پل مرکز بخش گفر و پارامون بشاگرد دچار آب گرفتگی شد/دسترسی آسان بیش از 40 روستا به مرکز شهرستان قطع شد.


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882238

اگر کمتر از دو سال از افتتاح یک پل سبک سازی در بخش مرکزی شهر بشاگرد می گذرد، بر اثر بارندگی های اخیر بخشی از این پل ارتباطی تخریب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ مسیر پیشرفت و توسعه شهری و روستایی در جنوب ایران نسبت به استان های شمالی کشور با روند لاک پشتی مواجه است.

نگرش مسئولان در دولت های گذشته باعث شده تا تراکم تزریق بودجه در برخی استان ها کمتر از مشکلات آن ها باشد.

این مشکل همچنین باعث شد که محور پیشرفت و توسعه با ضریب کمتری همراه باشد و در این میان روستاییان بیشترین ضرر را در قالب اعتبارات بودجه ای متحمل شوند.

این در حالی است که شهرستان بشاگرد که عنوان فقیرترین شهر ایران را به خود اختصاص داده است، با وجود نگاه های معطوف به این شهر جنوبی، همچنان از فقر امکانات رنج می برد.

روستاهای این دهستان همچنان راه روستایی مناسب را سرلوحه کار خود قرار داده اند و مردم این دهستان بر این باورند که با ایجاد جاده مناسب می توانند بسیاری از امکانات رفاهی دیگر را در روستاهای خود فراهم کنند.

به گفته منابع محلی این شهرستان هنوز هم مردم زیادی در کاپری که نمادی از هویت شهر است زندگی می کنند، اما توسعه خانه های روستایی را لازمه دسترسی مناسب می دانند.

پل فلزی در قسمت مرکزی گفار و پارامون آبگرفته است


8932dad8 fe19 476c a7af 0d7edd4ccad1 خبر خاکستری



به گفته منابع محلی، بخشی از پل فلزی ساخته شده و بهره برداری از آن توسط دولت گذشته، به دلیل بارش شدید باران و طغیان فصلی رودخانه ها آب شده است.

سالاری یکی از اهالی بخش مرکزی گفر و پارامون بشاگرد در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: در دو سال گذشته حدود 3 میلیارد تومان بودجه برای ساخت 2 پل حیاتی در منطقه اختصاص یافت. بخش مرکزی گفر و پارامون که یکی از آنها در روستای دخوست و در قسمت مرکزی یک پل دیگر ساخته شود.

وی افزود: مراحل ساخت این دو پل آغاز شده و پل مناسبی در روستای پایین ساخته شده که استحکام لازم را دارد اما در قسمت مرکزی غفار و پارامون که مسیر مواصلاتی بیش از 40 روستا به مرکز شهرستان بشاگرد، پل فلزی بود که متاسفانه نارضایتی عمومی را به همراه داشت.

این شهروند بشاگردی با بیان اینکه از ابتدای ساخت این پل تاکنون مردم و مسئولان محلی نسبت به عدم رعایت استانداردها و عدم مقاومت در برابر سیلاب گسترده در این قطعه به پیمانکار و مجریان پروژه هشدار داده اند، تصریح کرد: روند بارندگی به این صورت است چشمگیر نبود و در روزهایی که گذشت با چندین بارندگی پیاپی این پل در آزمون و خطای واقعی استحکام خود را از دست داده بود و تاییدی بر سخنان مردم خونگرم مرکز گفر شده بود و پارامون.

قطع دسترسی به 40 روستا


44cef188 1f3a 4a1c ad45 bbf03136ac2f خبر خاکستری



شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه شهرستان بشاگرد با تمام مشکلات حمل و نقلی که دارد نباید ضرر دیگری در بودجه متحمل شود، گفت: متأسفانه در حال حاضر مسیر دسترسی بیش از 40 روستا از قطعه گفار و پارامون به سردشت بشاگرد قطع شده است. روستاییان مجبورند . دسترسی به مرکز شهر باید 4 تا 5 ساعت طول بکشد تا به مقصد برسید.

محورهای مواصلاتی بشاگرد باید مورد توجه کارکنان قرار گیرد


d7d9fd21 0e19 4757 8cbe 177f0cf05769 خبر خاکستری



عیدزاده یکی دیگر از اهالی روستای بشنو شهرستان بشاگرد در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: محورهای مواصلاتی این شهرستان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

این روستایی با بیان اینکه شهرستان بشاگرد از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: وجود کوه ها و دره های زیاد باعث وجود آبنما در بسیاری از محورهای مواصلاتی شد و مسئولان به جای پل های ترافیکی آبنما نصب کردند. آنها در بسیاری از بارندگی ها این را تعمیر کردند، به دلیل شدت طغیان رودخانه چندین بار تلاش به هدر رفت.

زخمی شدن اعضای خانواده در سیل


b7979ace f0d2 4b0a b6b7 e7fcc9ca1f35 خبر خاکستری



عیدزاده با اشاره به بارندگی های روزهای اخیر از مصدومیت خانواده اش در مسیر مواصلاتی بشاگرد به میناب خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل نبود پل بر روی رودخانه سراق سوز شهرستان سندرک، خودروی شخصی از کار افتاد. آن روز به سمت رودخانه رفت و چند تن از اعضای خانواده پس از پیاده شدن از خودرو توسط آب برده شدند و این مشکل منجر به مجروح شدن آنها شد.

این مرد بشاگردی ضمن ابراز تاسف از کندی پیگیری مسائل زیربنایی در این شهرستان از مسئولان خواست برای شناسایی و رفع نقاط بحرانی به ویژه در محورهای مواصلاتی اقدامات ویژه ای انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید