پورشیب/ اباذری، مسکینی و حیدری به مدال طلای قهرمانی کاراته آسیا دست یافتند.

ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794226

ذهیبولا پورشیب با شکست حریف ژاپنی به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در سال 2021 در تمامی رده های سنی (جوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار می شود. در آخرین روز این رقابت ها و در فینال وزن 84 کیلوگرم، ذبیحولا پورشیب در بازی فینال مقابل ریکیتو شیمادا از ژاپن با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید و به مدال رنگارنگ طلا دست یافت.

کاپیتان تیم ملی روز گذشته در اولین دیدار با نتیجه دو بر صفر جانیوک باک از کره جنوبی را شکست داد. پورشیب در بازی دوم در هانتی مقابل انس بشارت از فلسطین پیروز شد و با شکست 4 بر 2 مقابل مازن الدوگل از عربستان در دور سوم راهی فینال شد.

* مبینا حیدری نایب قهرمان شد

در آخرین روز این مسابقات فینال وزن 68 کیلوگرم بانوان برگزار شد. مبینا حیدری نماینده ایران در این وزن با نتیجه 9 بر 2 مغلوب کایو ساموآ از ژاپن شد و به مدال نقره دست یافت.
حیدری پیش از این در رده سنی امید صاحب مدال طلا شده بود.

تیم ملی کشورمان دیروز در دور اول با نتیجه 4 بر یک لی وونگ چوک از هنگ کنگ را شکست داد و در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر 2 آسل کانا از قزاقستان را شکست داد. حیدری سپس با برتری 2 بر صفر مقابل فاطمه حصیف از امارات راهی فینال شد.

* مدال نقره بر گردن فقرا

در آخرین روز این رقابت ها فینال وزن 60 کیلوگرم برگزار شد و علی مسکینی نماینده ایران با نتیجه 2 بر یک مغلوب عبدالله حمد از اردن شد. مسکینی با این شکست به مدال نقره دست یافت.

تیم ملی کشورمان روز گذشته در دیدار نخست با نتیجه 3 بر 2 بدر العوتی از عربستان را شکست داد، سانکار هاری از مالزی در دیدار دوم با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و رافائل آکپاروف در دیدار سوم با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد. از قرقیزستان به فینال رسید.

* صالح اباذری نقره شد

در آخرین روز این رقابت ها و در فینال وزن 84+ کیلوگرم، صالح اباذری با قبول شکست 4 بر صفر مقابل طارق حمدی از عربستان (نایب قهرمان المپیک توکیو) به مدال نقره دست یافت.

صالح اباذری روز گذشته در دور اول مانگلی بین از کامبوج را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد، عثمان در بازی دوم مجید عراقی را با نتیجه 2 بر یک و در دیدار سوم سلیمان الملا از امارات را شکست داد و راهی فینال شد.


کاروان تیم های ملی کاراته ایران با عنوان قاطعیت و ایمان در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ شرکت می کند.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2021 در تمامی رده های سنی (جوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در کاتا و کمیته ها از 17 تا 1 آذرماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید