پرسپولیس رسما پرطرفدارترین تیم جهان شد

در حالی که رئال مادرید در روزهای ابتدایی پیشتاز بود، کمپین هواداران پرسپولیس دید که آنها در نظرسنجی روزنامه ها دست بالا را داشتند و نزدیک به سرخپوشان مادریدی بودند.

چند روز قبل از اعلام نتایج نهایی، صفحه توییتر مارکا این نظرسنجی را سورپرایز نامید و از هواداران رئال مادرید برای شرکت بیشتر در این نظرسنجی دعوت کرد. اما این دعوت بار دیگر باعث شد تا پرسپولیسی ها با حضور پرشورتر همچنان برتری خود را حفظ کنند.

پرسپولیس رسما پرطرفدارترین تیم جهان شد

البته نکته مهم این است که نتایج نظرسنجی روزنامه مارکا مانند نظرسنجی های صفحات کنفدراسیون فوتبال آسیا نتایج علمی نیست. خود این سایت ها نظرسنجی خود را به عنوان نظرسنجی ارائه نمی کنند، بلکه از آن به عنوان عامل مطالعه استفاده می کنند.

اما صرف حضور پرسپولیس در بین 28 انتخاب نهایی روزنامه مارکا نشان می دهد که این روزنامه معروف اسپانیایی از رابطه هواداران این باشگاه با بقیه فوتبال آسیا اطلاع کافی دارد. همچنین مدیریت پرسپولیس بی شک نام این باشگاه را بیشتر در بین جامعه فوتبال خارج از ایران مطرح می کند. لازم به ذکر است که بیش از نیم میلیون نفر در این مطالعه شرکت کردند.

پرسپولیس رسما پرطرفدارترین تیم جهان شد

پس از پرسپولیس که بیشترین آرا را در این نظرسنجی به دست آورد، رده های بعدی رئال مادرید، لیورپول و میلان هستند.

همانطور که در این روزنامه مادریدی پیش بینی می شد، بارسلونا حتی در بین ده تیم اول هم قرار ندارد و در اتفاقی جالب پاری سن ژرمن قعر جدول را به خود اختصاص داد. النصر در کنار پاری سن ژرمن دیگر تیم منفور این نظرسنجی بود.

دیدگاهتان را بنویسید