پشت پرده، لغو استقلال از آسیا

پشت پرده، لغو استقلال از آسیا

متن بیانیه باشگاه استقلال که به دلیل حساسیت دیدار این تیم مقابل مس رفسنجان دیر منتشر شد را می خوانید:

متأسفانه باشگاه استقلال اعلام کرد که مجوز حضور حرفه ای این باشگاه در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا تایید نشده است. متأسفانه در تاریخ 16 دی ماه از اداره کنترل اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای دریافت کردیم که درخواست کمیته در 31 آذرماه تایید شد و این موضوع به باشگاه استقلال اعلام شد. بر این اساس ذکر چند نکته ضروری است.

1- روند حرفه ای شدن که در چند سال اخیر مورد تاکید قرار گرفته است نیازمند تصمیم گیری های مهم در سطح کلان ورزش است که متاسفانه در دوره های قبل به درستی انجام نشده و همین امر باعث ایجاد مشکلات ساختاری در فوتبال کشور شده است. بنابراین نظام حرفه ای شدن به عنوان سطح توسعه و پیشرفت فوتبال باید در درازمدت و با تکیه بر حل مشکلات ساختاری تکمیل شود که متاسفانه در فوتبال کشور به آن توجه کافی نمی شود. موضوع حرفه ای شدن باید در سطح کلان فوتبال به عنوان بخشی از کنترل کیفی و استانداردسازی مورد توجه قرار گیرد و زمینه ساز اقدام در این زمینه باشد. هواداران محترم باشگاه استقلال؛ با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات لازم برای نگاه جدی و طولانی مدت به حرفه ای گری انجام خواهد شد و باشگاه با تشکیل کمیته های ویژه و دائمی، کار خود را برای اخذ مجوز حرفه ای لیگ قهرمانان 2023 آغاز خواهد کرد و اجازه قبلی را نخواهد داد. تجربه در این زمینه تکرار. مدیریت جدید باشگاه کار خود را شروع کرد تا اینکه زمان مفید برای اقدامات لازم به پایان رسید و تقریباً سه روز وقت اضافه باقی مانده بود که صفحات زیادی را برای این سه روز در سیستم بارگذاری کرد. با کمال تاسف اعلام می کنیم که مدت زمان طولانی از اسفند 1394 تا پایان شهریور 1400 برای تکمیل و ارسال مدارک به باشگاه استقلال که قرار است کارکنان سابق وزارت ورزش و باشگاه در آنجا بازداشت شوند، استفاده نشده است. مسئول لازم به توضیح است که فرآیند حرفه‌ای‌سازی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت حداقل یک ساله است که بخش‌های مختلف زیرساختی، ورزشی، مالی، حقوقی و منابع انسانی را پوشش می‌دهد.

۲- سوالات و ابهامات زیادی در خصوص نمایندگی فدراسیون فوتبال، کمیته های صدور مجوز و نوع ارتباط با کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه حرفه ای گری وجود دارد که اکنون زمان مناسبی برای پاسخگویی به آنها است.

ج: در مورد کمیته اولیه:

حالا که مشخص شده تصمیم اولیه کمیسیون برای درخواست مجوز حرفه ای دلیل حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بوده است، مهم ترین سوال این است که چرا کمیسیون امسال رویکرد متفاوتی در پیش گرفت و درخواست استقلال را رد کرد. مجوز حرفه ای؟ چه تفاوتی با سال های گذشته که ماهیت رای کمیته تغییر می کرد چیست؟ آیا این کمیته با توجه به عدم بدهی معین در جریمه نمی تواند مجوز یا فرصت لازم را به باشگاه استقلال بدهد؟ کمیسیون در سال های قبل اسناد را با چه معیاری تایید می کرد که الان متفاوت است؟ این کمیسیون در طول سال چه تعاملی با باشگاه ها دارد و آیا اعضای آن حق دارند در مورد مصوبه هیات تجدیدنظر اظهار نظر کنند و آن را مربوط به فشار برخی نهادها بدانند؟ آیا چنین اظهارنظری در صلاحیت اعضای این کمیسیون است؟ چرا قبل از رد درخواست از کارکنان باشگاه استقلال توضیحاتی در مورد مدارک خواسته نشد و تنها خبر رد این درخواست به صورت رسمی اعلام شد؟ و سوال مهمتر این است که حالا که تکلیف کمیسیون بدوی مشخص شده، آیا فدراسیون فوتبال به عنوان بالادستی با این رای موافق است؟ اگر موافق بوده چرا تاکنون مسئولیت این موضوع را بر عهده نگرفته و اگر موافق نیست چرا در عمل از این رای حمایت کرده است؟

ب: هیئت استیناف:

در خصوص کمیته استیناف پروانه های حرفه ای، موضوع اصلی این است که اگر کمیته استیناف پروانه های حرفه ای بر اساس تایید مشروط پروانه حرفه ای قانونی عمل کرده، فدراسیون فوتبال چه اقداماتی برای دفاع از این حکم در برابر IFS انجام داده است؟ از آنجایی که پس از رای هیات تجدیدنظر، باشگاه استقلال طبق فصل سه ماهه نسبت به انجام امور مالی و حسابرسی، مالیاتی و حقوقی و سایر موارد اقدام کرد و در تاریخ 6 آذرماه مدارک لازم مبنی بر تایید این اقدامات ارسال شد. یک پیام. اگر افوسی همچنان دو کمیته صدور مجوز فدراسیون فوتبال را به رسمیت بشناسد
اذعان می‌کند که اکنون زمان مناسبی برای بحث در مورد ارائه این کمیسیون‌ها است و اگر اینگونه نیست و به کمیسیون تجدیدنظر مجوز داخلی اعتبار نمی‌دهد، زمان مناسبی است که باشگاه‌های ایرانی خود با مرجع صدور مجوز AFC تماس بگیرند.

حال این سوال جدی مطرح می شود که اگر رای هیات تجدیدنظر موثر است چرا فدراسیون فوتبال ایران از این تصمیم دفاع قانونی نمی کند و اگر رای این کمیسیون موثر نیست چرا این رای صادر شده و باشگاه ها دارای سه هستند. -فرصت ماه با جریمه؟ و آخرین سوال این است که چرا در جلسه 9 آذرماه 96 مجوز دهندگان و فدراسیون با دو باشگاه تهرانی، این دو باشگاه تضمین کردند که مشکلی برای صدور مجوز وجود ندارد؟ و باشگاه استقلال هم بر همین اساس نظر خود را ابلاغ کرد. آیا فدراسیون از واقعیت موضوع مطلع است و اگر چنین است، این سوال پیش می آید که چرا با وجود احاطه به موضوع، به باشگاه ها اطلاع رسانی نشده و خلاف آن گفته شده است؟ اما اگر خود فدراسیون از موضع رسمی اطلاعی نداشت، باید ارتباط باشگاه ها با کمیته های داخلی صدور مجوز را که به عنوان نماینده کنفدراسیون شناخته می شوند، در نظر بگیرد. اکنون زمان مناسبی است که فدراسیون فوتبال به صراحت درباره نقش کمیسیون بدوی به عنوان زیرمجموعه خود در عدم صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه استقلال و میزان تاثیرگذاری تصمیم هیات تجدیدنظر صحبت کند.

3- باشگاه استقلال همانند لایحه دفاعیه 27 آذرماه خود بر مهلت سه ماهه هیات تجدیدنظر و صداقت و امانت در ارسال مدارک و عدم وجود بدهی معین تاکید کرده است. در دادگاه داوری ورزشی اعلام کنید. در قلب لایحه حمایت از باشگاه استقلال تصمیم کمیسیون تجدیدنظر مجوزهای حرفه ای وجود دارد که به باشگاه سه ماه فرصت داده و باشگاه می تواند در این مدت اقدامات لازم را انجام دهد. طبیعی است که صیانت از فدراسیون فوتبال در برابر صحت رای هیات تجدیدنظر به عنوان قاضی قطعی و مورد تایید IFO علاوه بر اینکه جزء مفاد قانونی است، بر استحکام دفاعیات نیز می افزاید.

لازم به یادآوری است که باشگاه استقلال در مهلت مقرر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از رسیدگی به مراحل اولیه و تجدیدنظر، بدهی معوقه مشخصی نداشته و با رویکردی صادقانه الزامات لازم را در نظر گرفته است. علیرغم مهلت 72 ساعته، در مرحله اولیه با توجه به اسناد و مدارک موجود، کلیه مدارک را در مهلت سه ماهه تجدید نظر تکمیل و با رعایت ضوابط تهیه، ترجمه و ارسال حسابرسی مالی ارائه نمود. بیانیه. با تایید سازمان حسابرسی، در پی درخواست کنفدراسیون، همراه با کسر چهار کسر دیگر، هیئت استیناف و کمیته مستقل بانک مرکزی اروپا اعلام کردند که در صحت مدارک ارائه شده از سوی باشگاه هیچ گونه تردید و نقصی وجود ندارد.

در نهایت باشگاه استقلال به اطلاع هواداران عزیز می رساند هرگونه خبر یا جزییات یا اقدامی در خصوص مجوز حرفه ای به اطلاع هواداران عزیز خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید