دیدار سجادی با وزیر ورزش و جوانان ترکیه با محوریت گسترش همکاری های مشترک


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884205

وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه در نهاد ریاست جمهوری دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، همزمان با سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران، وزیر ورزش و جوانان این کشور با سیدحمید سجادی در نهاد ریاست جمهوری

در این دیدار که به مدت 90 دقیقه برگزار شد، «محمد محرم قصاب اوغلو» بار دیگر علاقه وافر خود به ایران و ظرفیت گسترده همکاری دو کشور ایران و ترکیه در دو حوزه «ورزش و جوانان» را ابراز کرد. توسط وزیر ورزش و جوانان ایران برای شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی دعوت شد.

در این دیدار مقرر شد ایران و ترکیه تفاهم نامه مشترکی در دو حوزه ورزش و جوانان امضا کنند که بر اساس مذاکرات دکتر سجادی و همتای ترکیه ای وی، هشت بند از این تفاهم نامه مختص به همکاری است. هر دو طرف در حوزه جوانان. در همین راستا وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه با سازماندهی برنامه های همکاری گسترده در این زمینه موافقت کردند.

تقویت گردشگری ورزشی دو کشور، برپایی اردوهای مشترک ورزشی و حضور تیم های مختلف دو کشور در ایران و ترکیه از دیگر تمهیدات وزرای ورزش و جوانان دو کشور است.

اوغلو در این نشست از وزیر ورزش و جوانان ایران دعوت کرد تا به ترکیه سفر کند و زمینه های همکاری بیشتر را بررسی کند. همچنین مقرر شد وزیر ورزش و جوانان ترکیه برای گسترش همکاری ها و بررسی ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه ورزش و جوانان بار دیگر به ایران سفر کند.

وزیر ورزش و جوانان ایران در یک ماه گذشته با وزرای ورزش و جوانان کشورهایی مانند قطر، آذربایجان، فلسطین و عراق برای گسترش همکاری ها با کشورهای مختلف دیدار کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید