مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان؛ تیم دختر به مقام قهرمانی رسید، تیم پسر نایب قهرمان شد


ساعت: 23:59
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886949

تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران با کسب 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی صوفیه به مقام نخست دست یافت و در پسران نیز هنرمندان آینده دار کشورمان 2 طلا و 1 نقره کسب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که از روز پنجشنبه 15 مردادماه با حضور 669 تکواندوکار از 90 کشور جهان آغاز شده است، عصر امروز یکشنبه 18 مردادماه به میزبانی بلغارستان در صوفیه برگزار می شود. مسابقات قهرمانی دختران ایران به پایان رسید

تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در گروه دختران که با شش تکواندوکار به صوفیه رفته بود با کسب 6 مدال شامل 4 طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی مسابقات جهانی ایستاد. عناوین زیر به ترتیب با تیم های تایلند، کره جنوبی، آذربایجان و ازبکستان به دست آمد.

در بین پسران تیم ملی تکواندو کره جنوبی با کسب 4 مدال طلا و 4 نقره، نوجوانان کشورمان که با هفت تکواندوکار در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند با 2 طلا و یک نقره نایب قهرمان و سوم شدند. تیم ملی مکزیک است. آذربایجان و تایلند نیز چهارم هستند.

برای تیم ملی تکواندو ایران در بخش دختران باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر 4 مدال طلا، پرنیان ساکی مدال نقره و فاطمه باقرزاده مدال برنز کسب کردند. کار خود را با شش مدال به پایان برسانند.

در پسران رادین زینالی و محمدمهدی سعادتی 2 مدال طلا و محمد عرفان زارع به مدال نقره دست یافتند. آرش زمانی، امیرحسین ولی محمدی و آردین نجفی نیز از دور رقابت ها انصراف دادند.

هدایت تیم ملی را معصومه محمدیان به عنوان سرمربی، لیلا خزایی و پروین کشاورز به عنوان مربی برعهده دارند. برای پسران سرمربی حسینعلی نعیمی و همکارانش حامد جعفری و اسماعیل اسماعیل پور هستند.

لازم به ذکر است دور قبلی این رقابت ها در سال 2019 به میزبانی ازبکستان برگزار شد. تیم ملی دختران ایران با ترکیب کامل 10 تکواندوکار موفق به کسب 6 طلا و 1 نقره شد و تیم 10 نفره پسران با 1 طلا، 1 نقره و 4 برنز دوم شد.

سرمربی تیم ملی بانوان ایران بهترین مربی جهان شد

پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان پس از چهار روز رقابت با 669 تکواندوکار از 90 کشور عصر امروز یکشنبه 18 مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان به پایان رسید و عنوان بهترین مربی جهان به پایان رسید. به ایران

معصومه محمدیان سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان با کسب عنوان قهرمانی به همراه تیم ملی تکواندو کشورمان به عنوان بهترین مربی رقابت های تکواندو نوجوانان جهان انتخاب شد.

تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در گروه دختران که با ۶ تکواندوکار راهی صوفیه شده بود با کسب ۶ مدال شامل ۴ طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی مسابقات جهانی ایستاد. تایلند و کره جنوبی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. همچنین جمهوری آذربایجان در رتبه چهارم قرار دارد.

باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر 4 مدال طلا، پرنیان ساکی یک مدال نقره و فاطمه باقرزاده یک مدال برنز کسب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید