مبارزه ایران با آسیا فاصله دارد/ قهرمانی آزاد تیم ملی مغولستان با دوره های قبل متفاوت بود


ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835067

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه تیم ملی کشتی فرنگی موفق شد با تیم دوم و ترکیب جوانی کند و با حضور همه مدعیان آسیایی قهرمانی را تکرار کند، گفت: کشتی ایران با آسیا فاصله زیادی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان امینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی به روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در مغولستان با دوره های قبل تفاوت زیادی داشت. مثل دوره قبل بود که تیم ملی ارزشمندی با حضور تیم هایی چون حسن یزدانی و کامران قاسم پور همراه بود اما امسال برای اولین بار یک تیم جوان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و قهرمان شد.

امینی با بیان اینکه با تصمیم کادر فنی مدال آوران جهان و المپیک از حضور در آسیا آزاد شدند، خاطرنشان کرد: این تصمیم به سایر مدعیان و جوانان به ویژه در صورت حضور مدال آوران در مسابقات قهرمانی کشور فرصت می دهد. کشتی گیران جوان دیگر فرصت حضور در آسیا را نداشتند اما با اعتماد کادر فنی به جوانان این فرصت برای افزایش اعتماد به نفس در اختیار آنها قرار گرفت.

امینی ادامه داد: میانگین سنی تیم پایین و جوان بود و بازیکنان تیم ملی مانند رحمان عموزاد و امیرحسین فیروزپور تنها 18 یا 19 سال سن دارند و سال ها می توانند ایران را در کشتی بین المللی افتخار کنند. مبارزه با نقش محسن مصطفوی در مغولستان نیز اولین تجربه بین المللی او برای کسب مدال برنز بود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در کنار این کشتی گیران جوان با تجربه مانند یدالله محبی، محمدحسین محمدیان و یونس امامی نیز به این تیم اعزام شدند تا این تیم با استفاده از توان جوانان قهرمانی خود را در آسیا تکرار کند. و تجربه.»

امینی با اشاره به برخی اظهارات درباره سطح مسابقات تاکید کرد: سطح مسابقات قهرمانی آسیا پایین نبود و اکثر قهرمانان و مدال آوران جهان و المپیک در اوزان حضور داشتند و غیبت خاصی وجود نداشت. در اوزان 57، 61، 65، 74، 86 و سایر اوزان مدال آوران مطرحی بودند و این پتانسیل و ظرفیت کشتی آسیایی است.

دارنده مدال طلای آسیا در سال 2011 افزود: تیم هایی مانند قزاقستان، مغولستان، ازبکستان و ژاپن با رزمندگان نامدار خود به مغولستان آمدند و قهرمانی ایران با تیم دوم نشان داد که مبارزه ما از آسیا دور شده و به روزهای خوب بازگشته است. امیدوارم این روند صعودی ادامه داشته باشد

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به رضایت مربیان از مدال های کسب شده در مغولستان، گفت: دوست داشتیم همه بچه ها مدال بگیرند و وقتی دو تیم از تیم ها مدال نگرفتند همه ناراحت شدند. ما واقعاً آن را دوست داشتیم.”

امینی ادامه داد: رضا مومنی یکی دیگر از بچه هایی بود که با همه تلاش ها نتوانست مدال بگیرد اما این کشتی گیر جوان با توجه به سن کمش این فرصت را دارد که در آینده این موضوع را جبران کند.

وی در پایان از رئیس فدراسیون، کادر فنی و مدیر تیم های ملی که تیم منسجم و خوبی را برای مسابقات آماده کردند تشکر کرد و گفت: این وجود داشت تا حذف شود و کشتی روی نردبان موفقیت قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید