پوکر نقره ای تکواندو قهرمانی آسیا در روز دوم طلا کسب نکرد / دست تکواندو


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878423

در روز سوم سه نماینده ایران راهی شیائوپچانگ خواهند شد

تکواندوکاران ایران در دومین روز از مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب چهار مدال نقره شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور از روز جمعه ۱۲ تیرماه در بخش کیوروگی به میزبانی کره جنوبی در سالن هوبان شهر چانگچون آغاز شد.

تکواندوکاران ایران در دومین روز از مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب چهار مدال نقره شدند.

مهدی حاج موسایی در وزن 58 کیلوگرم پس از مبارزه در دومین روز از بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در کره جنوبی در اولین تلاش آسیایی خود به مدال نقره دست یافت.

حاج موسایی در وزن 58 کیلوگرم در مرحله مقدماتی با نتیجه 2 بر صفر مارک خلیفه (لبنان)، هارون خان (پاکستان) و اسرائیلوف (ازبکستان) را شکست داد و راهی فینال شد.

حاج موسایی برای کسب مدال طلا به مصاف بائ سئو از کره جنوبی برنده مدال طلای جهان و آسیا در سال های 2019 و 2020 رفت و در رده شانزدهم المپیک قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و مدال نقره را از آن خود کرد.

میرهاشم حسینی تکواندوکار وزن 74 پوندی تیم ملی کشورمان پس از استراحت ژیوانگ از چین، یانگ لای از ویتنام و هاهونگ از تایلند را شکست داد و به مبارزه نهایی راه یافت.

حسینی برای کسب مدال طلا به مصاف جایسانف از ازبکستان رفت که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر مغلوب نقره ای شد.

مبینا نعمت زاده پس از پایان دیدارهای روز دوم تکواندو قهرمانی آسیا با پیروزی مقابل آدلاید از تیمور شرقی، یونگ کراتا از تایلند و بورا کانگ از کره جنوبی راهی فینال شد.

نعمت زاده در مبارزه نهایی در وزن 49 کیلوگرم به مصاف «گو گونگ» از چین رفت و هر دو راند را مغلوب حریف کرد و سومین نقره را برای تیم ملی کشورمان به دست آورد.

فینال روز دوم مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا توسط نمایندگان کره جنوبی و ایران برگزار شد.

نسترن ولی زاده صبح امروز در این مسابقه ابتدا باک تای تای خیم از ویتنام و سپس فروزا سادیکووا از ازبکستان را در دو راند متوالی شکست داد و به فینال رسید.

نسترن ولی زاده از کشورمان در دیدار پایانی دسته تا ۶۲ کیلوگرم به مصاف «نام مین سئو» از کره جنوبی رفت و مغلوب نماینده میزبان شد و چهارمین مدال نقره تیم ملی کشورمان را از آن خود کرد.


* نادعلیان، پوراسماعیل و هدبنده نمایندگان ایران در روز سوم

پس از مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا، سه نماینده سنگین وزن کشورمان فردا یکشنبه 14 تیرماه به مصاف حریفان خود می روند.

تا پایان روز دوم 7 تکواندوکار کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند که هر 7 تکواندوکار موفق به کسب مدال شدند. یک طلا، چهار نقره و دو برنز حاصل تلاش نمایندگان کشورمان است. ناهید کیانی با یک مدال طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده چهار مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی دو مدال برنز برای کشورمان کسب کردند.

فردا یکشنبه در ادامه این رقابت ها تکواندوکاران اوزان 87- و 87+ کیلوگرم آقایان، 73- و 73+ کیلوگرم بانوان مسابقات خود را برگزار می کنند و تیم ایران در سومین دوره مسابقات سه نماینده دارد. روز

در دسته 87+ کیلوگرم 8 تکواندوکار حضور دارند. علیرضا نادعلیان در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف واداخ آل احمد قطر می رود. .

هفت تکواندوکار برای بانوان در دسته ۷۳ کیلوگرم ثبت نام کرده اند. زهرا پور اسماعیل ابتدا به مصاف راما ابوالرب از اردن می رود و در صورت پیروزی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تکواندوکاران کره جنوبی و چین می رود.

اکرم هدبنده در وزن 73 کیلوگرم در اولین دیدار مقابل سوریه به مصاف آلیس علی سر می رود و باید با تکواندوکاری از ازبکستان، چین یا کویت مبارزه کند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا از سوم تیرماه در چانگچون با حضور تکواندوکارانی از 34 کشور میزبان در کره جنوبی آغاز شده و تا روز دوشنبه 16 تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید