پذیرش 89 بیمار جدید مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در خوزستان


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810073

سید محمد علوی گفت: شب گذشته هزار و 410 بیمار جدید عروق کرونر در خوزستان شناسایی شد که از این تعداد 89 بیمار بستری شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد علوی سخنگوی ستاد مدیریت تاج در خوزستان به خبرنگار رهیاب گفت: در 24 ساعت گذشته 11 هزار و 514 بیمار مبتلا به تاج به مراکز درمانی و بیمارستانی استان خوزستان مراجعه کردند که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت یک هزار و 410 بیمار جدید عروق کرونر در استان شناسایی شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اینکه در مدت مشابه ۸۹ بیمار در بیمارستان های استان بستری شده اند، گفت: نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

علوی گفت: در 24 ساعت گذشته 14 نفر در همین استان بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند.

وی گفت: این افراد بیمارانی بودند که سه هفته پیش در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و اکنون فوت کرده‌اند و اکثر بیماران تاج‌گذاری اخیر دچار بیماری شدید بوده و یا دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی ستاد مدیریت تاج خوزستان افزود: بیشتر افرادی که بر اثر تاج خوزستان فوت کرده اند واکسینه نشده اند و یا واکسن آنها ناقص است به همین دلیل از خوزستانی ها خواسته شده واکسن را تزریق کرده و واکسن خود را تکمیل کنند.

علوی گفت: از آنجایی که در موج های قبلی کودکان کمتر آسیب دیده اند، اکنون با کمبود تخت مراقبت های ویژه برای کودکان در روستاها مواجه هستیم، اما دانشگاه در تلاش است تخت های بیشتری اضافه کند.

وی افزود: روند واکسیناسیون در استان خوزستان ادامه دارد، اما لحظه نگران‌کننده، پذیرش ناکافی و عادی‌سازی برخی از استان‌ها است.

در حال حاضر 84.9 درصد از جمعیت هدف خوزستان یک دوز، 72 درصد 2 دوز و 28 درصد سه دوز واکسن دریافت کردند.

۱۴ شهر خوزستان قرمز، پنج شهر نارنجی و هشت شهر زرد هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید