کاراته قهرمانی آسیا 3 طلا، 2 نقره و 3 برنز کاراته در روز دوم / ایران صدر جدول را حفظ کرد

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793371

در دومین روز مسابقات قهرمانی آسیا 8 مدال رنگی دیگر برای کاراته ایران به دست آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2021 در تمامی رده های سنی (جوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

در پایان روز دوم مسابقات در بخش کاتا یک مدال طلا و یک نقره و در بخش کومیته ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز کسب شد تا ایران با ۳ طلا و ۲ نقره کار خود را به پایان برساند. و 3 مدال برنز روز دوم.

* کاتای انفرادی در رده دختران امید
حدیث جمال با امتیاز 22.90 در گروه خود اول شد و به فینال راه یافت. جمال در فینال مسابقه با نتیجه ۲۴.۲۲ لیارکوشکایباوا از کشور میزبان را شکست داد و به مدال رنگارنگ طلا دست یافت.

متین زارع با امتیاز 23.26 در گروه خود اول شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد. زارع در فینال مقابل هین تاینگ یو از هنگ کنگ امتیاز 24.26 را به ثمر رساند تا حریف خود با 24.28 پیروز شود و زارع به مدال نقره دست یابد.

* کمیته دختران
وی در وزن 59 کیلوگرم فتورا ​​باداک را با نتیجه 3 بر صفر از سیتورا رسولووا از قرقیزستان شکست داد. باداک در دومین مسابقه نیز ویکا لیک کامبوج را با نتیجه 4-1 شکست داد. باداک سومین مسابقه خود را نیز با پیروزی 6 بر 1 مقابل سس لایوت از هنگ کنگ انجام داد و به فینال راه یافت. باداک در فینال با نتیجه 9 بر صفر سنیا آرستوا از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 59+ کیلوگرم سارینا فتحی در اولین دیدار با نتیجه 6 بر صفر آذر اوروزالیو از قرقیزستان را شکست داد. فاطی در دومین مسابقه نیز نورولا ناصر از اردن را شکست داد و به فینال راه یافت. ملی پوشان کشورمان در فینال با نتیجه یک بر صفر نماینده امارات را شکست دادند و به مدال طلا دست یافتند.

در وزن 53 کیلوگرم ستایش نادری مقابل لمنصور از اردن در لبنان به برتری رسید. نادری در دیدار دوم مقابل سانی ایشیزوکا از هنگ کنگ با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و راهی فینال شد. نادری در فینال با برتری یک بر صفر بلا ساماشووا از قزاقستان به مدال نقره رسید.

در وزن 48 کیلوگرم یلدا نقی بیرانوند در بازی رفت با نتیجه 7 بر 4 مغلوب الکنیت شریزات از قزاقستان شد. بیرانوند در دور دوم با نتیجه 4 بر صفر مغلوب امیدا ایسووا از قرقیزستان شد. بیرانوند در دیدار رده بندی با نتیجه 7 بر 3 فرهان الویاتی از اندونزی را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

* کمیته پسران
در وزن 55 کیلوگرم محمدحسین شیر صفت با نتیجه 5 بر صفر ابراهیم بخیت از امارات را شکست داد. شیر صفت در دومین دیدار با نتیجه 5 بر 2 مغلوب سلطان اهطانی از عربستان شد. شیر صفت در جدول رده بندی با نتیجه 6 بر صفر جاسف ماریانو از اندونزی را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 76+ کیلوگرم ابوالفضل نوری با نتیجه 3 بر صفر عزیز ماصف از قزاقستان را شکست داد. نوری در دور دوم 3 بر 2 عمر البخت از عربستان را شکست داد. نوری در جدول رده بندی مقابل عمر البخت از عربستان با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و مدال برنز را از دست داد.

در وزن 68 کیلوگرم امیررضا برزویی با نتیجه 8 بر یک محمد الرومی از کویت را شکست داد. برزوی در دومین دیدار با نتیجه 10 بر صفر مغلوب آبلیخان چشرسوا از قزاقستان شد. برزویی در جدول رده بندی با نتیجه 3 بر صفر آلفاوری از اردن را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 76 کیلوگرم سعیدالله یاری با نتیجه 2 بر یک جافیم جاسم از کویت را شکست داد اما در جدول رده بندی با نتیجه 5 بر صفر مغلوب عبدالرحمن الحیریسی از عربستان شد و مدال برنز را از دست داد.

در وزن 61 کیلوگرم امیرحسین بن من زاده با نتیجه 9 بر صفر براتو از قرقیزستان را شکست داد. در بازی دوم بمان زاده با نتیجه 2-0 مغلوب اولیاس آلت ̈ن nbeck شد. در جدول رده بندی نیز بمان زاده با نتیجه 5 بر 3 مغلوب سد الخلافی کویت شد و مدال برنز را از دست داد.

بدین ترتیب کاروان ایران در روز دوم با 9 طلا، 4 نقره و 5 برنز، 3 طلا، 2 نقره و 3 برنز و در مجموع 18 مدال به دست آورد.


* ایران همچنان برجستگی خود را حفظ می کند
در پایان روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا، تیم ایران مقتدرانه در صدر جدول رده بندی باقی ماند.

رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمامی رده‌های سنی (جوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود و در پایان روز دوم مسابقات یک طلا و یک نقره در کاتا و ۲ طلا، یک نقره و 3 برنز. او در بخش کومیته قهرمان شد تا ایران با 3 طلا، 2 نقره و 3 برنز به کار خود پایان دهد.

ملی پوشان کشورمان در مجموع با کسب 9 مدال طلا، 4 نقره و 5 برنز، قدرت خود را به سایر حریفان نشان دهند تا تیم ایران در صدر جدول بماند. تیم میزبان قزاقستان نیز با 5 طلا، 5 نقره و 7 برنز یک قدم جلوتر از روز نخست پس از ایران در رده دوم ایستاد و کویت با 3 طلا، 3 نقره و 4 برنز با یک پله سقوط در رده سوم جدول قرار گرفت.

کاروان تیم های ملی کاراته ایران با عنوان عزم و ایمان در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ شرکت کردند.
مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2021 در تمامی رده های سنی (جوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در کاتا و کمیته ها از 17 تا 1 آذرماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید