ها دیده می شود و تمام تلاش ما بر این است که از ظرفیت این قانون استفاده کنیم. مورد دیگری که مشاهده شد اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان بود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته هیچگاه از خدمات این صندوق به جامعه قهرمان کاسته نشد و رضایت خوبی در بین خانواده ورزش و پیشکسوتان ایجاد شد.

وی در ادامه گفت: این مورد از نقاط قوت این قانون است. از سوی دیگر تمام تلاش ما بر این است که ظرفیت ماده 4 این قانون که وزارت ورزش و جوانان را متولی اصلی ورزش و جوانان قرار داده است، فعال کنیم. در بند 11 ماده 14 این قانون ظرفیت زیادی دیده می شود که این اختیار را به وزارتخانه می دهد تا مجوز زمین ها و سبک های مختلف ورزشی را صادر یا لغو کند. بند 13 این قانون به وزارتخانه این اختیار را می دهد که مجوز باشگاه ها، اماکن و انجمن های ورزشی را نیز صادر یا لغو کند. من و همکارانم در تهیه این آیین نامه دریغ نکردیم و تمام تلاش خود را کردیم تا از همه امکانات این قانون استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: یکی از افتخارات ما این است که این روزها خبرهای خوب در حوزه ورزش حال ما را بهتر می کند. سریع ترین صعود تیم فوتبال به جام جهانی و اتفاقات خوبی که در ورزش بانوان رخ داده است. از سوی دیگر ارتقای معاونت امور جوانان و ارتقای وی به سمت دبیری شورای عالی جوانان از دیگر دستاوردهای حوزه ورزش است که بنده وعده آن را داده و محقق کرد.

سرانجام در جلسه علنی امروز (سه شنبه 20 مردادماه) مجلس در جریان بررسی سوال احمد راستین نماینده شهرکرد و تعدادی دیگر از نمایندگان توسط حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از این نماینده مجلس. از پاسخ های وزیر سوال با 112 نفر قانع نشد. در مجموع 243 نماینده مردم حاضر در جلسه به وزیر کارت زرد، 120 نفر مخالف و 3 نفر رای ممتنع دادند.



دیدگاهتان را بنویسید