پرداخت بیش از 985 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان گیلانی


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844500

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: در سال گذشته 10 هزار و 862 میلیارد ریال به ارزش 985 میلیارد و 665 میلیون ریال برای توانمندسازی جامعه هدف در قالب اشتغال و خودکفایی، اشتغال زایی و مسکن مددجویان استانی با حمایت دولت انجام شد. یاری امام خمینی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: صندوق کمک های استانی با مجوز رسمی از بانک مرکزی و برای بازپرداخت وام های کرز الحسنه به مددجویان و نیازمندان کمیته حمایت و غیره. گروه های آسیب پذیر وی با بیان اینکه راه اندازی شده است، گفت: سپرده های قرض الحسنه توسط خیران برای اعطای تسهیلات به خانواده های کم درآمد از طریق صندوق جمع آوری می شود.

وی با اشاره به اینکه در آن مدت 56 هزار و 648 نفر به ویژه نیکوکاران نزد صندوق همیاری استان گیلان واریز شده اند، افزود: واریز به صندوق کمک های استانی به دو صورت ویژه و عادی انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با بیان اینکه فعالیت های این صندوق بر اساس مقررات بانک مرکزی و در قالب بانکداری اسلامی و قرض الحسنه کامل انجام می شود، خاطرنشان کرد: تسهیلات برای خرید. ساخت یا سپرده مسکن و وام افتتاح صندوق حمایت از کرز الحسنه در استان گیلان که 985 میلیارد و 665 میلیون ریال برای آن اختصاص یافت.

اهرابی در تشریح وام قرض الحسنه پرداختی به متقاضیان گفت: به 10 هزار و 136 نفر بالغ بر 825 میلیارد و 600 میلیون ریال مصرف پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان حمایت از اشتغالزایی از طریق وام بدون بهره را از دیگر اقدامات صندوق حمایت استان عنوان کرد و افزود: سبک و سنگین، خیاطی، دام سنتی و صنعتی، کشاورزی، شیلات، قالی بافی، گلخانه، قالی بافی، طیور، نانوایی در سال گذشته برای 726 طرح 160 میلیارد و 65 میلیون ریال تجهیزات پرداخت شد.

وی از دیگر اهداف راه اندازی صندوق حمایت استانی را گسترش سنت قرضه الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر خیران برای بازپرداخت وام های قرضه الحسنه و تغییر رویکرد کمیته یاری امام (ره) از کمک بلاعوض به استانی است که به نفع محرومان کار می کند.

اهرابی با بیان اینکه همه اقشار به ویژه خیران می توانند در صندوق کمک های استانی واریز کنند، گفت: نرخ سپرده گذاری توسط سپرده گذار تعیین می شود.

در پایان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با تاکید بر اینکه کمیته یاور امام (ره) همواره در راستای ارائه خدمات ایمن و آسان به محرومان تلاش می کند، از همه مردم و خیرین خواست تا به کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه دهند. (ره) و با سپرده گذاری در صندوق استانی برای حمایت از این نهاد، شرایط مناسبی را برای رفع مشکلات نیازمندان فراهم کنند. انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید