الگوی من حسن یزدانی است/ فکر نمی کردم نقره جهان را در کشتی بگیرم


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889674

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: همیشه سعی می کنیم از حسن یزدانی الگوبرداری کنیم و به هدف خود برسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد نکودی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان با اعلام اینکه کشتی را خیلی زود شروع کرده است، گفت: پدرم چون علاقه زیادی به کشتی داشت در 6 سالگی مرا به کشتی اعزام کرد. اولین مربی من حیدر سیار بود و سپس سعید احمدی مربی خلاق من بود.

این کشتیگیر 21 ساله اهل منطقه لاریم جویبار حسن یزدانی را الگوی خود می داند و می گوید: خوشحالم که آقای حسن یزدانی در کنار ما الگو هستند و همیشه سعی می کنیم از ایشان الگو بگیریم و به هدف خود برسیم.

وی در خصوص مسابقات جهانی سال گذشته که در وزن 79 کیلوگرم در اسلو به مدال نقره رسید، گفت: فکر نمی کردم نقره جهان را بگیرم. من مسابقات سختی در Worlds داشتم و دوم شدم. فکر می کنم امسال از نظر ذهنی از سال گذشته جلوتر هستم. مدالی که در نروژ گرفتم این اعتماد به نفس را به من داد که اکنون در موقعیت خوبی قرار بگیرم.

ناکودی در پاسخ به این سوال که تجربه او در مبارزه با جردن بارفس در سال گذشته چقدر به او در مسابقات جهانی امسال کمک کرد، گفت: “سال گذشته با او در فینال جهانی قهرمان شدم، مبارزه بسیار سختی بود.” نه اینکه از مدال نقره راضی بودم. من تمام توانم را به دست خودم دادم اما شکست خوردم. امیدوارم امسال شکست سال گذشته را جبران کنم.

وی در مورد اینکه چگونه در سال 2022 دونده تیم ملی شد، گفت: از جام تختی وارد چرخه شدم، در تنکابن به مقام اول رسیدم و با توجه به اینکه علی سوادکوهی در مسابقات ملی و آسیایی اول شد، مستقیم به جام تختی رفتم. مرحله آخر انتخابی تیم ملی او رفت و در تورنمنت تونس با هم جنگیدیم که به صورت سیکلی به عضویت تیم ملی درآمدم.

وی در خصوص مبارزه خود با حریف قزاقستانی در فینال این مسابقات گفت: پس از مدت ها غیبت از مسابقات در جام تختی و سپس در مسابقات تونس مبارزه کردم. حریف من قوی بود و مبارزه را بلد بود اما موفق شدم او را شکست دهم.

ناهودی ادامه داد: بعد از مسابقات تونس استراحت کوتاهی داشتم و سپس در اردوی تیم ملی تمریناتم را ادامه دادم. این اردو فشرده خواهد بود و امیدوارم با آمادگی 100 درصدی در جام جهانی شرکت کنیم.

این کشتی گیر جوان بهترین دوستان خود در اردوی تیم ملی را کشتی گیرانی دانست که از کودکی با هم بوده اند و گفت: ما با همه بچه ها دوست هستیم اما امیرحسین زارع، امیرمحمد یزدانی، رحمان عموزاد و… بچه هایی هستند که چندین سال است که با هم هستیم.در اردوها و تمرینات هستیم. از دوستانم می خواهم تعداد مدال های خود را افزایش دهند.

وی در خصوص اینکه حسن یزدانی چندی پیش گفته بود کشتی گیران به قهرمانی جهان نرسیدند، تصریح کرد: قبل از مسابقات جهانی برخی از مسئولان قول هایی دادند که عملی نشد و چیزی از قهرمانی جهان عایدمان نشد.

ناهودی با بیان اینکه پس از کسب مدال جهانی در سال 2022 ابتدا به خانواده خود فکر می کنم، گفت: در نروژ احساسی داشتم که نمی توانم آن را توصیف کنم. خوشحالم که با این مدال جزو بزرگان کشتی بودم و البته کارم تمام نشده و به بخش کوچکی از آرزوهایم رسیدم که امیدوارم ادامه دهم.

نماینده وزن 79 کیلوگرم تیم ملی آزاد جام جهانی بلگراد که امروز (31 مردادماه) مهمان برنامه دایره طلایی بود، ضمن تشکر از پدر و مادر و مربی خود گفت: بزرگترین دغدغه ورزشکاران اشتغال است که امیدوارم این موضوع به آن اشتغال داشته باشد. حل خواهد شد.»

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید