تکواندو قهرمانی آسیا دختران زنجیر طلای ایران / کسب 2 مدال طلا و یک مدال نقره از شیاپوچانگ کره


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878590

نادعلیان نقره، هدبنده و پوراسماعیل زرین شدند.

نمایندگان تیم ملی کشورمان در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا موفق به کسب 3 مدال رنگی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ چانچون میزبان بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا با حضور نمایندگان 34 کشور در قاره کهن به میزبانی کره جنوبی است و نمایندگان تیم های ملی مردان و زنان ایران نیز در این مسابقات از شیاپچانگ دیدن کردند.

در اولین دیدار فینال؛ علیرضا نادعلیان در وزن 87+ کیلوگرم در نبرد فینال مقابل ژانگ ژجیانگ چینی در 2 راند شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. وزنه بردار جوان کشورمان در اولین مبارزه خود در مرحله یک چهارم نهایی؛ الوداء در مرحله مقدماتی با نتایج مشابهی دو بر صفر قطر و سپس امیرعلی اکبری از افغانستان را شکست داد و به فینال راه یافت.

سپس نوبت به بانوی تکواندوکار کشورمان در دیدار فینال دوم رسید. وی در فینال وزن 73 کیلوگرم مقابل دنیز تکواندو از ازبکستان با نتایج 2 بر صفر، 7 بر 4 و 8 بر 3 پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. پوراسماعیل صبح امروز در دور پایانی نبرد با نتیجه مشابه 2 بر صفر مقابل جردن الرب از اردن و مینا مونگ قهرمان سابق مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی به برتری رسید.

در سومین دیدار اکرم هدبنده در فینال وزن 73+ کیلوگرم مقابل “ژائو” از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی با نتایج 12 بر 1 و 9 بر 4 به پیروزی رسید و مدال طلا را از آن خود کرد. تیم ملی اولین نبرد خود در نیمه نهایی را مقابل “الیاس الیسار” از سوریه به پیروزی رساند و به دیدار فینال راه یافت.

تیم ملی تکواندو ایران تاکنون با تلاش نمایندگان کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا، پنج نقره و دو برنز شده است. ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم هدی بنده سه مدال طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده، نسترن ولی زاده و علی نادعلیان پنج مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگزوی نیز صاحب مدال شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید