مهرعلی زاده: با حرف و روش رئیس جمهور می توان بچه ها را گول زد اما مردم ایران گول نمی خورند.

مهرعلی زاده: با حرف و روش رئیس جمهور می توان بچه ها را گول زد اما مردم ایران گول نمی خورند.

محسن مهرعلی زاده یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 در گفت و گو با روزنامه هم میهن درباره صحبت های ابراهیم رئیسی درباره پیگیری رد صلاحیت ها توضیح داد.

او گفت: “من نمی دانم که او این کار را کرده است. آنچه در انتخابات گذشته مشخص شد تقلب در انتخابات بود و دلیل کناره گیری من این بود که حضور بنده و یک اصلاح طلب دیگر گروهی نبودند که برای ایفای نقش دور هم جمع شده باشند. دولت ما نقش گرم کردن فر را بازی می‌کردیم، بنابراین منصرف شدم.»

وی افزود: مهم این است که پس از گذشت تقریباً دو سال از این مأموریت، همچنان در گذشته ایستاده و مطالبی را ادعا کنیم که قابل اثبات نیست و حتی اثبات آن نیز مشکلی را حل نمی کند. اکنون دولت باید پاسخگوتر به وعده های تورم، حفظ ارزش پول ملی، رفاه و آسایش مردم، نحوه ارتباط و اینترنت و بحث ساخت و ساز یک میلیونی در سال باشد. او وعده های روشنی داد، اما به هر یک از آنها عمل شد. در گفت و گو با یکی از مسئولان خواندم که به تازگی زمینی برای بیش از یک میلیون و 280 هزار واحد مسکونی آماده شده است. ایران آنقدر بزرگ است که زمینی برای یک میلیون یا بیش از 40 میلیون خانه وجود دارد. اگر این خبر صحت داشته باشد و مانند خبرهای دیگر نباشد و بعد از 2 سال تازه برای خرید زمین یک میلیون و 280 هزار واحدی به اینجا رسیدیم و تشریفات اداری انجام شود، 40 سال طول می کشد تا این دولت 4 میلیون واحد مسکونی بسازد.

مهرعلیزاده با اشاره به اقدامات سیاست خارجی تاکید کرد: به یاد دارم که عده ای از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند و چیزی ایجاد کردند که باعث توقف های زیادی در توسعه اقتصادی و سیاسی کشورمان در منطقه برای چندین سال شد و این وضعیت. این فرصتی برای حضور عربستان سعودی و اسرائیل در منطقه بود و از نظر تاریخی خسارات عمیق و وحشتناکی به این کشور وارد کرد. رئیسی اکنون می گوید که عربستان دشمن نیست و در عین حال از تعابیری درباره آن کشور استفاده می کند.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه بهترین سرمایه برای هر مسئولی در هر کشور، هر دین، مذهب، حتی نظام سیاسی صداقت و صراحت با مردم است، افزود: حتی اگر کشوری فقیر باشد و پتانسیل های درخشانی نداشته باشد و مردم بدانند که دولتمردان همت خود را می کنند، اما به دلیل عیبشان موفقیتشان بیش از این نیست، همراهیشان می کنند. این در حالی است که اگر مشکلاتی مانند رشد سریع محصولات غذایی، دو برابر شدن قیمت ها، کاهش ارزش پول ملی در عرض دو سال و در همین شرایط دو برابر شود، عکس آن در اخبار با سیل تبلیغات گفته می شود، بقایای اعتماد مردم این موضوع دولت، نظام و مدیریت را زیر سوال می برد و این یک پدیده بسیار خطرناک در کشور است».

مهرعلی زاده گفت: اینکه آمار درستی به رئیس دولت نمی دهند اشتباه است. هر کسی می تواند با صرف 10 دقیقه در اینترنت آمار دقیقی از سازمان های مسئول دریافت کند. به عنوان مثال با وجود اینکه سال «کنترل تورم» بود، برخی آمار تورم فروردین ماه را 60 درصد و برخی دیگر حتی بالای 70 درصد اعلام کردند و شاهد افزایش وحشتناک قیمت ها نسبت به سال گذشته بودیم. این آمارها فضای مجازی نبود، کاملاً کدگذاری شده و در مراکز رسمی آماری مستند شده بود. با این حال یکی می‌خواهد به مردم بگوید در خرداد تورم 20 درصدی کاهش داشته‌ایم؟!» او می‌افزاید: «متاسفانه در کشور باب اینطور شده است که بخشی از مشکل را اعلام می‌کنند که هر دو کاملاً درست است. و کاملا نادرست است.از آن مهارت هایی است که برخی افراد دارند و در نهایت به چشم مردم می رود و اعتماد آنها را به نظام از بین می برد.پس هرگز تصور نکنید که آنها به یک مسئول آمار غلط می دهند.آمار صحیح به مقامات عالی می رسد. قبل از انقضای آن

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه گروهی به دنبال این هستند که مردم رای نیاورند تا در عرصه انتخابات پیروز باقی بمانند، تاکید کرد: این ادعا را قبول ندارم. اتفاقاً همان گروهی که در انتخابات گذشته به حداقل ها دست یافتند، می خواهند از این موضوع به عنوان سرمایه استفاده کنند. حتی اگر افزایش مشارکت درصد کمی باشد، مهندسی را اعمال کرده اند تا گروه خود را از صندوق ها خارج کنند. اما روش هایی که آنها استفاده می کنند راهی برای رسیدن به آن نیست. زیرا رهبری در سخنان خود بر حضور مردم و برگزاری انتخابات عادلانه تاکید کردند و عزم کلی نظام، انتخاباتی خوب و با مشارکت بالاست. لذا این آقایان نباید خارج از این رویه عمل کنند. به نظر می رسد که آقایان حتی نمی دانند چگونه مردم را به رأی بیاورند.»

وی افزود: آنها راه خود را برای رسیدن به این هدف از طریق این مذاکرات انتخاب کرده اند. در حالی که زمانی کلمه مذاکره برای عده ای مشکل ساز بود و هزار مشکل ایجاد می کرد، حالا مذاکره و مذاکره می کنند. وزیر امور خارجه یا امیر و سلطان کشورها بیایند و پیغام بیاورند که با حداقل ها مذاکره کنند و امتیاز بگیرند و حالا پول می آید و وارد بازار می شود اما روالش همین است. مثلا دلار را از 54-53 هزار تومان به 48-47 هزار تومان برسانید و از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کنید. من به عنوان فردی که دلش به درد آمده و برای این کشور زحمت کشیده است، می گویم این روش ها می تواند کودک را فریب دهد و حواس او را پرت کند، اما مردم ایران فهیم، پخته، دانا و توسعه یافته هستند، با دقت تحلیل می کنند و در زمان های مختلف نشان داده اند. که جوانان دهه 70 و 80 ده برابر نسل های گذشته به مسائل واقف هستند و مسائل نجابت، اصالت و هوش ایرانی بودن را دنبال می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید