پرداخت 40 میلیارد تومانی به سازمان های مردم نهاد/نرخ ازدواج افزایش یافت


ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911211

یامین پور بیان کرد: ازدواج آسان یکی از مهمترین رسالت هاست و کاری که معاونت امور جوانان انجام می دهد بخشی از کار فرهنگی و برای حمایت از سازمان های مردم نهاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، وحید یامین پور عصر امروز در ستاد ساماندهی جوانان لرستان که در استان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد ساماندهی جوانان زیر نظر شورای عالی جوانان و ستاد سازمان ملی جوانان است که بالاترین مرجع تصمیم گیری و تصمیم گیری تعریف شده است. محل هم افزایی دستگاه های مختلف است که به نوعی عهده دار امور جوانان هستند.

وی افزود: ستاد هماهنگی امور جوانان استان تنها محلی برای شنیدن گزارش یا شکایات نیست، هرچند باید گزارش و شکایات وجود داشته باشد، اما این ستاد ستادی برای ارائه برنامه های مشترک دستگاه های اجرایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. .

دبیر شورای عالی جوانان کشور تصریح کرد: رئیس جمهور توجه ویژه ای به مجمع جوانان دارد و بر احیای دبیرخانه مجمع جوانان تاکید کرد چرا که اکنون این دبیرخانه شورای عالی جوانان زیر مجموعه وزارت ورزش نیست. . و جوانان و مسائل به طور مستقیم زیر نظر رئیس جمهور پیگیری می شود

یامین پور بیان کرد: باید در این راستا حضور فعال داشته باشید و اگر طرح فرهنگی در نظر گرفته شده است باید پیگیری شود و اگر طرحی برای مهارت افزایی یا اشتغال در نظر گرفته شده است این طرح تدوین و در قالب اولیه به کمیته ارائه شود. البته در طول سال قبلاً کار ستاد صرفاً جلسه گزارشگری بود، اما این برای ما مهم نیست، بلکه راه حل مؤثر برای حل مشکلات جوانان مهم است.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئولیت در سند تحول دولت سیزدهم بر عهده نماینده جوانان مجلس است که شامل ترویج ازدواج آسان، تسهیل ازدواج، ارائه مشاوره و توسعه مشارکت اجتماعی است، گفت: مهمترین رسالت ترویج آسان است. ازدواج و کاری که نماینده مجلس در زمینه جوانان انجام می دهد بخشی از آن است، این یک فعالیت فرهنگی است و برای حمایت از سازمان های مردم نهاد طراحی شده است، بنابراین از ابتدای سال به سازمان های مردم نهاد کمک کرده ایم و بودجه در اختیار آنها قرار داده ایم. به مبلغ 40 میلیارد تومان.

دبیر شورای عالی جوانان کشور خاطرنشان کرد: این مبلغ وام به استان ها به ویژه گروه هایی که برای ازدواج فعال بودند پرداخت شد و آنچه توزیع می کنیم ربطی به جمعیت استان ندارد و بستگی به جذب نیرو دارد. استان و برای حمایت از سازمان های مردم نهاد است.

یامین پور تصریح کرد: در این حوزه ازدواج آسان از یک مجوز در سال گذشته به چهار مجوز تبدیل شد که در زمینه توسعه مشاغل مرتبط با حوزه جوانان و ازدواج است و از امسال مجوز برای تخصصی. برای ادارات نیز مشاوره در نظر گرفته شده است و از چند هفته پیش مجوز سوم که مجوز مراکز تسهیلگری است و مورد بعدی و چهارم مجوز ایجاد راهنمای خانواده در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش آمار ازدواج در کشور بیان کرد: بعد از یک دهه در دو سال اخیر شاهد افزایش آمار ازدواج بوده ایم که البته خیلی زیاد نیست اما برای کشوری که 10 سال منفی بوده، روال خوبی است و یکی از عوامل افزایش ازدواج است وام ازدواج به شدت افزایش یافته و از 3 میلیون در سال 1392 به 150 میلیون تومان که به زوج های زیر 25 سال پرداخت می شود، افزایش یافته است.

دبیر شورای عالی جوانان کشور تصریح کرد: سال گذشته 80 حماسه وام ازدواج پرداخت شد و امسال تاکنون 80 حماسه پرداخت شده و تا پایان سال به 140 حماسه می رسد. که بانک ها بر اساس تصمیم اتخاذ شده تنها 15 روز فرصت دارند به شعبه اعتراض کنند و پس از مختومه شدن پرونده باید ظرف 10 روز نسبت به پرداخت اقدام کنند.

وی یادآور شد: یکی از دلایل مثبت شدن ازدواج کرونا ویروس بود که به دلیل لغو تشریفات، رئیس جمهور در قانون اساسی دستور داد که نهادها تا 20 درصد از صندلی های خود اعم از تالارها و تالارها را به مراسم عروسی بدهند. کمیته برگزاری به صورت رایگان برای برگزاری مراسم عقد و این آیین نامه به تصویب می رسد.

یامین پور خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت های دیگر در حوزه جوانان بحث اشتغال و مهارت آموزی است و حمایت های لازم انجام می شود، صنایع دستی، بوم گردی و غیره که باعث ایجاد اشتغال می شود حمایت می شود و در این راستا طرح سربازان با مهارت های 20000. سرباز آموزش دیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید