پروتکل بازی های المپیک زمستانی پکن چیست؟

ساعت: 17:56
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803067

پروتکل بازی های المپیک زمستانی پکن اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

بر اساس اعلام کمیته بین المللی المپیک (IOC)، بازی های المپیک زمستانی 2022 از 6 فوریه تا 1 مارس در پکن برگزار می شود.IOCپروتکل بهداشتی برای سویه های ویروس کرونا Omicron صادر کرده است.

پروتکل مبارزه با گازهای گلخانه ای و آزمایش در بازی های المپیک زمستانی پکن چگونه خواهد بود؟

با شیوع ویروس کرونا، ترس ها و چالش های حوزه ورزش همچنان به قوت خود باقی است.

تست کووید در المپیک 2022 پکن

الف- قبل از حرکت

96 ساعت قبل از حرکت

72 ساعت قبل از حرکت

ب- داخل فرودگاه (از دو ناحیه گلو – اوروفارنکس و نازوفارنکس)

ج- زنجیره بسته روستا PCR روزانه (از گلو)

در هر مرحله افرادی که نهفته هستند یا تست منفی کاذب دارند از مسیر حذف می شوند.

در صورت مثبت بودن یا مشکوک بودن تست، برای رد هر گونه مثبت کاذب، آزمایش مجدد انجام می شود.

ورزشکارانی که در دو آزمایش مثبت و بدون علامت هستند PCR نگاتیوها 24 ساعت فاصله دارند، از انزوا خارج می شوند.

هدف از این نرم افزار مورد صفر نه هدف پخش صفر است.

یعنی ممکن است برخی افراد مثبت اندیش باشند اما هدف این است که به موقع آنها را قرنطینه کنیم تا به محیط ورزشی و روستا سرایت نکنند.

نوع Omicron:

کشف نوع بسیار مسری Omicron وضعیتی متفاوت از المپیک توکیو ایجاد کرده است. بنابراین افراد بیشتری که در فرودگاه آزمایش می شوند ممکن است مثبت باشند. اما تجربه بازی های المپیک 2020 توکیو و سایر رویدادهای مهم بین المللی بسیار ارزشمند است.

اقدامات استاندارد بهداشتی و اجتماعی در طول دو سال اپیدمی کووید (فاصله اجتماعی، بهداشت تنفسی، شستن دست ها، ماسک، تهویه و غیره) برای Omicron به اندازه سایر گزینه ها پیشگیرانه است. بنابراین نظام سلامت موجود موثر است.

تست PCR مثل همیشه موثر است و ناقلین را می توان به سرعت شناسایی کرد، اما در نوع omicron دوره کمون کوتاهتر است. بنابراین ما باید سریع‌تر عمل کنیم، زیرا افرادی که قبل از ترک آزمایش منفی می‌دهند، احتمال بیشتری دارد که در راه آلوده شوند و وقتی به چین می‌رسند، آزمایششان مثبت است.

پنل تخصصی پزشکی (نماینده پارلمان اروپا)

در صورت مثبت بودن آزمایشات و شرایط مبهم احتمالی، یک کمیسیون تخصصی پزشکی متشکل از 20 عضو، متشکل از ویروس شناسان، متخصصان بیماری های اجتماعی و عفونی از چین و سراسر جهان، نمایندگان IOC و IPC و فدراسیون جهانی ورزش های زمستانی تصمیمات و دستوراتی را صادر می کند. این همان سیستمی است که در المپیک 2020 توکیو مؤثر واقع شد.

بدیهی است این سیستم باید با دقت زیادی کار کند تا 1- اجازه انتشار ویروس را ندهد و 2- افرادی که در واقع ناقل نیستند از رقابت حذف نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید