پیام جدید وین درباره دلار ایران / بازگشت دلار به کانال 28000

پیام جدید وین درباره دلار ایران / بازگشت دلار به کانال 28000

روز جدید : قیمت دلار در بازار امروز ۲۹ هزار تن کاهش یافت. قیمت سکه و طلا نیز روز گذشته به روند کاهشی خود ادامه داد.

قیمت دلار در بازار امروز با کاهش 29 هزار تنی وارد کانال 28 هزار تنی شد. این اسکناس آمریکایی در اواسط روز چهارشنبه به 28770 تن کاهش یافت که نسبت به دیروز 430 تن کاهش داشت.

در بازار متشکل قیمت دلار امروز اندکی افزایش یافت و دوباره ۲۶ هزار تن را که دیروز از دست داده بود، به دست آورد. قیمت دلار امروز در این بازار نسبت به روز گذشته 33 تن افزایش یافت و 26 هزار و 31 تن معامله شد.

بورس ملی قیمت خرید و فروش دلار و یورو را در پنجمین روز هفته جاری اعلام کرد. بر این اساس، قیمت خرید دلار آمریکا 26 هزار و 455 (بیست و شش هزار و چهارصد و پنجاه و پنج تن) و قیمت فروش دلار آمریکا 26 هزار و 990 (بیست و شش هزار و نهصد و نود) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام بانک ملی ایران، قیمت خرید یورو 29 هزار و 970 (بیست و نه هزار و نهصد و هفتاد تومان) و قیمت فروش یورو 30 هزار و 575 (سی هزار و پانصد و هفتاد و پنج تومان) است.

قیمت درهم دوباره کاهش یافت

درهم نیز از دیروز با کاهش قیمت دلار کاهش یافت و به زیر 8 هزار تن رسید. درهم امروز 5 تن کمتر از قیمت دیشب بود و 7 هزار و 945 تن مبادله شد. با ضرب قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3673)، 29181 تومان به دست آمد.

ادامه روند نزولی قیمت سکه و طلا

قیمت هر اونس طلا در بازار امروز اندکی افزایش یافت. قیمت طلا امروز با حدود 2 دلار افزایش به 1816 دلار رسید. در بازار داخلی ایران قیمت سکه و طلا در روز گذشته به روند کاهشی خود ادامه دادند. قیمت طلای 18 عیار امروز با 9 هزار تن کاهش به یک میلیون و 257 هزار و 100 تن رسید.

قیمت سکه امروز با افت 45 هزار تنی نسبت به شب گذشته 12 میلیون و 835 هزار تن تعیین شد و اندازه حباب آن 4.7 درصد بود. اندازه حباب قیمت سکه نسبتا بزرگ بود که نشان می دهد قیمت دلار سریعتر از قیمت سکه در حال تغییر است.

پیام جدید وین درباره دلار ایران

مذاکرات برای احیای برجام در حال انجام است. اولیانوف معتقد است که پیشرفت در مذاکرات وین مشهود است. نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت که رایزنی های غیررسمی فشرده در قالب های مختلف در حال انجام است. کار بر روی رفع تحریم ها علیه ایران، مسائل هسته ای و مجموعه ای از اقدامات برای احیای برجام ادامه دارد. میخائیل اولیانوف همچنین در مورد پیشرفت در روند مذاکرات گفت که پیشرفت در حال حاضر قابل مشاهده است و “موانع اصلی واضح تر، واضح تر و ملموس تر شده اند.”

یکی از اخباری که مورد توجه شبکه های اطلاع رسانی صرافی ها قرار گرفت مربوط به سفر معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی به وین بود. گفته می شود این سفر برای حل و فصل موضوع دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی انجام می شود. این خبر می تواند بر کاهش قیمت دلار تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید