کار کادر فنی با قهرمانی آسیا به تازگی آغاز شده است/ موفقیت کشتی در مغولستان نتیجه کار تیمی و برنامه ریزی است.


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834472

نقطه عطف مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی از مسابقات کشوری بود.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: انتخاب تیم ملی برای اعزام از مسابقات کشوری نقطه عطفی در مسابقات قهرمانی کشتی در آسیا بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا رضایی پیشکسوت کشتی آزاد ابتدا به درگذشت یکی از بزرگان ایران اشاره کرد و گفت: می گویم.

رضایی درباره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در آسیا گفت: کسب مقام اول در این قهرمانی آسیا تفاوت اساسی با دوره های قبل داشت و یک سری کشتی گیران جوان درخشیدند. ملی پوشانی مثل امیرحسین فیروزپور که آینده ای جوان را به نمایش گذاشت، عملکرد داریوش حضرت گلی زاده در 2 یا 3 مبارزه به جز فینال بیش از حد انتظار بود، رحمان عموزاد نیز بسیار خوب و قوی بود و چهره مدعی وزن 65 کیلوگرم را داشت. پیروزی مقابل حریف سرشناس هندی نشان داد که سایر رقبا باید در این وزن جدید روی او حساب ویژه باز کنند.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه پشت سر این قهرمانی کار تیمی و برنامه ریزی است، افزود: نقطه عطف تیمی که بر سکوی مسابقات قهرمانی مغولستان ایستاد، انتخاب تیم ملی توسط تیم ملی بود. مسابقات قهرمانی که فرصت خوبی برای جوانان فراهم کرد.«قرارداد نمونه آن کشتی گیر جوانی مثل محسن مصطفوی بود که برای اولین بار به مسابقات رسمی و بین المللی اعزام شد و مدال برنز گرفت.

رضایی با تبریک به کادر فنی تیم کشتی فرنگی گفت: در حالی که در مسابقات مغول به دلیل عدم حضور مدال آوران جهان و المپیک تیم دوم کشورمان قهرمان شد و امیدوارم روزی آنقدر کشتی گیر خوب داشته باشیم که با لشگر سوم. و چهارمین تیم در آسیا.

سرمربی اسبق تیم کشتی آزاد امید با بیان اینکه درخشش کشتی گیران جوان قهرمانی آسیا در مغولستان نشان داد که مبارزه پشتوانه خوبی دارد، تاکید کرد: برای حضور همیشه در جمع سه تیم برتر مسابقات جهانی و آسیایی باید در هر وزن حضور داشته باشید. 3 یا 4 مدعی یعنی با رقابتی که بین مدعیان شکل می گیرد، تیم ملی همیشه در بهترین شرایط فنی و آماده مسابقات بین المللی خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه کادر فنی به تازگی مسابقات قهرمانی آسیا را آغاز کرده است، گفت: امسال مبارزه مسابقات و مسابقات جهانی مهمی دارد و بازی های آسیایی با فاصله کمی از یکدیگر برگزار می شود و این چالش سختی برای فنی است. و ما باید دو تیم برتر برای حضور در این مسابقات با انتخابی که انجام می شود داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید