کاراته قهرمانی آسیا 6 طلا، 2 نقره و 2 برنز کاراته در پایان روز اول

ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793096

در پایان روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا 10 مدال رنگ برای ایران به دست آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته صبح امروز شنبه در شهر آلماتی قزاقستان مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2021 در تمامی رده های سنی (جوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در بخش های کاتا و کمیسیون ها در حالی آغاز شد که نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. مسابقات در اول ژانویه به پایان می رسد.

کاتارسیس ایران در پایان روز نخست این رقابت ها 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرد. در بخش کمیسیون نیز 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز به دست آمد تا ایران در پایان روز نخست مسابقات با مجموع 6 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز کار خود را به پایان برساند.

* کاتای انفرادی نوجوانان
ساجده جهانشاهی پس از کسب مقام اول گروه خود به فینال راه یافت و در این مرحله با نتیجه 24 بر 22 کلیوچینک از میزبان را شکست داد و اولین طلایی تیم ایران شد.

* کاتای انفرادی برای دختران جوان
ملیکا عزتی پس از صعود به فینال موفق شد با نتیجه 24 بر 54 سریار گارکریسانگ از تایلند را شکست دهد و دومین طلای ایران شود.

* کاتای انفرادی برای یک پسر جوان
امیرحسن معین الدینی در فینال دیدار مقابل رمضان هازل 25 بر 20 از هندوزی به برتری رسید تا حریف با نتیجه 25 بر 60 پیروز شود و نماینده ایران به مدال نقره دست یابد.

* کاتای تیم جوانان
در تیم نوجوانان نیز کاتا کاتای امیرحسن معین الدینی، ابوالفضل شیخ شجاعی و ابوالفضل فرامرزپور که با مقام اول گروه خود به مرحله نهایی راه یافتند، با شکست تیم کویت سومین طلای ایران را کسب کردند. تیم کاتای جوانان ایران با نتیجه ۲۴ بر ۴۲ به مدال رنگارنگ طلا دست یافت.

* کمیته دختران
فاطمه زهرا سعیدآبادی در وزن 54 کیلوگرم با غلبه بر اردن، اندونزی و قرقیزستان به فینال راه یافت. سعید آبادی نیز در فینال 5 بر صفر النجار اردن را شکست داد و طلا گرفت.

* کمیته پسران
در وزن 52 کیلوگرم ابوالفضل حمجو با غلبه بر حریفانی از هند و عربستان به فینال راه یافت و در این مرحله موسی علم با نتیجه 5 بر 3 لاستیک کویتی را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 70 کیلوگرم علی موسوی با دو پیروزی مقابل قرقیزستان و کویت به فینال راه یافت. موسوی در فینال نیز عبدالله القحطانی از عربستان را شکست داد و مدال طلای دیگری برای ایران به ارمغان آورد.
در وزن 70+ کیلوگرم پارسا محمدی در دیدار اول روی تاتامی به دلیل غیبت حریف خود پیروز شد و در دیدار دوم نماینده قرقیزستان را شکست داد و فینالیست شد. محمدی در فینال با نتیجه 7 بر یک مغلوب جان سلطان سلطان میرزالی از قزاقستان شد و به مدال نقره دست یافت.
در وزن 57 کیلوگرم شهداد پورسلیمانی با شکست مقابل عربستان با شکست 2 بر یک مقابل کوتمان ساتیمکلو از قرقیزستان به مدال برنز دست یافت.
وزن 63 کیلوگرم علیرضا لفیتاپور در دور اول هنگ کنگ شکست خورد و در دور دوم تا دو ثانیه آخر از حریف خود پیشی گرفت اما به دلیل 4 اخطار هانسوکو مقابل حریف اردن شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. در جدول رده بندی لافیتاپور با نتیجه 4 بر یک مغلوب میکال آرامالیو از قرقیزستان شد و مدال برنز را از دست داد.

* کمیته دختران
مائده زارع در وزن 54 کیلوگرم مقابل النوره ابراهیموا از قرقیزستان با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و مدال برنز را به قرقیزستان و اردن واگذار کرد.
در وزن 47 کیلوگرم رومینا هادمی با نتیجه 4 بر یک مغلوب لن هاکوروس از اردن شد و مدال برنز را از دست داد.

* کاتای انفرادی نوجوانان
علی حاجی زاده که به مرحله دوم گروه راه یافت، در جدول رده بندی نماینده اردن را با نتیجه 23.68 شکست داد و به مدال برنز دست یافت.
کاروان تیم های ملی کاراته ایران با عنوان عزم و ایمان در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ شرکت کردند.
مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2021 در تمامی رده های سنی (جوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در کاتا و کمیته ها از 17 تا 1 آذرماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید