پیام آقای ستاره: ماندم تا با پرسپولیس جام را ببرم

پیام آقای ستاره: ماندم تا با پرسپولیس جام را ببرم

یکی از خارجی های پرسپولیس در لیگ بیست و یکم وحدت خانانوف مدافع تاجیک این تیم بود. بازیکنی که اواسط فصل قبل به همراه هموطنش منوچر صفروف به پرسپولیس پیوست و با این تیم قراردادی 3 ساله امضا کرد. وحدت برخلاف منوچر که فرصت های کمی برای بازی داشت، در مسابقات بیشتری به میدان رفت. حنانوف شروع خوبی در پرسپولیس داشت و خیلی ها را به آینده امیدوار کرد. با این حال، با گذشت زمان، هانانوف کمتر بازی کرد و بیشتر نیمکت نشین شد. در روزهای نقل و انتقالات و پس از جدایی صفروف، شایعه جدایی حنانوف از جمع شیاطین سرخ به گوش می رسید و این بازیکن پرسپولیس در لیست مازاد این باشگاه قرار دارد و یحیی گل محمدی این بازیکن را برای فصل آینده نمی خواهد. با این حال خانانف در پرسپولیس ماند و پس از چند بازی روی نیمکت، در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان برای دقایقی فرصت بازی پیدا کرد و در این چند دقیقه عملکرد خوبی داشت. به همین منظور گفتگویی با مدافع تاجیک پرسپولیس انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

عملکرد پرسپولیس را تا اینجای فصل چگونه می بینید؟

فکر می کنم تیم ما بهترین تیم لیگ است و در 6 بازی اول عملکرد خوبی داشته ایم. خوشحالم که نتایج خوبی به دست آوردیم و در حال حاضر رهبر هستیم. ما پیش فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم و برای مسابقات کاملا آماده بودیم. فکر می کنم این به عملکرد خوب پرسپولیس کمک کرد. امیدوارم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم و فصل را با عنوان قهرمانی به پایان برسانیم.

بعد از چند بازی در مسابقه قبلی، فرصت بازی پیدا کردید. در این مورد چه خواهید گفت؟

خوشحالم که بازی کردم اما مهمتر از بازی من برد پرسپولیس بود. من همیشه حاضرم در مواقع لزوم برای پرسپولیس بازی کنم.

آیا از اینکه شانس کمتری برای بازی دارید ناراحت نیستید؟

من یک بازیکن هستم و فقط کادرفنی تصمیم می گیرد که چه بازیکنانی بازی کنند. باید تلاش کنم خوب تمرین کنم تا سرمربی به من بازی بدهد. سعی می کنم شرایطم را حفظ کنم تا همیشه آماده بازی باشم و زمانی که یحیی گل محمدی صلاح بداند بتوانم به تیم کمک کنم.

در بازی قبلی به عنوان هافبک دفاعی بازی کردی. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

خب من در تمرینات با نظر سرمربی تیم در این پست بازی کردم و آمادگی لازم را داشتم. حتی در مسابقات قبلی هم در همین پست بازی کردم. من مشکلی برای بازی در آن پست ندارم و در واقع جایی کار می کنم که سرمربی صلاح بداند.

صادقانه بگویم، شما رقبای بسیار سرسختی در خط دفاعی دارید و حضور در ترکیب اصلی بسیار سخت است.

بله همینطور است.در پستی که ما هستیم 5-6 بازیکن خیلی خوب حضور دارند و قطعا این که بخواهم یک پست ثابت در تیم داشته باشم برایم آسان نیست. من باید برای جایگاهم بجنگم. همچنین می دانم که ایران باید در جام جهانی بازی کند و همه بازیکنان دوست دارند در تیم ملی حضور داشته باشند. می دانم که کار سختی است، اما خودم را برای یک چالش سخت آماده کرده ام. من مشکلی با رقابت ندارم و در نهایت سرمربی تصمیم می گیرد چه کسی در ترکیب اصلی بازی کند. البته این را هم بگویم که در همه پست ها بازیکنان بسیار خوب و توانمندی داریم که مدعی حضور در تیم ملی ایران هستند. در واقع من با بهترین های فوتبال ایران بازی می کنم و چیزهای زیادی از او یاد می گیرم.

فکر می کنی پرسپولیس در این فصل برخلاف پارسال می تواند قهرمان شود؟

خب پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است و قطعا تلاش می کنیم که عنوان قهرمانی را برای پرسپولیس به ارمغان بیاوریم. ما باید سخت کار کنیم و برای آن بجنگیم. فکر می کنم تیم خوبی داریم و می توانیم قهرمان شویم. البته هنوز زمان زیادی به فصل باقی مانده و نمی توان فوتبال را پیش بینی کرد. با این حال تمام تلاش خود را می کنیم تا در پایان فصل به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنیم و عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

در تابستان صحبت های زیادی در مورد جدایی شما مطرح شد. چه شد، در پرسپولیس ماندی؟

خب من با پرسپولیس قرارداد 3 ساله بستم و در این تیم خیلی خوشحالم. شرایط پرسپولیس خوب است و خوشحالم که در بهترین تیم ایران و یکی از بهترین تیم های آسیا بازی می کنم. چند پیشنهاد از تیم های دیگر داشتم اما قصد جدایی از پرسپولیس را نداشتم. دوست داشتم بمانم و با تیمم قهرمان شوم و جامی به دست بیاورم.

نظر شما در مورد لوکادیا و اهدافش چیست؟

یورگن بازیکن بزرگی است و سطح بالایی دارد. لوکادیا در تیم های مطرح فوتبال اروپا بازی کرده و نتایج بسیار خوبی هم کسب کرده است. فکر می کنم او یک ماشین گلزنی است و در این مدت کوتاه هنر گلزنی خوب خود را نشان داده و فکر می کنم در بازی های بعدی پیشرفت کند.

دیدگاهتان را بنویسید