مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان؛ عباسی آخرین طلا/نایب قهرمان تکواندو ایران در صوفیه را کسب کرد


ساعت: 22:14
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888484

تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران با کسب مدال طلای سنگین وزن به کار خود در مسابقات جهانی پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات از روز سه شنبه ۲۰ مردادماه با حضور ۷۸۶ تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی بلغارستان در صوفیه پس از ۶ روز رقابت تکواندوکاران بیش از ۸۰ کشور جهان آغاز شد. عصر یکشنبه 16 مرداد به پایان رسید
امروز در آخرین روز مسابقات در وزن های 68- و 68+ کیلوگرم دختران و 78+ کیلوگرم پسران با حضور تیم ملی در هر سه کیلوگرم برگزار شد. نیوشا شادلو و الهام حقیقی از کسب مدال بازماندند و ابوالفضل عباسی در وزن بالای 78 کیلوگرم بدون شکست حریفان خود را شکست داد.
در گروه پسران و در وزن 78+ کیلوگرم، ابوالفضل عباسی کار خود را با پیروزی 2 بر صفر مقابل آمیت کومار از هند آغاز کرد و سپس در 2 راند پیروز اندرو از قبرس را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. عباسی در این مرحله در نبردی نه چندان سخت «آلتانگرل» از مغولستان را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی حریف «سرجیو ترویتینو» اسپانیا شد. وی این دیدار را با امتیازهای 7 بر 2 و 13 بر 3 به سود خود به پایان رساند و وارد نبرد نهایی شد.
سنگین وزن شایسته کشورمان با امتیازهای (14 بر 4 و 18 بر 8) “لیو” از کره جنوبی را در دیدار مدال طلا شکست داد و آخرین مدال طلا را از کاروان ایران گرفت.
تیم ملی ایران در پایان این مسابقات؛ وی 6 مدال طلا و 2 نقره کسب کرد. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و متین رضایی 6 مدال طلا و پرنیا سلمانی به همراه ساغر مرادی 2 مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.


تا ساعاتی دیگر رده بندی نهایی این مسابقات اعلام خواهد شد.

این مسابقات از روز سه شنبه 20 مردادماه با حضور 786 تکواندوکار از 91 کشور به میزبانی بلغارستان در سالن “آرمتس” صوفیه آغاز شد و تیم های ملی کشورمان پس از شش روز رقابت به مقام نایب قهرمانی دست یافتند. مسابقات قهرمانی دختران و پسران

کره جنوبی 5 مدال طلا، 1 مدال نقره، 1 مدال برنز و مجموعا 718 امتیاز کسب کرد. تیم ملی ایران که با هشت تکواندوکار در این رقابت ها شرکت کرده بود با کسب دو طلا، دو نقره و 370 امتیاز، تایلند با یک طلا، دو نقره، یک برنز و 211 امتیاز سوم شد. ترکیه با 211، بلژیک با 127، آلمان با 94 و ازبکستان با 93 امتیاز عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند.

اما در تیم ملی مردان ایران که با 5 تکواندوکار راهی صوفیه شد، عالی عمل کرد و با کسب 4 مدال طلا و 509 امتیاز به شایستگی عنوان نایب قهرمان جهان را از آن خود کرد. در این بخش کره جنوبی با 10 تیم خود 5 طلا، 1 نقره، 1 برنز و 720 امتیاز کسب کرد و قهرمان شد. قزاقستان با یک نقره و چهار برنز، تایلند با دو نقره، یک برنز و 143 امتیاز، ایتالیا با یک طلا و 141 امتیاز و ازبکستان با یک نقره، یک برنز و 97 امتیاز پشت سر تیم ملی ایران ماندند.

برای تیم ملی ایران مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و متین رضایی 6 مدال طلا و پرنیا سلمانی به همراه ساغر مرادی 2 مدال نقره کسب کردند.

امیرعباس رهنما، الهام حقیقی، نیوشا شادلو، پون جعفر صالحی و فرشته فتحی نیز از کسب مدال بازماندند.

فاطمه صفرپور سرپرست تیم ملی نوجوانان دختر و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به عنوان مربی او را همراهی کردند. برای پسران محمدرضا زوار سرمربی و بهزاد خداداد و مسعود کاظم پور همکاران او هستند.

دیدگاهتان را بنویسید