نمی توان روی جوایز کشتی حساب کرد/حسن یزدانی بچه ها را لمس می کند!


ساعت: 09:22
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895200

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان گفت: مسئولان قول می دهند اما اکثر آنها به آن عمل نمی کنند و نمی توان برای حمایت از زندگی به آن تکیه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ یونس امامی دارنده مدال برنز مسابقات جهانی نورسلطان و ملی پوش کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جهانی صربستان در سال 2022 در وزن 74 کیلوگرم، شرایط و علایق خود را به شرح زیر بیان کرد.


* شما چند سال دارید و اهل کجا هستید؟

من 25 ساله هستم که در حال حاضر ساکن شهریار تهران هستم اما اصل من لک کاکاوند است و زادگاه پدرم منطقه ای به نام دهوند بین نورآباد لرستان و هرسین کرمانشاه است که البته در استان لرستان است.


* از چند سالگی کشتی را شروع کردی و مربیت کیست؟

با حمایت پدر و برادرم کشتی را از 9 سالگی در باشگاه انقلاب شهریار و با راهنمایی مهدی قاسمی جو مربی استان تهران آغاز کردم و هنوز هم در این باشگاه تمرین می کنم.


* در کنار کشتی به چه رشته ورزشی دیگری علاقه دارید و چه شد که کشتی گیر شدید؟

من فوتبال را دوست داشتم و به ورزش های رزمی هم علاقه داشتم، به همین دلیل چند جلسه بوکس و کاراته رفتم، اما پسر عمویم کشتی گیر بود و عناوینی در سطح شهریار داشت که باعث شد به کشتی علاقه مند شوم و وقتی وارد باشگاه شدم. ، کشتی گرفتم، راهم را پیدا کردم و عاشق این رشته شدم.

07d7f1f8 93c0 43a2 ae9c f1f6e89d3fd3 خبر خاکستری


* آیا می خواهید از حضور در کشتی درآمد کسب کنید؟

فکر نمی‌کنم کسی برای پول درآوردن کشتی وارد شود، زیرا این ورزش سخت و سختی است، اما هرکسی که وارد کشتی شده و در آن ماندگار شده است قطعاً به دلیل مبارزه و عشق به این ورزش است، اما در نهایت اگر بتوان مدال طلای المپیک و جهان را کسب کرد، قطعاً منافع مالی به همراه خواهد داشت.


* از چه سنی وارد تیم های ملی شدی و از چه وزنی کشتی بزرگسالان را شروع کردی؟

من در نوجوانان به تیم های ملی پیوستم و وقتی به سن بزرگسالان رسیدم 65 کیلوگرم بودم، سپس به وزن 70 کیلوگرم رسیدم و در سال 2019 موفق به کسب برنز جهان شدم و پس از آن به دلیل المپیک توکیو، وزنم به 74 کیلوگرم رسید. آمدم که المپیکی است اما به المپیک نرسیدم و بعد در مسابقات جهانی نروژ سال گذشته در آن وزن شرکت کردم اما موفق نشدم.


* فکر می کنی دوباره وزنت را عوض کنی؟

خیر، هیکل و شرایط بدنی من 74 کیلوگرم است و سعی می کنم قدرت بدنی و آمادگی بدنی ام را با آن وزن هماهنگ کنم و هرچه با آن وزن به میدان بروم، قطعا پختگی بیشتری خواهم داشت.


* رقبای اصلی شما در مسابقات جهانی چه کسانی هستند؟

کایل داک آمریکایی که دارای سه مدال طلای جهان و یک برنز المپیک است حریف اصلی من است و کشتی گیر روسیه-اسلواکی، کشتی گیر گرجستانی و فرانک کامیزو ایتالیایی دیگر حریفان قابل توجه من در این وزن هستند. و تحلیل کرده ایم و امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم.


* در چه مقطعی مشغول به تحصیل هستید؟

من دانشجوی تربیت بدنی هستم.


* پس از کسب عنوان قهرمانی دوست دارید در چه رشته ای فعالیت کنید؟

در حال حاضر روی کشتی تمرکز دارم اما اگر شرایط فراهم باشد به کارهای تجاری علاقه دارم.


* در چه تکنیک هایی مهارت دارید؟

بیشتر اوقات من تکنیک بازوبند زدن و سپس زمین گیر کردن حریف را با استفاده از روش های مختلف از جمله زیر دستی، ابتدا فریب دادن حریف و سپس به دست گرفتن کنترل را دارم.


* چه نوع وسیله نقلیه ای را بیشتر دوست دارید؟

من به موتورهای سنگین و ماشین های اسپرت علاقه دارم.


* چه تفریحی را بیشتر دوست دارید؟

دوست دارم با دوستانم به کوه و دشت بروم، البته در همان منطقه داوند، تیراندازی و هدف گیری کنم و در صورت امکان کباب بخورم و آهنگ های محلی گوش کنم.


* دیروز در اردوی استراحت در منطقه دماوند بودید، به شما خوش گذشت؟

بله، خدا را شکر این نوع تنوع برای رفع استرس تمرین بسیار عالی است.

3afef225 0918 4d0e aaeb 075335fb6eec خبر خاکستری


* ارتباط بین کشتی گیران در اردوها چگونه بود، مثلاً در آن اردویی که رفتید چطور بود؟

ما همه خوب و نزدیک هستیم. در کمپ دماوند کمی با هم شوخی کردیم و آقایان خدایاری، ترابی و عباسی هم در استخر آب دادند (با خنده).


* به نظر شما چه کسانی در اردوها سرزنده ترند؟

شاید باورتان نشود اما محمدحسین محمدیان که چهره ای آرام دارد بیشتر از همه شوخی می کند.


* تا کی قصد دارید کشتی را ادامه دهید؟

عمر قهرمانی طولانی نیست، تا زمانی که بدنم از نظر جسمی و روحی پاسخ دهد مشکلی برای ادامه کار ندارم.


* آیا منبع درآمدی دارید؟

خدا را شکر لیگ کشتی نسبت به سال های گذشته پیشرفت کرده است و کشتی گیران می توانند با حضور در این مسابقات بخشی از هزینه های خود را تامین کنند، البته مسئولان قول هایی می دهند اما اکثر آنها عملی نمی شود، وزارت ورزش و جوانان همچنین جایزه هم دارد. برای مدال آوران که در سال های قبل بهتر بود با توجه به اینکه به صورت سکه طلا پرداخت می شد اما اکنون به صورت ریالی پرداخت می شود که پس از چند سال نیز پرداخت می شود و نمی توان برای حفظ زندگی بیش از حد بر آن تاکید کرد.


* آخرین کلمه؟

از زحمات و زحمات کادر فنی و فدراسیون کشتی برای ما قدردانی می کنم، از مردم می خواهم هم برای تیم فرنگی و هم برای تیم آزاد دعا کنند تا با دستان پر به مسابقات جهانی برگردیم و دلشان شاد.

دیدگاهتان را بنویسید