پرداخت میلیاردی به ستاره های حسن یزدانی و کشتی

چندی پیش خبر پرداخت میلیاردی علیرضا دبیر به حسن یزدانی منتشر شد. خیلی ها مدعی بودند پس از اظهارات جنجالی رئیس فدراسیون کشتی در مورد عمل جراحی کتف حسن یزدانی، وی گفته است که هیچ کشتی گیر پس از جراحی کتف نتوانسته به میادین بازگردد و در واقع هیچ حمایتی از او نداشته است، حالا او خواستار شد. حمایت او با پرداخت میلیاردی ستاره مبارزات آزاد ایران را نشان خواهد داد.

پرداخت حدود 2 میلیاردی دبیر به یزدانی در رسانه ها به عنوان «مدال المپیک قبل از بازی های پاریس» تعبیر شد، اما اکنون مشخص شده است که دبیر نه تنها به یزدانی، بلکه به 4 ستاره دیگر کشتی آزاد نیز به دلیل مالی مبلغ میلیاردی پرداخت کرده است. مشکلات وسوسه مبارزه در لیگ برتر نباشید.

طبق شنیده ها، منشی حدود 9 میلیارد تومان برای ستاره های کشتی آزاد ایران هزینه کرده است تا از آسیب های احتمالی در رقابت های لیگ برتر مصون بماند.

امیرحسین زارع فوق ستاره سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان، رحمان عموزاد ملقب به رحمان بیراه حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان، کامران قاسم پور گلادیاتور تیم ملی حدود یک میلیارد تومان و اندی و یونس امامی نیز حدود یک میلیارد تومان از رئیس فدراسیون کشتی دریافت کرده اند که گفته می شود مجتبی گلج از این جایزه بهره مند شده است.

هر چند که یونس امامی قرار بود برای تیم هوتن در مسابقات لیگ برتر کشتی شرکت کند، اما جوایز میلیاردی منشی برای این ستاره ها تنها برنامه خوبی بود تا مبادا ارقام مبادله ای تیم های ثروتمند لیگ برتر آزاد باعث باخت 8 ماه قبل او نشود. بازی های المپیک پاریس، تیم ملی خود را در آستانه آسیب های جبران ناپذیر قرار دادند و ثروت خود و فدراسیون کشتی را برای شرکت در رویدادی به بزرگی المپیک به خطر انداختند.

این اقدام تحسین برانگیز در شرایطی انجام شد که در کمتر فدراسیونی به چشم می خورد.