کشتی قهرمانی آسیا علیزاده ستاره روز اول مغولستان / یک طلا و 2 برنز از مبارزه روز اول


ساعت: 17:37
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823249

در پایان پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در اولان باتور مغولستان، نمایندگان کشورمان صاحب یک مدال طلا و دو برنز شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های 5 رشته کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امروز در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان یک مدال طلا و دو برنز کسب کردند.
در پایان پنج دوره نخست مسابقات وزنه برداری، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و ایمان محمدی و عارف حبیب اللهی در وزن 77 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است.

وزن 55 کیلوگرم علی نورباش در دور نخست با نتیجه 10 بر 5 مغلوب آرژان هالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این مبارز در دور بعد، نوربخش از دور رقابت ها کنار رفت.



در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست 12 بر 4 بالگینیام دامجین از مغولستان را شکست داد. وی در دور بعد کونسکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله مقابل میرامبک عیناگولو دارنده مدال های نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه 14 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. و با توجه به غیبت احمد النکدالی از سوریه به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور اول با نتیجه 9 بر یک مغلوب اکزول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان شد تا به دلیل حضور حریفش در فینال، جواز حضور در فینال را کسب کند. حبیب اللهی در این دیدار به دلیل غیبت کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی به مدال برنز دست یافت.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول ملیسا آیتکوف از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار ژالگاسبای بردیمراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر مقابل پریم پریم از هند پیروز شد. وی در دور دوم مقابل مومینجان عبدالله اف دارنده مدال طلای آسیا از ازبکستان با نتیجه 9 بر 8 شکست خورد و در دور بعد از حریف کره ای خود حذف شد.

مسابقات پنج وزن دوم فردا برگزار می شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید