پرویز برومند به سیم پایانی مقابل ساپینتو زد

پرویز برومند به سیم پایانی مقابل ساپینتو زد

پرویز برومند درباره انتقاد از عملکرد سیدحسین حسینی پس از شکست 2-1 استقلال مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی اظهار کرد: غافل نباشیم و فراموش نکنیم که حسینی روزها ناجی تیم بود. اگر به سال گذشته برگردیم، استقلال کمترین گل را زد و این تیم بدون باخت قهرمان شد. بعد از دربی عده ای به حسینی حمله کردند و قبول دارم که ناراحت هستند اما دلیلی برای حمله به او وجود ندارد. حسینی خانواده دارد و سعی کرد بهترین عملکرد خود را ارائه دهد اما دربی روز او نبود.

وی ادامه داد: حسینی از نظر روحی و جسمی برای بازی آماده نشد و تفاوت ها در این گونه بازی ها مشهود است. دروازه بان پرسپولیس عملکرد تحسین برانگیزی داشت اما دروازه بان ما درخشش همیشگی اش را نداشت. وقتی صحبت های همسر حسینی را دیدم خیلی ناراحت شدم. ما نباید فقط امروز را ببینیم.

مرد باشیم و به پرسپولیس سلام کنیم

دروازه بان سابق استقلال با اشاره به ناکامی آبی ها در جام حذفی گفت: نباید از این موضوع غافل شد که پرسپولیس بهتر بازی کرد. استقلال در نیمه اول عالی بود اما توپ هایش گل نشد و بیرانوند با واکنش های خود مانع از گلزنی استقلال شد. در نیمه دوم بازیکنان استقلال همچنان عصبی به بازی خود ادامه دادند اما در آخرین لحظات به گل تساوی رسیدند. هیچ کس نمی تواند فشار آدرنالین و اسید لاکتیک روی بازیکنان را درک کند تا در ثانیه های آخر دربی گل بزنند. من این شرایط را زندگی کردم و به استقلالی ها خسته نباشید می گویم اما سرنوشتشان این نبود که قهرمان شوند. ما باید مرد باشیم و مردانه به پرسپولیس سلام کنیم. باید تلاش های خود را در سال های آینده جبران کنیم.

من چیزی از ساپینتو ندیدم

برومند در خصوص عملکرد ریکاردو ساپینتو در استقلال خاطرنشان کرد: حالا نمی دانیم ساپینتو می ماند یا می رود. کار فنی از او ندیدم. وقتی ساپینتو با کت و شلوار آمد، گفتم این مرد با شخصیت جنتلمنی خود تبدیل به یک قهرمان شده است. در دلم به خودم گفتم که او روحیه قهرمانی را در بازیکنان و هواداران ایجاد کرد، اما به مرور زمان برعکس شد. خیلی ناراحت شدم که چنین فردی به استقلال آمد و رفتاری از خود نشان داد که قابل قبول نبود. ما نباید همه چیز را فدای فوتبال کنیم. ما باید جایگاه خود را بشناسیم و شخصیت خود را حفظ کنیم. در اوج خستگی بازیکنان، چنین حرکاتی از سوی ساپینتو باعث شد تا آنها قافیه را از دست بدهند. صحبت های ساپینتو قبل از دربی برای بیرانوند اشتباه بود. بعید است که یک مربی حرفه ای بخواهد اینطور صحبت کند. او تحت تاثیر هیجان بازی قرار گرفت.

کادرفنی ایرانی ساپینتو در سطح استقلال نبود

وی در خصوص انتقاد برخی از افراد به نیمکت استقلال خاطرنشان کرد: من هم به نیمکت نشینی استقلال اعتراض دارم. من سال هاست که شاهد تقلای نیمکت نشینی این تیم بوده ام. قهرمانان نیمکت تیم را مشخص می کنند. به غیر از ساپینتو که سرمربی بود، دوستان خوبم مثل بهزاد گلم پور، بیژن طاهری و خسرو حیدری هستند که ارزشی دارند اما در سطح این تیم نیستند. هیچکدام را ندیدم و غمگین شدم. کمک مربی باید به سرمربی کمک کند. هیچ کمکی از آنها نگرفتم. ساپینتو یک خارجی است و از فرهنگ دیگری می آید و باید از او مراقبت شود. وقتی بزرگتر وجود ندارد، بازیکن به حساب نمی آید.

پیراهن استقلال برای خیلی ها گشاد است

دروازه بان سابق استقلال درباره اینکه در بیشتر مسابقات بازیکنان به خاطر مشکلات مالی انتقاد می کردند، بیان کرد: اگر بازیکنان بدون حقوق و دستمزد کار می کردند، شاهکار می کردند. پیراهن استقلال برای خیلی ها بزرگ است اما نمی توانم قبول کنم که بازیکنان فقط به دلایل مالی بازی کنند. من خودم در استقلال بازی کردم و وقتی به چنین تیمی می‌روی، آبروی تو مهم‌تر از پول و شهرت می‌شود. نمی خواهم مقایسه کنم اما نسبت به سال های گذشته کیفیت فوتبال ایران پایین آمده است. خیلی از بازیکنان حتی لیاقت پوشیدن لباس تیم اول را ندارند، بلکه در سطح اول بازی می کنند که این به دلیل عدم استفاده از آکادمی و عدم توجه به تیم های اصلی است. یکی از ارکان مجوز AFC داشتن یک آکادمی پویا و فعال است، آیا این را داشتیم؟ من یک بار از کارگردانی شنیدم که آکادمی خودش پول درمی آورد. آیا چنین اتفاقی خواهد افتاد؟ اخیراً بازرس ویژه فرهنگستان حکمی صادر کرده که نمی دانم از کجا آمده است.

هر مدیری در استقلال به دنبال افتخار است

برومند با اشاره به وضعیت مدیریت باشگاه استقلال تصریح کرد: خیلی بد است که می شنویم اسپانسر به تعهدات خود عمل نمی کند. استراماچونی سالهاست که رفته است و ما به او بدهکار هستیم و شرم آور است که از جای دیگری به او پول بدهیم. به خاطر این اتفاقات از آسیا حذف شدیم. از این به بعد هر مجری می آید تا از عذرخواهی بدهی های قبلی چشم پوشی کند. آقایانی که دنبال مدیرعامل هستند بدانند که استقلال این شرایط را دارد و اگر می توانند یا علی (ع) نیایند. از پست رهبری استقلال به عنوان سکوی پرتاب استفاده نکنید و عاشق شکوه نباشید. اگر واقعا لیاقت این را دارید که به باشگاه بزرگ و پرطرفدار استقلال بیایید، اگر نشدید، نیایید. دنبال کیف خیاطی برای خودت نباش. همه به این فکر می کنند که از شهرت یا پول برای استقلال استفاده کنند. این خیلی بد و غم انگیز است.

بعد از واعظ آشتیانی مدیری ندیدم که به استقلال فکر کند

وی افزود: به مدعیان مدیرعاملی استقلال اعلام می کنم از وضعیت باشگاه مطلع باشند و بعدا بیایند. اگر برنامه ای دارید، کار کنید. مطمئن باشید که طرفداران باهوش تفاوت ها را خواهند دید و می دانند که کدام یک کار می کند. از زمانی که واعظ آشتیانی مدیرعامل استقلال بود و او رفت، مدیر دیگری ندیدم که به فکر این باشگاه باشد. حتی آنهایی که ادعای استقلال داشتند و مدرسه داشتند هم به فکر ورود به باشگاه بودند!

خیلی زشت است که سرمربی ما به پرسپولیس تبریک نگفت

دروازه بان سابق استقلال یادآور شد: قبل از فینال جام حذفی گفتم قهرمان واقعی از دل این جام بیرون می آید و پرسپولیس قهرمان شد. باید از پرسپولیس به عنوان قهرمان یاد کنیم و درود بفرستیم. خیلی زشت است که سرمربی ما به تیم حریف تبریک نگفت. ما باید جوانمردی داشته باشیم. می دانم که هواداران استقلال ناراحت هستند و حق هم دارند. من با هواداران زندگی کرده ام و می دانم چه جایگاهی در قلب آنها دارم و چه جایگاهی در کنار من دارند. آنقدر به خاطر استقلال ناراحت بودم که حد و مرزی نداشت.

من طرفدار ماندن ساپینتو نیستم

برومند درباره اینکه ساپینتو با ماندن در استقلال موافق است یا خیر، گفت: به هیچ وجه. قبلا هم گفته بودم انتخاب مربی خارجی برای فوتبال ایران چه ملی چه باشگاهی را دوست ندارم. تیم های پایه ایران می توانند مربیان خارجی ممتازی داشته باشند. بارها گفته ام در استقلال و پرسپولیس هرکسی می تواند مربیگری کند اما سرمربی باید کاریزما داشته باشد و بازیکنان به او تکیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید