آقای رئیس جمهور! با مقاومت می توان تاثیر تحریم ها را کاهش داد، اما آیا می توان به توسعه اقتصادی دست یافت؟!

آقای رئیس جمهور!  با مقاومت می توان تاثیر تحریم ها را کاهش داد، اما آیا می توان به توسعه اقتصادی دست یافت؟!

روز جدید آقای رئیس جمهور چند روز پیش در سخنانی فرمودند که مردم رسماً اعلام می کنند که با مقاومت می توان تحریم را خنثی کرد، بنابراین وظیفه خود می دانیم که ایستادگی در برابر زورگویان و در مقابل نظام استبدادی را در دستور کار قرار دهیم. اراده مردم جمهوری اسلامی نباید تسلیم شود.

بدون توجه به اینکه چه افرادی رسماً چنین نکته ای را به رئیس جمهور اعلام کرده اند یا بر چه اساسی به این نظر رسیده اند، فرض می کنیم که رفراندوم برگزار شده و مردم با قطعیت بالای 90 درصد به خواسته آقای رئیسی رأی داده اند. ادامه زندگی زیر بار تحریم ها، تورم، گرانی ها و ده ها مشکل ریز و درشت اقتصادی ناشی از این تحریم ها در نهایت غیرممکن است!

آقای رئیس جمهور با این سخنان درباره بی اثر شدن تحریم ها گفت، هرچند صحت این گفته نیز مشکوک است و بهتر است به جای کلمه بی اثر، از کلمه بی اثر استفاده شود، اما آیا همان افراد در بحث تایید کردند یا فرضی. همه پرسی که آیا می توان با وجود تحریم ها به رشد و شکوفایی دست یافت؟!

پس من این سوال را می پرسم جناب آقای رئیس جمهور با مقاومت می توان تاثیر تحریم ها را کاهش داد اما آیا می توان به توسعه و شکوفایی اقتصادی دست یافت؟! اگر پاسخ مثبت است لطفا راه حل و میزان و چرایی آن را با مردم در میان بگذارید زیرا حداقل من نمی دانم در تاریخ اقتصاد بین الملل کشوری که تحت تحریم است مسیر رشد و توسعه اقتصادی را طی کرده است. اگر فکر می کنید این امکان پذیر است، خوشحال می شویم، بیایید بشنویم که چگونه است.

به طور کلی باید صادقانه به مردم گفت که قصد چیست، آیا قصد زندگی با تحریم و فشار برای همیشه است، اگر واقعاً چنین قصدی وجود دارد، بهتر است آن را به وضوح با مردم در میان بگذاریم و با آنها صادق باشیم؟ ! شاید منظور همان کسانی که به آقای رئیسی چنین حرف هایی زدند، مقاومت یکی دو یا 10 ساله بود نه مقاومت و تحریم برای همیشه!

دیدگاهتان را بنویسید