مردم ایران فریب شعار «آزادی» را نمی خورند. جان آرتین را گرفتی


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916569

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران در اغتشاشات اخیر دشمن را ناکام گذاشتند، گفت: مردم ایران با حضرت فاطمه (س) ارتباط نزدیک دارند و فریب شعار آزادی دشمنان را نمی خورند زیرا مردم ایران در سال 57 به آزادی رسیدند. و هرگز این آزادی را از دست نخواهد داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در اجتماع مردم رباط کریم با تسلیت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و اشاره به مقام شامخ حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمود: علم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) الگو و سرمایه است. .

وی در تبیین برخی از فضایل حضرت زهرا (سلام الله علیها) افزود: شناخت مکتب حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) لازمه راهیابی زنان به سوی تعالی است. فاطمه (س) شخصیتی است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) و امام علی (علیه السلام) درباره آن صحبت کرده اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کردار انسان باید زاییده نیت صادقانه باشد و اگر صداقت در کردار، گفتار و نیت ظاهر شود، انسان صالح می شود، تصریح کرد: فاطمه عطار(س) الگوی انسانیت است و امام صادق(ع) فرمودند که فاطمه صدیقه شهید بود و صداقت در گفتار و کردار، اندیشه، انگیزه، نیت و ذوق و دل، در رفتار و کردار، هدف و هدف داشت. حقیقت آنچه در مورد فاطمه گفته می شود را اولیای خدا باید درک کنند، اما آنچه می دانیم این است که فاطمه در دسترس هرکسی است که بخواهد در راه ولایت زندگی، اخلاق، عبادت و فداکاری در راه ولایت داشته باشد. نفاق، و با دو سلاح نورانی خطبه هایش و اشک های شاهدان، نقاب را از چهره نفاق برداشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور در کنار مردم متدین و بصیر رباط کریم در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) توفیق بزرگی برای من و همکارانم است و از حضور مردم و مسئولان در این مراسم قدردانی می کنم، تصریح کرد: س ) به ما می آموزد که چگونه زندگی کنیم تا یاد بگیریم چگونه زندگی کنیم و دشمنانی را بشناسیم که به دنبال ایجاد تفرقه در کشور هستند و قصد دارند باورهای جوانان ما را تغییر دهند و مانع رشد و توسعه جامعه ما شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه باید کسانی را که با سخنان بسیار زیبا در جامعه آشوب و تفرقه ایجاد می کنند و اعتقادات مردم را هدف قرار می دهند، بشناسیم، ادامه داد: برخی می گویند این اتفاق نیفتاده، بله، آنهایی که دقیق هستند، نه آنها. نمی بینند و بصیرت لازم را ندارند، به خوبی نمی بینند که چه بر سر فاطمه آمده است، فاطمه دید و در خطبه های خود درباره زنان مدینه صحبت کرد و آنچه را که گذشت توضیح داد. فاطمه(س) تفاوت بزرگی را که در جهان اسلام روی می داد، دید، بر قبر حمزه سیدالشهداء، بر قبر پدر بزرگوارش اشک ریخت. در این شهر و در جهان اسلام، فاطمه راه درست زندگی را به ما می دهد، ما را از روزگار، خطر، ناآرامی و خطر کسانی که می خواهند در جامعه ناآرامی و تفرقه ایجاد کنند، با سخنان و باورهای بسیار زیبا آگاه کنیم. از مردم.هدف

وی با بیان اینکه دشمنان نمی خواهند جوانان عزیز یاد بگیرند و تلاش می کنند تولیدکننده را از تولید و عمل به گونه ای باز دارند که مانع رشد و تعالی جامعه شود، گفت: فتنه و طریقت را خوب می شناسند و این درسی است که باید از حضرت فاطمه (س) بگیریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران بار دیگر دشمن را ناکام گذاشتند، تصریح کرد: مردم ایران نشان دادند که عاشق حضرت فاطمه (سلام الله علیها) هستند و الگوی زندگی آنها این بانو است، آنها می دانند دشمن خوب است و فریب شعار آزادی را نخورید. ما آن را در انقلاب باخمن 1957 یافتیم و آنها هرگز این آزادی را از دست نخواهند داد. ملت ایران استکبار جهانی را می شناسند و می دانند که حضور شما در هر جای دنیا زندگی مردم را سلب می کند.

رئیسی خطاب به دشمنان تاکید کرد: می‌خواهید به مردم ایران یاد بدهید چگونه زندگی کنند؟

وی با بیان اینکه حضور دشمنان در هر منطقه و مکانی با هر شعار زیبا، آرامش و زندگی را از مردم سلب می کند، برای مردم آزادی ایجاد نمی کند، تصریح کرد: زنان و مردان ما افتخار می کنند که الگوی آنها فاطمه (س) است که در دنیا برای الگو گرفتن در عرصه اخلاق، عمل، تربیت، حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی و عرصه های دیگر، آیا جز فاطمه را باید الگوی زنان و مردان جهان بیابند؟ قهرمانان و شخصیت های قابل توجه زیادی وجود دارد، اما شخصیت فاطمه عطار تنها الگوی بشریت است و ما این افتخار را داریم که خود را وقف این بانوی دو عالم کنیم و از خداوند می خواهیم که در هر دو جهان با فاطمه باشد.

رئیسی با بیان اینکه مادران، همسران و مادران شهدا هر وقت درد و رنجی باشد زهرا می گویند و رزمندگان ما نیز هنگام جنگ با دشمن نام زهرا را بر پیشانی خود می بندند و اظهار داشت: فاطمه، ما فداکار تو هستیم فاطمه. این مملکت برای شماست، ما خادم مردمیم، اما این مملکت برای اهل بیت است، برای شما، برای امام حسین، عشق این همه مردم این است که همه برای شما هستند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی خواست ما تا اینجا پیش برویم، گفت: نشاط اجتماعی، آزادی و پیشرفت ما را نمی خواست. به وضعیت افغانستان نگاه کنید. 35000 کودک معلول در افغانستان وجود دارد. آنها این را برای ایران می خواهند. جمهوری اسلامی به برکت امام «استقلال و آزادی» خود را یافته و اجازه نخواهد داد این سرمایه عظیم مورد تهدید دشمن قرار گیرد.

رئیس جمهور خطاب به مردم رباط کریم تاکید کرد: بدانید که دولت شما شب و روز خود را صرف کاهش مشکلات کشور می کند و برای رونق تولید در عرصه های مختلف اقتصادی تلاش می کند و ما به دنبال پیشرفت هستیم و این پیشرفت باعث عصبانیت دشمن شده است. عصبانیت دشمن است چون تحریم کرد و خودش هم اعلام کرد تحریم ها شکست ننگینی است، نمی تواند نفت را تحریم کند، ما اعلام کرده ایم بیش از گذشته صادرات داریم، تراز تجاری از منفی به مثبت رسیده است فرزندان ما حضور خود را در عرصه های مختلف افزایش داده اند و دشمنان تشخیص می دهند که ایران اول است، ما در عرصه دانش به نتایج شگفت انگیزی دست یافته ایم و همه کارهای دانش بنیان که انجام می شود قابل توجه است و دشمنان از این وضعیت عصبانی هستند، عصبانی باشید. و از این عصبانیت بمیری، ایران به پیشروی خود ادامه خواهد داد.

رئیسی بیان کرد: ممکن است برخی از شهرستان های استان تهران به عنوان یک استان کوچک باشند و یکی از این شهرستان ها رباط کریم است، رباط کریم امروز با گذشته بسیار متفاوت است و مشکلات و مسائلی وجود دارد که از سوی مسئولان، ادارات و سازمان ها بیان می شود. و کلیه موارد این حوزه در شورای اداری نیز لحاظ می شود.

رئیسی رشد تولید و پویایی اقتصاد را از مهمترین اولویت های دولت عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی به هیچ وجه برنمی گردد و تحریم ها کشور، اقتصاد و خدمات را به بن بست نمی رساند.

رئیس جمهور با بیان اینکه رباط کریم در دهه اول دهه 60 با رباط کریم امروز بسیار متفاوت بود، گفت: شهر رباط کریم زیرساخت های مناسبی دارد و پروژه های حمل و نقل و مترو باید سریعتر به اتمام برسد.

وی به وضعیت مترو که یکی از مهمترین مشکلات رباط کریم است اشاره کرد و افزود: امروز شاهد مشکل تردد و وضعیت مترو در این منطقه بودیم که انشاالله این مشکل برطرف خواهد شد. به زودی و مردم حق دارند در این منطقه رفاه داشته باشند.»

رئیسی تصریح کرد: در حوزه آبرسانی و آبفای منطقه 70 درصد پیشرفت داشته ایم و باید محاسن آن را دنبال کرد و قرارگاه فرهنگی بزرگی برای شهرستان رباط کریم ایجاد شود تا جوانان و خانواده ها بتوانند از آن استفاده کنند. یک فضای سرگرم کننده

وی تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام پرند را مورد تاکید قرار داد و گفت: موضوع مسکن طبق قانون و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال باید با جدیت پیگیری شود و وزیر راه و مسکن موظف به تحقق آن است. تعهدات دولت است و این اقدام را با جدیت پیگیری خواهد کرد.»

وی ادامه داد: ما در منطقه آماده شنیدن صدای مردم هستیم و قطعا مطالبات و نامه های مردم را دریافت خواهیم کرد.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: مدیران محترمی که به نام مقدس جمهوری اسلامی به مردم خدمت می کنند، می دانند که زحمات مردم هر چقدر هم که بی بند و بار باشد، باز هم کافی نیست و از مدیران و روسای سازمان صمیمانه تقاضا دارم. موسسات صمیمی باشند و با مردم ارتباط برقرار کنند و درب دفاتر خود را باز کنند تا بتوانند مشکلات مردم را بشنوند.

دیدگاهتان را بنویسید