پس از عرضه محصولات جدید سایپا، کشور دیگر نیازی به محصولات خارجی نخواهد داشت

ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1923090

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی گفت؛

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب در شورای اسلامی در بازدید از سالن گروه خودروسازی سایپا گفت: مدیران گروه خودروسازی سایپا با اجرای مناسب توانسته اند رهنمودهای مقام معظم رهبری را اجرایی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سایپانیوز ، سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه خودروسازی سایپا محصولات قابل توجهی در سبک، سنگین و سنگین دارد. حوزه بازرگانی نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز نشان داده است که توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد که باعث ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز می شود و قابلیت صادرات به سایر کشورها را دارد.

وی افزود: توجه ویژه مدیرعامل و مدیران ارشد گروه سایپا به رهنمودهای مقام معظم رهبری باعث ایجاد کارآفرینی و تولید محصولات دانش بنیان و زمینه اشتغال 50 هزار نفر در این گروه خودروسازی شده است.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی، تولید خودروهای تجاری را به دلیل نبود قیمت گذاری دستوری موفق تر از خودروهای سواری عنوان کرد و گفت: بر این اساس باید حذف قیمت گذاری اجباری خودروهای سواری نیز انجام شود. پیگیری می شود تا این شرکت با تولید محصولات باکیفیت و قابل رقابت با خودروهای خارجی به دور از ضرر در همین مسیر حرکت کند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی همواره حامی صنعت خودرو بوده است، تصریح کرد: این استان از بستر مناسب و ظرفیت های فراوان در تولید قطعات برخوردار است و بر اساس این پتانسیل پیش بینی می شود خطوط تولید جدید در حوزه موتور و گیربکس اتوماتیک راه اندازی شود میرتاج الدینی تصریح کرد: شورای اسلامی در راستای حمایت از صنعت خودرو قوانینی را در خصوص رفع موانع تولید به تصویب رساند تا علاوه بر هموارسازی راه برای تولیدکنندگان در این صنعت، خودروسازان نیز توان رقابت را داشته باشند. با محصولات خارجی و محصولات صادراتی که تحقق این امر ضروری است، هدف حذف قوانین سختگیرانه و حذف قیمت گذاری اجباری و ورود به بحث واردات خودرو است.

وی افزود: اگر واردات خودرو به درستی مدیریت شود، بستری برای تعالی و پیشرفت خودروسازان و تولید محصولات باکیفیت خواهد بود که با ورود سایپا شرایط مناسبی را برای صنعت خودرو در کشور ایجاد خواهد کرد. گروه خودرو در این زمینه. رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب در شورای اسلامی تاکید کرد: شورای اسلامی برای حمایت بیشتر از صنعت خودرو، راهکارهای بیشتری برای رفع موانع و مشکلات این صنعت در برنامه هفتم توسعه در دستور کار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید